Test Citroën C-Elysée PureTech 82 Origins: Elegán v lacnom obleku, ale s dobrými úmyslami
Sedany majú svoje čaro a ešte stále im nezvoní umieračik. Citroën má vo svojej ponuke iba jeden a za výbornú cenu. Kde je háčik?
Vydané Text: Erik Stríž



**Výkon**: 61 kW (82 k) pri 5 750 ot./min.
**Krútiaci moment**: 118 Nm pri 2 750 ot./min.
**Pohon a podvozok**: 5-stupňová manuálna prevodovka, pohon predných kolies, vpredu McPherson, vzadu deformovateľná traverza so stabilizátorom
**Brzdy**: vpredu kotúčové, vzadu bubnové,
**Pneu**: 185/65 R15
**Batožinový priestor**: 506 dm³
**Rozmery**: 4 416×1 748×1 477 mm,
**rázvor** 2 652 mm
**Prevádzková/celková hmotnosť**: 1 083/1 484 kg,
**objem nádrže** 50 l
**Najvyššia rýchlosť**: 168 km/h
**Zrýchlenie 0 – 100 km/h**: 13,1 s
**Spotreba**: 5,9-6,0 l/100 km
**Emisie CO₂**: 134–140 g/km
**Cena od/testovaného modelu**: 9 490 €/10 190 €
**Konkurenti**: Peugeot 301, Dacia Logan, FIAT Tipo sedan
Inzercia

Erik Stríž
Erik Stríž je slovenský motoristický novinár, bývalý šéfredaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Jeho autorské portfólio zahŕňa spravodajstvo, testy automobilov, motocyklov a úžitkových vozidiel a dopravnú poradňu. Zvýšenú pozornosť venoval legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti. Je tiež autorom dizajnu a loga webu Autoviny.sk
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na redakcia@imotormedia.sk