TEST: Peugeot 508 SW je stelesnením francúzskej hrdosti. A to v dobrom aj v zlom.

Hľadáte krásne, unikátne a veľmi zaujímavé kombi? Peugeot také ponúka a zaručene sa o ňom bude veľa hovoriť.
Vydané  Text: 

Nechcem, aby to vyznelo, že Francúzi nevedia prísť so zaujímavými autami. Vedia a často aj prichádzajú. Napriek tomu mám pri pohľade na Peugeot 508 chuť povedať „Konečne!“ a pri modeli 508 SW azda ešte viac. Kombi verzie sú väčšinou tie rozumnejšie a tým aj nudnejšie, ale v prípade tohto auta to neplatí. **V mojich očiach vyzerá 508 najlepšie práve ako kombi. Jeho silueta vyzerá, ako keby sa o ňu postarali tri jednoduché ťahy štetcom.** A v jednoduchosti je krása.

Unikát

Je niekoľko vecí, ktoré od takéhoto typu auta nečakáte. Prvou sú dvere. Peugeot 508 SW ich má bezrámové vpredu aj vzadu. Dôvod? Lebo je to cool, plus to znižuje líniu strechy. Potom je to spomínaný dizajn. Nasleduje interiér. Čalúnený krásnou červenou kožou, krásne kontrastuje s bielou perleťou na karosérii. **Z dizajnu palubnej dosky má chuť človek len vzdychať od blaha a utápať sa v detailoch, akými sú klavírne tlačidlá pod širokouhlým displejom, krásne čalúnenie či decentné náladové podsvietením.** Čo sa týka technológií, adaptívne tlmiče už nie sú ojedinelý zjav, ale systém nočného videnia je v tejto triede unikát!
Navyše funguje vynikajúco a perfektne rozpoznáva chodcov. Masážne sedadlá u konkurencie nájdete, ale garantujem vám, že nebudú masírovať tak príjemne ako v Peugeote 508 SW. Tu je to vyslovene slasť. Kabínu si môžete navyše navoňať jednou z dvoch dostupných vôní a aby ste si tento zážitok nepokazili pri ostrekovaní čelného skla smradľavou nemrznúcou zmesou, Peugeot vždy pri tomto úkone automaticky na chvíľku prepne ventiláciu na vnútorný okruh. Impozantné.

Aj pre rodinu?

Dizajn mal pri modeli Peugeot 508 SW takú prioritu, že ani táto kombi verzia nie je vzadu extra priestranná. Je to lepšie než v sedane, ale ďaleko pod štandardom triedy. Buďme však realisti. Vzadu sa dospelí urastení chlapi asi voziť nebudú. Ženy a deti tu nájdu priestoru tak akurát. Poďme sa však pozrieť na hlavný dôvod tohto testu – batožinový priestor. Ten je dobre prístupný a dostanete sa doň aj „podkopnutím“ zadného nárazníka. Pri zatváraní si môžete tlačidlom na veku kufra zvoliť, či sa má auto pri bezdotykovom zatvorení aj zamknúť. To je skvelý nápad. **Samotný kufor má objem 530 litrov, čo je síce priemerná hodnota, ale nevidím v nej problém. Sú tu praktické gumičky na uchytenie malých predmetov a dokonca aj zvlášť sieť na oddelenie batožinového priestoru od kabíny.** Pomocou koľajničiek si „upracete“ aj tie väčšie predmety. Len háčiky na tašky sú malé a ťažko využiteľné. Sedadlá sa sklápajú do roviny a môžete tak spraviť z priestoru zadných sedadiel aj z kufra. To je fajn.

Čas na zmenu

Testovaná verzia 508 SW GT je zhmotnená hrdosť francúzskych konštruktérov. Mala pod kapotou najsilnejší motor, teda 1,6-litrový turbo benziniak s adekvátnym výkonom 165 kW (225 k). Verím, že vie byť aj úsporný, ale naše auto bolo úplne nové, a tak spotreba okolo 9 litrov nie je reprezentatívna. Osemstupňový automat je fajn, aj keď občas by mohol byť jemnejší a rozhodnejší. **Čo ma však vzhľadom na skvelé kvality podvozka a takmer celého auta frustruje, je ten malý volant. Viem, že je to asi nápad niekoho dôležitého, ale je čistá francúzska hrdosť, že si už dávno nepriznali, že tadiaľto cesta nevedie.**
Najmä nie pri aute, akým je Peugeot 508 SW GT. Aby koncept malého volantu fungoval, spravilo sa toľko nezmyselných kompromisov… Od posunutia prístrojov nad palubnú dosku cez nemožnosť dať si volant dostatočne nahor, jeho skosenie zhora aj zdola… Takto síce funguje a vy aj vidíte na prístroje, ale len keď je rovno. A to často nebude, lebo prevod riadenia je veľmi pomalý. Tým ho musíte neustále prechytávať, čo vzhľadom na jeho nepravidelný tvar nie je príjemné, a keď ho aj držíte, nevydá vám na to, aby ste sa opreli lakťami o opierky. A budete sa chcieť oprieť, lebo palce sa nezmestia do vybratí vo volante a vy si teda nemôžete na dlhej ceste uvoľniť ruky. Možno to znie ako drobnosť, ale práve ten malý volant mi najviac kazil zážitok z inak veľmi dobrého a parádne jazdiaceho auta. No tak. Priznajte si chybu a vykašlite sa na hrdosť toho, čo to vymyslel. Minimálne model 508 by si určite zaslúžil výnimku z prekliatia malého volantu.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



auto motor a šport č. 4/2024

Štatút reklamnej a propagačnej súťaže FERRAGAMO RED LEATHER – auto motor a šport č. 4/2024

  • PREAMBULA Tento Štatút propagačnej a reklamnej súťaže FERRAGAMO RED LEATHER – auto motor a šport“ (ďalej len „Súťaž“) je záväzným dokumentom, ktorý upravuje pravidlá Súťaže a presne určuje podmienky riadneho priebehu Súťaže (ďalej len „Štatút“). Článok I VYHLASOVATEĽ A PARTNER SÚŤAŽEInzercia 1.1 Vyhlasovateľom Súťaže je spoločnosť Motor Media CS s.r.o., sídlo: Námestie slobody 11, 811 06 Bratislava – mestská časť… Prečítať celé

      
  • auto motor a šport č. 4/2024

    Štatút reklamnej a propagačnej súťaže MONTBLANC LEGEND BLUE – auto motor a šport č. 4/2024

  • PREAMBULA Tento Štatút propagačnej a reklamnej súťaže MONTBLANC LEGEND BLUE – auto motor a šport“ (ďalej len „Súťaž“) je záväzným dokumentom, ktorý upravuje pravidlá Súťaže a presne určuje podmienky riadneho priebehu Súťaže (ďalej len „Štatút“). Článok I VYHLASOVATEĽ A PARTNER SÚŤAŽEInzercia 1.1 Vyhlasovateľom Súťaže je spoločnosť Motor Media CS s.r.o., sídlo: Námestie slobody 11, 811 06 Bratislava – mestská časť… Prečítať celé