Lexus ES výborne obstál v nemeckých eko-testoch, mal spotrebu iba 4,3 litra

Každému vozidlu je udelený určitý počet hviezdičiek podľa emisií znečisťujúcich látok podliehajúcich zákonným obmedzeniam (oxid uhoľnatý, uhľovodíky, oxidy dusíka a pevné častice) a oxidu uhličitého CO2. Pri vyhodnocovaní sa postupuje vždy rovnako, a to bez ohľadu na typ pohonného ústrojenstva alebo paliva.
Čo sa týka emisií CO2, ktoré sú priamo úmerné spotrebe paliva, Lexus ES dosiahol mimoriadne dobré výsledky. V komplexnom teste, ktorý kombinuje meranie na skúšobnej stolici s meraním v reálnej premávke, dosiahol automobil spotrebu paliva len 5,5 litra na 100 km. V meste potom spotreba klesla dokonca až na 4,3 l/100 km, pretože tento model dokáže plne uplatniť prednosti hybridného pohonu Lexus.
Hybridné vozidlá Lexus s autonómnym dobíjaním sa dokážu v mestskej premávke pohybovať až 55 % z celkového trvania jazdy v režime s nulovými emisiami bez ohľadu na dĺžku cesty a bez nutnosti dobíjať vozidlo zo zásuvky.
Nový Lexus ES 300h sa na európskych trhoch začal predávať začiatkom roka 2019. Jeho hybridný pohon s autonómnym dobíjaním kombinuje ultrahospodárny benzínový motor 2,5 litra s elektromotorom a maximálny systémový výkon činí 218 koní. V Česku je Lexus ES dostupný už od 999 000 Kč bez DPH v rámci skvele vybavenej Business Edície.
ADAC je popredný nemecký autoklub. Autoklub založený už v roku 1903 je dnes najväčším združením svojho druhu v Európe a pýši sa viac ako 20 miliónmi členov. Kompletné výsledky EcoTestu 2019 nájdete [na jeho webových stránkach]( https://www.adac.de/infotestrat/tests/eco-test/).

Erik Stríž je slovenský motoristický novinár, bývalý šéfredaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Jeho autorské portfólio zahŕňa spravodajstvo, testy automobilov, motocyklov a úžitkových vozidiel a dopravnú poradňu. Zvýšenú pozornosť venoval legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti. Je tiež autorom dizajnu a loga webu Autoviny.sk
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na redakcia@imotormedia.sk