Testy

Testovali sme Volkswagen Touareg v základnej výbave! Oplatí sa?

Auto v základnej výbave nie je ťažké na ulici identifikovať. Už zďaleka vám zvyčajne bijú do očí škaredé nelakované plasty, lacno pôsobiace puklice či halogénové svetlomety. Nehovoriac o interiéri, ktorý svojmu majiteľovi pri každom nastupovaní pripomína skutočnosť, že si zaobstaral to najlacnejšie z modelovej ponuky. Väčšina zákazníkov preto cenám „už od“ vôbec neverí a pri konfigurácii základnú verziu automaticky preskakujú. Existujú však autá, ktoré vám aj za základnú cenu dokážu ponúknuť všetko, čo potrebujete pre každodenný život. Takým autom je aj nami testovaný Volkswagen Touareg. Vo výsledku bol náš model obohatený len o tri príplatkové položky. Namiesto štandardných Full LED svetlometov sme mali k dispozícii adaptívne Matrixy, druhou položkou bol takzvaný Premium Paket s krajšími kolesami, a tak trochu zbytočným elektrickým otváraním batožinového priestoru, a posledný príplatok sa týkal parkovacej kamery. Zvyšok auta zostal sériový.

Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI

A ak máme byť úprimní, tejto verzii z praktického hľadiska nič podstatné nechýba. Na ulici by len málokto dokázal s určitosťou povedať, že ide o najlacnejší Touareg v ponuke. Chrómová maska chladiča je stále rovnako opulentná a vďaka dizajnovému prepojeniu predných svetlometov má auto drsný charakter, aký mu môže závidieť aj také Audi Q7. Určité detaily, kde by sa nižší stupeň výbavy mohol prejaviť a narušiť tak celkový estetický dojem, splývajú s dobre zvolenou čiernou farbou karosérie.

Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI

A čo interiér? Základný Touareg sa bude páčiť najmä tým, ktorí stále odolávajú displejom a potrpia si na fyzických ovládačoch. Na stredovom paneli nájdete menší displej vo veľkosti 9,2“ s tlačidlami na ovládanie klimatizácie. Nás potešila funkcia zrkadlenia obrazovky telefónu, za ktorú si nemusíte zbytočne priplácať. Netreba však zabúdať na to, že bez ohľadu na zvolený stupeň výbavy ide o vlajkovú loď značky. V akomkoľvek Touaregu preto nájdete špičkové materiály a precízne dielenské spracovanie. Druhý rad sedadiel zhltne aj dvojmetrové osoby a vo veľmi dobre prístupnom a priestrannom batožinovom priestore nechýbajú ani praktické háčiky či 12 V zásuvka.

Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI

Dovolím si napísať, že niektoré detaily základného interiéru sa mi dokonca páčia viac ako v prípade tých najvybavenejších verzií. Ako príklad môžem použiť elegantné analógové ukazovatele prístrojov pred vodičom, ktoré sú podľa môjho názoru krajšie než akákoľvek virtuálna grafika. Absencia krehkých lesklých dekorov na stredovom tuneli môže taktiež potešiť prakticky založených záujemcov o tento model. Výborný je tiež samotný posed za volantom. Napriek tomu, že ide o pomerne veľké SUV, pozícia za volantom do veľkej miery pripomína klasické osobné vozidlá. Tu nesedíte nad palubnou doskou, ale stávate sa súčasťou auta.

Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI

To isté môžem napísať aj o jazdných vlastnostiach. Vďaka pohonu všetkých štyroch kolies 4Motion výborne drží stopu a v ostrých zákrutách sú náklony karosérie minimálne. So slovenskými cestami si dokáže poradiť aj štandardný podvozok. Ten zvláda tlmiť väčšinu nerovností a do istej miery mu v tom pomáhajú aj samotné pneumatiky s dostatočne vysokou bočnicou. Za zmienku stojí aj samotná izolácia kabíny od ruchov z okolia. Pri rýchlostiach nad 180 km/h preniká do kabíny minimálne množstvo aerodynamického hluku a cestujúci vďaka tomu môžu stále nerušene komunikovať. Vďaka osemstupňovému automatu sa dokáže agregát udržiavať v ideálnych otáčkach tak, aby nerušil posádku.

Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI

V prípade potreby a plného zošliapnutia akcelerátora sa však nebojí rozohrať šesťvalcový orchester s krútiacim momentom až 500 Nm, maximálny záťah je pritom dostupný v pásme od 1 750 do 3 000 ot./min. V spolupráci s výkonom na úrovni 170 kW dokáže toto dvojtonové SUV zrýchliť na stovku za menej ako 7,5 sekundy. Najväčším prekvapením pre mňa však bola samotná spotreba. Pri normálnej jazde kombinujúcej mesto a diaľnice dokážete bez akýchkoľvek kompromisov podliezť 6,5 l/100 km.

Naše hodnotenie

Hodnotenie: 4

Volkswagen Touareg 3.0 TDI V6 4Motion: 49 990 €/ 55 790 €

Klady
  • Dizajn
  • Komfort
  • Kufor
  • Spotreba
  • Asistenčné systémy
Zápory
  • Pomalšie reakcie plynu a prevodovky
Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie