Najväčší a najznámejší testovací okruh sveta je opäť otvorený

Talianska testovacia dráha Nardo je po siedmich mesiacoch rekonštrukcie znovu otvorená.
Vydané  Text: 

Rekonštrukciu testovacej dráhy financovalo Porsche Engineering, ktoré je od roku 2012 jej vlastníkom. Celkovo sa náklady na obnovenie známej talianskej trate v tvare dokonalého kruhu dlhého 12,6 kilometra vyšplhali na 35 miliónov eur. Testovacia dráha Nardo leží blízko mesta Nardo na juhovýchode Talianska v regióne Apúlia. Táto oblasť sa vyznačuje miernym počasím s minimom zrážok a extrémnych výkyvov počasia akými sú mrazy, sneh, búrky alebo horúčavy, čo vytvára ideálne podmienky na šoférovanie.
Okruh Nardo
Napriek tomu, že na fotografii vyššie vyzerá kvôli perspektíve ako ovál, v skutočnosti má okruh dokonale kruhový tvar Má rozlohu 106 000 m2 a slúži predovšetkým na testovanie vozidiel budúcnosti a ich funkcií. Na trati je možné otestovať napríklad rýchlonabíjanie elektromobilov, najnovšie elektronické vychytávky a asistenčné systémy, funkcie konektivity a autonómne jazdenie. Okruh má vozovku širokú 16 metrov, je rozdelená do štyroch pruhov podľa typu vozidla (auto, motocykel, autobus, kamión a pod.) a podľa maximálnej rýchlosti. Najznámejšou časťou je však vysokorýhlostný okruh, ktorý prešiel modernizácou a jeho súčasťou sú aj vodiace koľajnice, ktorí sa využívajú počas rýchlej jazdy. Na okruhu je údajne možné jazdiť rýchlosťou 240 km/h bez toho, aby bolo potrebné priebežne otáčať volantom a kolesami. Údajne stačí mať mierne pootočený počas celej jazdy. Okruh Nardo postavil jeho pôvodný majiteľ FIAT ešte v roku 1975 a okrem vysokorýchlostného okruhu sa tu nachádza aj ďalších 20 tratí ako napríklad terénna, dynamická, hluková trať, trať na testovanie jazdných vlastností vozidla, trate s bielou cestou a špeciálne chodníkové trate. Technické centrum má 150 zamestnancov a spomedzi automobilových firiem má 90 zákazníkov.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



Autopriemysel

Mali by sa dotácie na autá zrušiť, aby sa vyhovelo lízingovkám? Automobilky im už zaručujú odkup, pretože ceny áut klesli

  • Nízke ceny automobilov všetkým nevyhovujú. Výrobcovia ich majú vykupovať späť, aby nezdeformovali vlastný trh, čím sa dostávajú do nebezpečného kolotoča rizík.

     Lízingové spoločnosti požadujú od výrobcov elektromobilov uistenie, že budú spätne odkupovať vozidlá. Bránia sa tak pred rizikami na trhu s ojazdenými autami. 
  • Spravodajstvo

    Polícia ponúka prácu aj tento rok. Koľko zarobí poriadkový a dopravný policajt či IT expert?

  • Aktuálna ponuka práce v Policajnom zbore je pomerne pestrá, náborová kampaň pokračuje aj v tomto roku.

     Byť policajtom nie je práca pre každého, vyžaduje viac ako iba fyzickú zdatnosť.  Na svoje prídu aj IT špecialisti, hoci ponúkané mzdy možno považovať za nedostatočne konkurencieschopné.
  • Autosalón v Ženeve 2024 naživo

    Všetko o novej Dacii Spring: Najlacnejší elektromobil prešiel výraznými zmenami. Pre firmy má skvelú funkciu navyše

  • Očakávame, že nová Dacia Spring bude aj naďalej veľmi atraktívna pre nákupcov firemných vozových parkov. Zostáva najlacnejším elektromobilom na európskom trhu.

     Prvýkrát ponúka obojsmerné nabíjanie V2L. To môže byť zaujímavé pre firmy, ktoré potrebujú mať počas prepravy tovarov napájanú chladničku alebo iné elektrické spotrebiče. Autorom našich fotografií je Rudolf Banecký.
  • Aktualizované

    Nie je to žart: Boris Kollár bude prevádzkovať a sám šoférovať taxík, už čaká na licenciu. Témy rozhovoru so zákazníkom si určí sám

  • Znie to skoro ako vtip, lenže ním nie je. Bývalý predseda Národnej rady Slovenskej republiky rozširuje svoje podnikanie o taxislužbu.

     Či už zákazníka zaujíma politika, transplantácia vlasov alebo rodičovské povinnosti, aj tieto témy môžu byť počas jazdy v taxíku prebraté.