Ako dopadlo malé SUV v crashteste? Lexus opäť neprekvapil, UX sa ukázal ako prvotriedne bezpečný

Ocenenie Top Safety Pick získal nový Lexus UX. Udelila ho americká organizácia pre bezpečnosť cestnej premávky IIHS (Insurance Institute for Highway Safety) za výborné výsledky, ktoré dosiahol v crash testoch.
Vydané  Text: 
Na získanie ocenenia **Top Safety Pick**, muselo vozidlo získať najvyššie hodnotenie „Good“ pri testovaní čelného nárazu so stredným prekrytím a malým prekrytím na strane vodiča, bočného nárazu, testu pevnosti strechy a ochrany hlavy cestujúcich, hodnotenie „Good“ alebo „Acceptable“ pri teste nárazu s malým prekrytím na strane spolucestujúceho. Na získanie výsledku bolo potrebné aj hodnotenie „Advanced“ alebo „Superior“ v prípade čelného nárazu a výsledok „Good“ alebo „Acceptable“ pri teste predných svetiel. Lexus UX splnil tieto podmienky a vo všetkých nárazových testoch získal najvyššie skóre. ### Špičkový systém zabraňuje kolíziám IIHS udelilo najvyššie hodnotenie „Superior“ aj prednárazovému bezpečnostnému systému, ktorým je Lexus UX štandardne vybavený. Americká organizácia vykonala testy pri dvoch rýchlostiach – 12 a 25 míľ/h (19 km/h a 40 km/h) a systém v obidvoch prípadoch zabránil kolízii. Prednárazový bezpečnostný systém s detekciou chodcov (aj v noci) a cyklistov je súčasťou balíka Lexus Safety System+ 2.0.
V rámci balíka bezpečnostných systémov Lexus UX, bez ohľadu na úroveň vybavenia, disponuje aj asistentom udržiavania v jazdnom pruhu s upozornením na nežiaduce vybočenie z jazdného pruhu, systémom výstrahy v prípade únavy vodiča, asistentom rozpoznávania dopravných značiek a automatickými diaľkovými svetlami. ### Moderná platforma a 8 airbagov Vynikajúce výsledky v nárazových testoch nepochybne ovplyvnila aj konštrukcia modelu UX. Vozidlo je postavené na novej platforme GA-C, ktorá sa vyznačuje vysokou konštrukčnou tuhosťou. Tá zvyšuje bezpečnosť cestujúcich v prípade nárazu a nízko položené ťažisko zaručuje stabilitu auta a jeho ovládanie v extrémnych situáciách. Auto je navyše vybavené aj v štandarde ôsmimi airbagmi: pre vodiča a spolujazdca, kolenný airbag pre vodiča a spolujazdca, airbag pre vodiča a spolujazdca na sedadle proti bočnému nárazu a airbag pre vodiča a spolujazdca, ktorý chráni hlavu. Crossover je taktiež vybavený prednými sedadlami s konštrukciou, ktorá v prípade kolízie znižuje riziko úrazu krku a hlavy.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



Dopravná poradňa

Môžem sa otočiť v takejto križovatke, keď sú smery rozdelené ostrovčekom? Dopravné predpisy o otáčaní sa v križovatke

  • V niektorých križovatkách sa otáčať môžete, v iných zasa nie. Záleží aj na dopravných značkách, hoci explicitne nemusí byť otáčanie dovolené.

     Pripravili sme prehľadný súhrn aktuálnych pravidiel, ktoré sa týkajú otáčania sa v križovatke.