Testy

TEST: Hyundai i20 1.0 T-GDi je jedno z technologicky najvybavenejších vozidiel v danom segmente.

Radikálne zmeny exteriéru nečakajte. Upravené nárazníky a inak tvarovanú mriežku chladiča si na prvý pohľad všimne len málokto. Kvitujeme však presunutie nosiča evidenčného čísla zo zadného nárazníka na veko batožinového priestoru. V kombinácii s výraznejšími LED zadnými svetlometmi tak pôsobí auto zozadu o niečo širším a dospelejším dojmom. Sivá kôra mozgová mala čo robiť aj pri hľadaní noviniek v interiéri. Ukázalo sa, že hlavné slovo pri modernizácii mali najmä IT-čkári, ktorí vnútro obohatili o väčší displej palubného počítača a multimediálneho systému. Ten využíva dobre známe rozhranie z iných modelov, ktoré umožňuje nielen bezproblémovú prácu pri konfigurácii vozidla, ale štandardne podporuje funkciu zrkadlenia obrazovky cez Android Auto či Apple CarPlay.

Veľký palec hore si Hyundai zaslúži za ponechanie fyzických tlačidiel a otočných ovládačov rádia, čo ocenia najmä starší zákazníci. Príjemným detailom sú tiež podsvietené vstupy pre mobilné zariadenia, do ktorých bez problémov trafíte kábel aj v noci. Väčšiu pozornosť však mohli konštruktéri pri modernizácii venovať samotnému vzhľadu palubnej dosky. Na rozdiel od štýlového zovňajšku, konzervatívny interiér zostal po stránke materiálov a vypracovania takmer nezmenený. Veľká časť palubnej dosky je vyrobená z robustných tvrdých materiálov, o niečo príjemnejšie na dotyk sú farebne odlíšené časti využívajúce mäkčené plasty. Skutočnosť, že Hyundai i20 stále patrí do segmentu malých mestských vozidiel, vidieť najmä na spracovaní predných sedadiel, ktoré sú veľkosťou aj tvarom ideálne najmä do mesta. Počas dlhšieho pobytu za volantom môžu vyšším cestujúcim prekážať kratšie sedáky a nevýrazná opora chrbtice. Mäkšie výplne by sme si vedeli predstaviť aj vo dverách, kde si vodiči zvyknú pokladať lakeť. Tieto drobné nedostatky nám však počas chladných zimných dní vynahrádzal príplatkový balíček Winter, v ktorom dostanete vyhrievané predné sedadlá a veniec volantu.

O tepelnú pohodu na palube sa postaral aj prepĺňaný litrový trojvalec 1.0 T-GDI v najsilnejšej verzii s výkonom 88 kW (120 k) a krútiacim momentom 172 Nm. Zahrievanie na pracovnú teplotu mu totiž netrvá dlho a už do piatich minút od chladného štartu začal prenikať do kabíny príjemne teplý vzduch. Po zahriatí navyše klesli vibrácie aj hluk od motora na prijateľnú úroveň. Kvitujeme slušné odhlučnenie kabíny od podvozka, do interiéru neprenikalo výrazné množstvo aerodynamického hluku ani pri vyšších rýchlostiach. Páčilo sa nám tiež spojenie najsilnejšieho trojvalca s dvojspojkovou automatickou prevodovkou DCT, ktorá za každých okolností radila rýchlo a bez trhania.

Auto nestrácalo dych ani na diaľnici a vďaka rýchlym reakciám prevodovky a motora na akcelerátor si Hyundai hravo poradil aj s bežným predbiehaním. Pri plynulej jazde po meste však mala prevodovka tendenciu trojvalec zbytočne podtáčať. Často sa pritom motor dostával pod 1 500 ot./min., čoho výsledkom bol prenos vibrácií z motorového priestoru k cestujúcim. Kombinovaná spotreba sa po týždni ustálila na 7 l/100 km, čo nie je zlá hodnota pri zohľadnení zimnej prevádzky nezabehnutého motora.

Naše hodnotenie

Hodnotenie: 3,5
Klady
  • Jazdné vlastnosti
  • Pružný motor
  • Dostatok mieste vpredu
  • Konektivita
Zápory
  • Cena
  • Niektoré plasty na palubnej doske
  • Nedostupnosť Full LED svetiel
Peter Orosz
Ak čítate tento text, tak som vás buď veľmi dobre rozosmial, alebo poriadne naštval. To ma teší, pretože automobily sú aj o subjektívnych pocitoch a emóciách, ktoré sa nebojím prezentovať. Bezduché parafrázy tlačových správ budete musieť hľadať niekde inde.
Okrem znižovania amortizačnej hodnoty mojej klávesnice písaním článkov, venujem svoju pozornosť aj amatérskemu filmu a cestovaniu.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

image
Magazín

Marcel Forgáč: Mám rád, keď ma auto učí – a Lexus to vie

Obľúbený moderátor a zabávač Marcel Forgáč je známy aj ako náročný „autičkár“. Rukami mu prešlo už veľa exkluzívnych modelov a viacero áut prémiových značiek aj osobne vlastnil. No ako sám hovorí v našom rozhovore, až so značkou Lexus prišla tá práva láska.