Testy

Jazdili sme na VW T-Cross! Prekvapil komfortom aj cenou.

Vo Volkswagene očakávajú, že segment „najmenších SUV“ porastie raketovým tempom a do desiatich rokov sa zdvojnásobí. Dáva teda zmysel, že model T-Cross prichádza už teraz. Je postavený na platforme modelu Polo. Stačí sa pozrieť na rozmery auta. Hodnotu rázvoru - 2 551 mm majú zhodnú. Dĺžka karosérie narástla len „o plasty“. Plus 54 mm na celkových 4 108 mm a šírka si pripísala tiež pár milimetrov. Kde T-Cross prirodzene poskočil oproti Polu, je výška. Použitie väčších kolies, mierne vyššia svetlá výška a celkovo vyšší profil karosérie sa podieľajú na 138 milimetroch navyše. Pohon 4 x 4 však k dispozícii nie je.

Jazda T-Cross

Aby Volkswagen T-Cross nevyzeral príliš „hračkársky“, dostal do vienka vskutku zaujímavý dizajn. Masívny predný nárazník, široká maska chladiča a výrazné prelisy na kapote dodávajú autu maskulínnejší vzhľad. Z predných pohľadov vyzerá T-Cross ako malý Touareg, čo bol aj zámer jeho tvorcov. Z môjho pohľadu sú veľmi vydareným prvkom zadné LED svetlá prepojené reflexným pásom. Vyzerajú naozaj super. Vyzerá T-Cross „viac“, než napovedajú rozmery jeho karosérie? Podľa mňa áno.

Interiér auta nejako výrazne nevystupuje zo zaužívaného štandardu Volkswagenu. Vyššie ukotvenie sedadiel a štedro vykrojené otvory dverí uľahčujú nastupovanie do auta. Rozmiestnenie ovládacích prvkov dodržuje neochvejné ergonomické princípy koncernu. Chválim prítomnosť štyroch USB portov: dva vpredu a dva vzadu, a dobre riešené miesto na indukčné nabíjanie mobilu. Keby niekomu nestačil základný dizajn T-Crossu, môže si ho zvnútra aj zvonka individualizovať. K dispozícii je až 13 farieb karosérie, niekoľko modelov diskov vrátane viacfarebných, rôzne pestré poťahy sedadiel a taktiež zaujímavé dekorácie prístrojovej dosky. Aj v oblasti dizajnu teda T-Cross ponúka „viac“.

Jazda T-Cross

Z praktického hľadiska je interiér dobre vymyslený. Pozícia za volantom sa dá „vyšperkovať“ do dokonalosti. Nový volant má trochu hrubší veniec, ale drží sa veľmi dobre. Zadní pasažieri majú až prekvapivo veľa priestoru vo všetkých smeroch. Škoda, že čalúnenie zadných dverí je v podstate celé plastové, čo trochu uberá zo závanu prémiovosti, ktorý cítiť na predných sedadlách. Praktickým prvkom je možnosť posúvať zadnú lavicu v rozmedzí až 14 cm. Tým možno základný objem batožinového priestoru 385 litrov zväčšiť až na 455 litrov. Operadlá zadnej lavice sú asymetricky delené, dajú sa sklopiť do roviny, a tak zväčšia kufor až na 1 281 litrov. Ak by ani to nestačilo, T-Cross ponúka možnosť sklopiť predné sedadlo spolujazdca smerom dopredu. To vytvorí priestor na prevážanie predmetov dlhých až 2,4 metra. Aj v tejto oblasti teda T-Cross vyťažil zo svojho interiéru „viac“. A takto by sa dalo pokračovať. T-Cross ponúka v základe nečakane veľa asistenčných systémov. Patrí sem okrem iného autonómne brzdenie v meste s rozpoznávaním chodcov, asistent jazdy v pruhu, upozornenie na vozidlá v mŕtvom uhle či „manévrovacia brzda“, ktorá zabráni drobným parkovacím nehodám.

Jazda T-Cross

My sme si nový T-Cross prišli vyskúšať na Malorku. Dva dni sme strávili s modelom vybaveným 1,0-litrovým trojvalcom s výkonom 70 kW (95 k). Tento motor je do mestskej premávky postačujúci. Silnejší variant s výkonom 85 kW (115 k) je k dispozícii tiež. Motor 1,6 TDI s výkonom 70 kW (95 k) a motor 1,5 TSI EVO s výkonom 110 kW (150 k) prídu neskôr.

Prvé dojmy z jazdy sú prekvapivo pozitívne. T-Cross totiž vôbec netrpí chorobami zvýšených áut. Je komfortný a má až šokujúco sebaisté a predvídateľné jazdné vlastnosti. Veľmi málo sa nakláňa v zákrutách, výborne zvláda nerovnosti, neodskakuje a je s ním na ceste zábava. Nemá v sebe ani náznak ťažkopádnosti. Navyše je dobre odhlučnený od podvozka aj aerodynamického hluku. V tomto ohľade je to ozaj dospelé auto, ktoré podvozkoví inžinieri neodflákli, aj keď asi nezaujme presvedčených jazdcov.

Pozeráme sa teda na relatívne vzácny príklad toho, keď marketingový slogan neklame. T-Cross je v rámci svojich možností naozaj „viac“. Je lepší, priestrannejší a lepšie vybavený, než by ste od neho čakali. Som zvedavý, nakoľko sa bude prívlastok „viac“ vzťahovať na cenu tohto auta.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

image
Magazín

Marcel Forgáč: Mám rád, keď ma auto učí – a Lexus to vie

Obľúbený moderátor a zabávač Marcel Forgáč je známy aj ako náročný „autičkár“. Rukami mu prešlo už veľa exkluzívnych modelov a viacero áut prémiových značiek aj osobne vlastnil. No ako sám hovorí v našom rozhovore, až so značkou Lexus prišla tá práva láska.