TEST: SEAT Tarraco 1.5 TSI 2WD – Ako jazdí len s pohonom prednej nápravy?

Keďže však rastie požiadavka na to, aby aj SUV dokázalo odviezť sedem osôb, prispôsobil sa aj SEAT a pod podlahu batožinového priestoru umiestnil dve sedadlá. Je toto riešenie dostatočné na to, aby auto splnilo všetky požadované úlohy?
Samotný SEAT Tarraco predstavuje v segmente veľmi zaujímavú voľbu. **Jeho základná výbava obsahuje viacero technologicky vyspelých prvkov. Každé vozidlo dostanete s digitálnou prístrojovou doskou, na ktorej si zobrazíte údaje podľa toho, čo si práve zaumienite.** Radi sa pozeráte na mapu? Alebo úpenlivo sledujete všetky aktuálne údaje o jazde a spotrebe? Či vám srdce poskočí, keď si môžete prepínať medzi rôznymi zobrazeniami rýchlomera a otáčkomera? Tarraco vám tieto záľuby splní mierou vrchovatou.
K tomu dostanete aj samostatne stojaci displej na palubnej doske. No a čo je najzaujímavejšie a odlišuje Tarraco od konkurencie, sú LED svetlá. Túto technológiu využívajú všetky osvetľovacie zdroje v aute. **Od hlavných svetlometov cez osvetlenie interiéru, evidenčných čísel až po všetky čítacie lampičky.** Výhoda? Intenzívnejšie svetlo, menšie namáhanie očí a nižšie nároky na energiu, čiže aj nižšia spotreba. Samé výhody pre posádku aj životné prostredie.

Nás predovšetkým zaujímalo, ako sa prepĺňaný benzínový motor s objemom 1, 5 litra dokáže vyrovnať s hmotnosťou vozidla. Je to iba na mestskú premávku alebo zvládne aj nároky na svižné cestovanie za hranice všedných dní? **Prvým poznatkom je príjemne tichá prevádzka motora. Jeho reakcie na plyn môžeme ohodnotiť ako svižné, takže v meste na križovatkách nebudete brzdou premávky.** Napriek rozmerom sa autom aj slušne manévruje a s parkovacou kamerou dostanete aj prehľad za vozidlom.

To oceníte v parkovacích garážach aj na čoraz preplnenejších parkoviskách slovenských sídlisk. Mimo mesta, na okreskách, sa Tarraco cíti veľmi dobre. Spomedzi konkurentov mu konštruktéri dopriali príjemne tuhý podvozok, ktorý spolu s celkom slušným riadením oceníte pri prejazde zákrutami. Tlmenie nerovností mu tiež nerobí problémy, takže do cieľa sa dostanete bez toho, aby z vás auto vytriaslo dušu. **Diaľničné tempo predstavuje pre Tarraco a jeho základný benzínový motor výzvu iba v podobe vyšších nárokov na palivo.** Rýchlostne sa auto nestratí ani v tomto prostredí a voľbu benzínového, aj keď základného motora nebudete ľutovať. Hmotnosť a veľkosť karosérie v tomto prípade neoklamete, to je však problém všetkých SUV.

Dáva teda základný benzínový motor nejaké dôvody na to, aby ste museli rozmýšľať nad výkonnejšou alternatívou? Opäť, ako v mnohých prípadoch, ide o to, čo od auta požadujete a očakávate. Napríklad základný motor sa nekombinuje s automatom a pohonom všetkých kolies. A to môže byť problém. Stačí, aby nasnežilo či poriadne napršalo a pocítite, že auto nedrží stopu až tak isto, ako by ste si priali. Prípadne ak to auto robí na suchom asfalte. A nie je nič zábavnejšie, ako pozerať sa na SUV, ktoré na snehu bezmocne pretáča predné kolesá a nevie si rady. **Taktiež závisí aj od toho, na čo budete auto využívať. Ak s ním mienite aj ťahať nejaké prívesy, prípadne často využívať plné zaťaženie, bude sa vám lepšie jazdiť s výkonnejším motorom a s pohonom všetkých kolies.**

Všetky ostatné úlohy s prehľadom zvládne aj základný motor s objemom 1,5 litra, ktorý sa so spotrebou dostal na úroveň 8 l/100 km. Najmä pokiaľ ide o požiadavky na bežné aktivity okolo domácnosti a rodiny. **Teda rozvoz detí do školy a na krúžky, prípadne dovoz nákupov.** V tom prípade inak príkladnú variabilitu mierne znižuje skok v batožinovom priestore. Ten si vyžiadalo umiestnenie tretieho radu sedadiel a rezervného kolesa. To je však na palube vítaným prvkom.
[CAR id=17042].