Testy

TEST: SEAT Tarraco 1.5 TSI 2WD - Ako jazdí len s pohonom prednej nápravy?

Keďže však rastie požiadavka na to, aby aj SUV dokázalo odviezť sedem osôb, prispôsobil sa aj SEAT a pod podlahu batožinového priestoru umiestnil dve sedadlá. Je toto riešenie dostatočné na to, aby auto splnilo všetky požadované úlohy?

Samotný SEAT Tarraco predstavuje v segmente veľmi zaujímavú voľbu. Jeho základná výbava obsahuje viacero technologicky vyspelých prvkov. Každé vozidlo dostanete s digitálnou prístrojovou doskou, na ktorej si zobrazíte údaje podľa toho, čo si práve zaumienite. Radi sa pozeráte na mapu? Alebo úpenlivo sledujete všetky aktuálne údaje o jazde a spotrebe? Či vám srdce poskočí, keď si môžete prepínať medzi rôznymi zobrazeniami rýchlomera a otáčkomera? Tarraco vám tieto záľuby splní mierou vrchovatou.

K tomu dostanete aj samostatne stojaci displej na palubnej doske. No a čo je najzaujímavejšie a odlišuje Tarraco od konkurencie, sú LED svetlá. Túto technológiu využívajú všetky osvetľovacie zdroje v aute. Od hlavných svetlometov cez osvetlenie interiéru, evidenčných čísel až po všetky čítacie lampičky. Výhoda? Intenzívnejšie svetlo, menšie namáhanie očí a nižšie nároky na energiu, čiže aj nižšia spotreba. Samé výhody pre posádku aj životné prostredie.

Seat Tarraco Test 1.5 TSI

Nás predovšetkým zaujímalo, ako sa prepĺňaný benzínový motor s objemom 1, 5 litra dokáže vyrovnať s hmotnosťou vozidla. Je to iba na mestskú premávku alebo zvládne aj nároky na svižné cestovanie za hranice všedných dní? Prvým poznatkom je príjemne tichá prevádzka motora. Jeho reakcie na plyn môžeme ohodnotiť ako svižné, takže v meste na križovatkách nebudete brzdou premávky. Napriek rozmerom sa autom aj slušne manévruje a s parkovacou kamerou dostanete aj prehľad za vozidlom.

Seat Tarraco Test 1.5 TSI

To oceníte v parkovacích garážach aj na čoraz preplnenejších parkoviskách slovenských sídlisk. Mimo mesta, na okreskách, sa Tarraco cíti veľmi dobre. Spomedzi konkurentov mu konštruktéri dopriali príjemne tuhý podvozok, ktorý spolu s celkom slušným riadením oceníte pri prejazde zákrutami. Tlmenie nerovností mu tiež nerobí problémy, takže do cieľa sa dostanete bez toho, aby z vás auto vytriaslo dušu. Diaľničné tempo predstavuje pre Tarraco a jeho základný benzínový motor výzvu iba v podobe vyšších nárokov na palivo. Rýchlostne sa auto nestratí ani v tomto prostredí a voľbu benzínového, aj keď základného motora nebudete ľutovať. Hmotnosť a veľkosť karosérie v tomto prípade neoklamete, to je však problém všetkých SUV.

Seat Tarraco Test 1.5 TSI

Dáva teda základný benzínový motor nejaké dôvody na to, aby ste museli rozmýšľať nad výkonnejšou alternatívou? Opäť, ako v mnohých prípadoch, ide o to, čo od auta požadujete a očakávate. Napríklad základný motor sa nekombinuje s automatom a pohonom všetkých kolies. A to môže byť problém. Stačí, aby nasnežilo či poriadne napršalo a pocítite, že auto nedrží stopu až tak isto, ako by ste si priali. Prípadne ak to auto robí na suchom asfalte. A nie je nič zábavnejšie, ako pozerať sa na SUV, ktoré na snehu bezmocne pretáča predné kolesá a nevie si rady. Taktiež závisí aj od toho, na čo budete auto využívať. Ak s ním mienite aj ťahať nejaké prívesy, prípadne často využívať plné zaťaženie, bude sa vám lepšie jazdiť s výkonnejším motorom a s pohonom všetkých kolies.

Seat Tarraco Test 1.5 TSI

Všetky ostatné úlohy s prehľadom zvládne aj základný motor s objemom 1,5 litra, ktorý sa so spotrebou dostal na úroveň 8 l/100 km. Najmä pokiaľ ide o požiadavky na bežné aktivity okolo domácnosti a rodiny. Teda rozvoz detí do školy a na krúžky, prípadne dovoz nákupov. V tom prípade inak príkladnú variabilitu mierne znižuje skok v batožinovom priestore. Ten si vyžiadalo umiestnenie tretieho radu sedadiel a rezervného kolesa. To je však na palube vítaným prvkom.

SEAT Tarraco 1.5 TSI 2WD - informačná tabuľka

Ako jazdí len s pohonom prednej nápravy?

Obchodné informácie
Cena 24 950/36 639
Značka Seat
Model Tarraco
Model - Typ 1.5 TSI
Model - rok výroby 2019
Rozmery a hmotnosti
Dĺžka 4 735 mm
Šírka 1 839 mm
Výška 1 658 mm
Rázvor 2 790 mm
Objem palivovej nádrže 58 l
Pohotovostná hmotnosť 1 634 kg
Maximálna hmotnosť 2 330 kg
Objem batožinového priestoru (min.) 700 dm3
Objem batožinového priestoru (max.) 1 775 dm3
Motor a prevodovka
Počet valcov 4
Objem valcov 1 498 cm3
Najvyšší výkon 150 k
Najvyšší výkon 110 kW
Najvyšší výkon pri ot./min. 5 000
Najvyšší krútiaci moment 250 Nm
Najvyšší krútiaci moment pri ot./min. 1 500
Výkony a spotreba
Kombinovaná spotreba 7,3 L
Emise 165 CO2g/km
Maximálna rýchlosť 201
Zrýchlenie 0 – 100 km/hs 9,7
.

Naše hodnotenie

Hodnotenie: 4

Takže SEAT Tarraco so základným benzínovým motorom áno alebo nie? Ako sme spomínali, závisí to od vašich potrieb a preferencií. Ak budete autom jazdiť prevažne v meste, prípadne jeho okolí a najdlhšia cesta bude raz do roka k moru a raz do hôr po upravených cestách, tak máte naše požehnanie. Vzhľadom na veľký vnútorný priestor a ľahkú ovládateľnosť si ho rýchlo obľúbite.

Klady
  • Vnútorný priestor
  • Výbava
  • LED osvetlenie
Zápory
  • Skok v bažožinovom priestore pri 7m usporiadaní
  • Trakcia na mokre a snehu
Martin Šebesta
Okolo áut a motoriek sa pohybujem odmalička, aj keď sme nikdy v rodine nemali Škodu 105/120. Za jeden z najväčších výkonov považujem generálku Žiguláka, ktorou sme s kamarátmi zložili praktickú maturitu na dopravnej priemyslovke. Na autách ma zaujímajú technické riešenia a inovácie, preto mi je ľúto, že v ostatnej dobe sa dozvedáme viac o konektivite a o mobilnom internete v autách než o novinkách v motoroch, nápravách a prevodovkách. Podľa mňa by auto malo mať charakter a aspoň trochu komunikovať s vodičom. Na autonómne jazdenie sa zatiaľ pozerám skepticky, aj keď časom môže byť riešením najmä v mestách. Baví ma cestovanie, komunikácia s ľuďmi a rozširovanie obzorov.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie