Test BMW 640i xDrive GT: Kríženie druhov

BMW intenzívne pracuje na tom, aby pokrylo všetky voľné medzery v automobilových segmentoch. Možno aj tie, o ktorých neviete, že existujú. Príkladom je aj BMW radu 6 s trojlitrovým benzínovým motorom 40i.
Vydané  Text: 

### Označovanie motorov v BMW už dávno nemá nič spoločné s ich objemom. Nakoniec, touto cestou sa vydali aj Mercedes a Audi. V BMW označenie 40i znamená prepĺňaný benzínový radový 6-valec. Aj táto kombinácia však sľubuje dráždivé jazdné zážitky

Test bol publikovaný v magazíne auto motor a šport č. 8/2018 Fotografie: Tomáš Kelement

Ak čakáte ostrosť a priamosť či živelnú radosť z každej zákruty, tak rad 6 GT akoby sa vymykal zo značky BMW. Je o čosi väčší, pocitovo ťažší a nie, že by mu zákruty nechutili, ale nie je to úplne to pravé, čo by ste čakali od BMW. Priznávame, že sme čakali takú šmrncovnejšiu verziu seriózneho BMW radu 5. Niečo, s čím budete radostne jazdiť po zákrutách s naloženou celou rodinou.
Rad 6 GT je pohodlný, **nesmierne priestranný** a **mimoriadne praktický**. Delené operadlá zadných sedadiel a veľké výklopné piate dvere z neho robia miláčika rodín a alternatívu ku kombíkom či SUV. No akoby sa do jeho jazdných vlastností vkradlo niečo, čo do Mníchova priputovalo zo Stuttgartu. Nejaká uvoľnenosť, o čosi menej presné riadenie a až komfortný podvozok. **Jazdí až priveľmi pohodlne**, ani z riadenia sme nemali taký precízny pocit s príjemne tuhým odporom ako pri BMW radu 5 a nepomohlo ani nastavenie športového jazdného režimu. To však robilo divy s motorom.
Radový prepĺňaný šesťvalec je zárukou toho, že keď sa budete ponáhľať, tak dokáže spomaliť čas. Na diaľniciach mu patrí ľavý pruh a keď zapnete všetky podporné asistenčné systémy, bude na vás dávať pozor zo všetkých strán. Asi ani oko v hlave nie je tak chránené. Pružnosť dokáže aj napriek hmotnosti divy, čo sa však prejavuje na spotrebe. Ani pri snahe sme sa nedostali pod 10 l/100 km, v meste to bolo **citeľne viac**.
Nechápte to tak, že by sme čokoľvek z toho BMW radu 6 GT zazlievali. Je to veľmi dobre postavené a pohodlné auto. Dokonca s bezrámovými dverami, takže nadobudnete pocit kupé. K tomu však pribaľuje veľký batožinový priestor. Len ak máme nejaké škatuľky, tak toto nám do škatuľky s označením BMW akosi nepasuje. ### + PLUSY Veľkorysé priestorové pomery, dynamický motor, komfort. ### – MÍNUSY Vyššia spotreba a hmotnosť, cenová hladina. [CAR id=17026] (e)




Okolo áut a motoriek sa pohybujem odmalička, aj keď sme nikdy v rodine nemali Škodu 105/120. Za jeden z najväčších výkonov považujem generálku Žiguláka, ktorou sme s kamarátmi zložili praktickú maturitu na dopravnej priemyslovke. Na autách ma zaujímajú technické riešenia a inovácie, preto mi je ľúto, že v ostatnej dobe sa dozvedáme viac o konektivite a o mobilnom internete v autách než o novinkách v motoroch, nápravách a prevodovkách. Podľa mňa by auto malo mať charakter a aspoň trochu komunikovať s vodičom. Na autonómne jazdenie sa zatiaľ pozerám skepticky, aj keď časom môže byť riešením najmä v mestách. Baví ma cestovanie, komunikácia s ľuďmi a rozširovanie obzorov.




Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.