Označovanie motorov v BMW už dávno nemá nič spoločné s ich objemom. Nakoniec, touto cestou sa vydali aj Mercedes a Audi. V BMW označenie 40i znamená prepĺňaný benzínový radový 6-valec. Aj táto kombinácia však sľubuje dráždivé jazdné zážitky
Test bol publikovaný v magazíne auto motor a šport č. 8/2018 Fotografie: Tomáš Kelement

Ak čakáte ostrosť a priamosť či živelnú radosť z každej zákruty, tak rad 6 GT akoby sa vymykal zo značky BMW.
Je o čosi väčší, pocitovo ťažší a nie, že by mu zákruty nechutili, ale nie je to úplne to pravé, čo by ste čakali od BMW. Priznávame, že sme čakali takú šmrncovnejšiu verziu seriózneho BMW radu 5. Niečo, s čím budete radostne jazdiť po zákrutách s naloženou celou rodinou.

Rad 6 GT je pohodlný, nesmierne priestranný a mimoriadne praktický.
Delené operadlá zadných sedadiel a veľké výklopné piate dvere z neho robia miláčika rodín a alternatívu ku kombíkom či SUV. No akoby sa do jeho jazdných vlastností vkradlo niečo, čo do Mníchova priputovalo zo Stuttgartu. Nejaká uvoľnenosť, o čosi menej presné riadenie a až komfortný podvozok.
Jazdí až priveľmi pohodlne, ani z riadenia sme nemali taký precízny pocit s príjemne tuhým odporom ako pri BMW radu 5 a nepomohlo ani nastavenie športového jazdného režimu. To však robilo divy s motorom.


Radový prepĺňaný šesťvalec je zárukou toho, že keď sa budete ponáhľať, tak dokáže spomaliť čas. Na diaľniciach mu patrí ľavý pruh a keď zapnete všetky podporné asistenčné systémy, bude na vás dávať pozor zo všetkých strán. Asi ani oko v hlave nie je tak chránené.
Pružnosť dokáže aj napriek hmotnosti divy, čo sa však prejavuje na spotrebe. Ani pri snahe sme sa nedostali pod 10 l/100 km, v meste to bolo citeľne viac.

Nechápte to tak, že by sme čokoľvek z toho BMW radu 6 GT zazlievali. Je to veľmi dobre postavené a pohodlné auto. Dokonca s bezrámovými dverami, takže nadobudnete pocit kupé. K tomu však pribaľuje veľký batožinový priestor. Len ak máme nejaké škatuľky, tak toto nám do škatuľky s označením BMW akosi nepasuje.
+ PLUSY
Veľkorysé priestorové pomery, dynamický motor, komfort.
- MÍNUSY
Vyššia spotreba a hmotnosť, cenová hladina.
BMW 640i xDrive GT (2018) - informačná tabuľka
Obchodné informácie | |
---|---|
Cena | 102 218 € |
Značka | BMW |
Model | 640i |
Model - Typ | xDrive GT |
Model - rok výroby | 2018 |
Rozmery a hmotnosti | |
---|---|
Dĺžka | 5 091 mm |
Šírka | 1 902 mm |
Výška | 1 540 mm |
Rázvor | 3 070 mm |
Objem palivovej nádrže | 68 l |
Prevádzková hmotnosť | 1 910 kg |
Užitočné zaťaženie | 605 kg |
Objem batožinového priestoru (min.) | 610 l |
Objem batožinového priestoru (max.) | 1800 l |
Motor a prevodovka | |
---|---|
Počet valcov | 6 |
Objem valcov cc | 2 998m3 |
Najvyšší výkon | 250 kW (340 k) k |
Najvyšší výkon pri ot./min. | 5 500 |
Najvyšší krútiaci moment | 450 Nm |
Najvyšší krútiaci moment pri ot./min. | 1 380 |
Výkony a spotreba | |
---|---|
Kombinovaná spotreba | 7,7 L |
Emise | 177 CO2g/km |
Maximálna rýchlosť | 250 |
Zrýchlenie 0 – 100 km/hs | 5,3 |
(e)