Test BMW 640i xDrive GT: Kríženie druhov

Martin Šebesta, 07.09.2018
BMW intenzívne pracuje na tom, aby pokrylo všetky voľné medzery v automobilových segmentoch. Možno aj tie, o ktorých neviete, že existujú. Príkladom je aj BMW radu 6 s trojlitrovým benzínovým motorom 40i.

Označovanie motorov v BMW už dávno nemá nič spoločné s ich objemom. Nakoniec, touto cestou sa vydali aj Mercedes a Audi. V BMW označenie 40i znamená prepĺňaný benzínový radový 6-valec. Aj táto kombinácia však sľubuje dráždivé jazdné zážitky

Test bol publikovaný v magazíne auto motor a šport č. 8/2018 Fotografie: Tomáš Kelement

Test BMW 640i xDrive GT: Kríženie druhov (foto: Tomáš Kelement pre auto motor a šport č. 8/2018)

Ak čakáte ostrosť a priamosť či živelnú radosť z každej zákruty, tak rad 6 GT akoby sa vymykal zo značky BMW.

Je o čosi väčší, pocitovo ťažší a nie, že by mu zákruty nechutili, ale nie je to úplne to pravé, čo by ste čakali od BMW. Priznávame, že sme čakali takú šmrncovnejšiu verziu seriózneho BMW radu 5. Niečo, s čím budete radostne jazdiť po zákrutách s naloženou celou rodinou.

Test BMW 640i xDrive GT: Kríženie druhov (foto: Tomáš Kelement pre auto motor a šport č. 8/2018)

Rad 6 GT je pohodlný, nesmierne priestrannýmimoriadne praktický.

Delené operadlá zadných sedadiel a veľké výklopné piate dvere z neho robia miláčika rodín a alternatívu ku kombíkom či SUV. No akoby sa do jeho jazdných vlastností vkradlo niečo, čo do Mníchova priputovalo zo Stuttgartu. Nejaká uvoľnenosť, o čosi menej presné riadenie a až komfortný podvozok.

Jazdí až priveľmi pohodlne, ani z riadenia sme nemali taký precízny pocit s príjemne tuhým odporom ako pri BMW radu 5 a nepomohlo ani nastavenie športového jazdného režimu. To však robilo divy s motorom.

Test BMW 640i xDrive GT: Kríženie druhov (foto: Tomáš Kelement pre auto motor a šport č. 8/2018)
Test BMW 640i xDrive GT: Kríženie druhov (foto: Tomáš Kelement pre auto motor a šport č. 8/2018)

Radový prepĺňaný šesťvalec je zárukou toho, že keď sa budete ponáhľať, tak dokáže spomaliť čas. Na diaľniciach mu patrí ľavý pruh a keď zapnete všetky podporné asistenčné systémy, bude na vás dávať pozor zo všetkých strán. Asi ani oko v hlave nie je tak chránené.

Pružnosť dokáže aj napriek hmotnosti divy, čo sa však prejavuje na spotrebe. Ani pri snahe sme sa nedostali pod 10 l/100 km, v meste to bolo citeľne viac.

Test BMW 640i xDrive GT: Kríženie druhov (foto: Tomáš Kelement pre auto motor a šport č. 8/2018)

Nechápte to tak, že by sme čokoľvek z toho BMW radu 6 GT zazlievali. Je to veľmi dobre postavené a pohodlné auto. Dokonca s bezrámovými dverami, takže nadobudnete pocit kupé. K tomu však pribaľuje veľký batožinový priestor. Len ak máme nejaké škatuľky, tak toto nám do škatuľky s označením BMW akosi nepasuje.

+ PLUSY

Veľkorysé priestorové pomery, dynamický motor, komfort.

- MÍNUSY

Vyššia spotreba a hmotnosť, cenová hladina.


BMW 640i xDrive GT (2018) - informačná tabuľka

Obchodné informácie
Cena 102 218
Značka BMW
Model 640i
Model - Typ xDrive GT
Model - rok výroby 2018
Rozmery a hmotnosti
Dĺžka 5 091 mm
Šírka 1 902 mm
Výška 1 540 mm
Rázvor 3 070 mm
Objem palivovej nádrže 68 l
Prevádzková hmotnosť 1 910 kg
Užitočné zaťaženie 605 kg
Objem batožinového priestoru (min.) 610 l
Objem batožinového priestoru (max.)l 1800 l
Motor a prevodovka
Počet valcov 6
Objem valcov cc 2 998m3
Najvyšší výkon (k) 250 kW (340 k)
Najvyšší výkon pri ot./min. 5 500
Najvyšší krútiaci moment (Nm) 450
Najvyšší krútiaci moment pri ot./min. 1 380
Výkony a spotreba
Kombinovaná spotreba 7,7 L
Emise 177 CO2g/km
Maximálna rýchlosť 250
Zrýchlenie 0 – 100 km/hs 5,3

(e)