Testy

TEST: Volkswagen T-Roc 2.0 TSI 4Motion DSG Sport - Na parádu!

Nájsť dvojlitrový benzínový turbomotor s maximálnym výkonom až 140 kW (190 k) pod kapotou mestského SUV je v dnešných časoch pomerne neštandardné. Štatistiky však ukazujú, že o výkonné motory majú ľudia čoraz väčší záujem, a to hneď z niekoľkých dôvodov. Rozdiely v spotrebe nie sú v porovnaní s maloobjemovými agregátmi až také výrazné. Volkswagen T-Roc sme počas týždňa nešetrili a jeho výkon sme si užívali nielen v meste, ale aj na okresných cestách a diaľnici. Takmer po dvoch tisícoch kilometrov sme sa dopracovali k veľmi povzbudivej reálnej hodnote 7,5 l/100 km.

T-Roc Test 2.0 DSG

Dvojlitrové TSI je navyše veľmi kultivované a do interiéru preniká len minimum hluku a vibrácií. Motor môžete započuť pri silnejšom zošliapnutí akcelerátora, keď vás 320 Nm dokáže príjemne zatlačiť do sedadla. Krútiaci moment je totiž dostupný v širokom rozsahu otáčok od 1 500 až do 4 180 ot./min. O niečo lepšie by mohli byť reakcie na plynový pedál, pri kickdowne sa konštruktérom nepodarilo odstrániť kritizovanú turbodieru a citeľný záber nastáva až po dvoch sekundách od zošliapnutia. Čiastočne je na vine aj sedemstupňová dvojspojková automatická prevodovka DSG, ktorá pri nárazovom zrýchlení občas zazmätkuje. Úplne hladké nie je ani pohýnanie sa z križovatky, vtedy často dochádza aj k nepríjemnému šklbnutiu.

T-Roc Test 2.0 DSG

Kým vonkajší vzhľad modelu T-Roc považujeme za vydarený, o interiéri sa to isté povedať nedá. Nielenže pôsobí tuctovo, ale aj na samotných materiáloch cítime snahu šetriť náklady. Automobilka tento problém kompenzuje palubnými technológiami. Nechýbajú moderné asistenčné systémy, ktoré fungujú naozaj spoľahlivo. Itečkárov poteší prítomnosť displeja v kaplnke prístrojov. Ten nahrádza analógové ukazovatele a umožňuje vlastnú konfiguráciu prístrojov, za užitočnú tiež považujeme možnosť premietania navigácie.

T-Roc Test 2.0 DSG

Technické údaje:

T-ROC 2.0 TSI 4MOTION 7st. DSG Sport

Motor prepĺň. benzínový R4, 1 984 cm³

Max. výkon 140 kW (190 k) pri 4200-6000 ot./min.

Max. krútiaci moment 320 Nm od 1 500 do 4 180 ot./min.

Pohon a podvozok: Aktívny pohon všetkých kolies, 7-st. dvojspojková automatická prevodovka, vpredu zavesenie typu McPherson, vzadu nezávislé zavesenie kolies. Brzdy kotúčové vpredu aj vzadu, vpredu s vnútorným chladením. Pneu 215/50 R 18 vpredu aj vzadu.

Batožinový priestor 445/1 290 dm³

Rozmery: 4 234 × 1 819 × 1 573 mm, rázvor 2 590 mm Pohotovostná/celková hmotnosť 1 495/1 990 kg, objem nádrže 55 l.

Najvyššia rýchlosť 216 km/h

Zrýchlenie 0 - 100 km/h 7,2 s

Spotreba 8,4/5,7/6,7 l/100 km

Emisie CO₂ 153 g/km

Cena/testované auto 29 600 €/ 32 700 €

Konkurenti: Hyundai Kona, SEAT Arona, Citroën C3 Aircross, Renault Captur

Peter Orosz
Ak čítate tento text, tak som vás buď veľmi dobre rozosmial, alebo poriadne naštval. To ma teší, pretože automobily sú aj o subjektívnych pocitoch a emóciách, ktoré sa nebojím prezentovať. Bezduché parafrázy tlačových správ budete musieť hľadať niekde inde.
Okrem znižovania amortizačnej hodnoty mojej klávesnice písaním článkov, venujem svoju pozornosť aj amatérskemu filmu a cestovaniu.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

image
Magazín

Ako finančne pokryť kúpu nového auta? Toto sú možnosti:

Mať auto v rodine je dnes úplne samozrejmé. V mnohých rodinách je dokonca bežné mať aj viac áut. Nákup vozidla je však náklad, ktorý si určite zaslúži väčšiu pozornosť pri plánovaní rodinných financií. Martin Bodnár, odborník na financie z PARTNERS GROUP SK radí, ako kúpu financovať a na čo pri tom nezabúdať. Vlastniť auto nie je iba o nasporení sumy na jeho kúpu, s používaním sú spojené aj ďalšie náklady.
image
Magazín

Čo s autom po zime? Toto by ste mali urobiť!

Zima zanecháva na automobiloch svoje podpisy bez toho, či sa nám to páči, alebo nie. Preto pri oteplení, ktoré signalizuje, že prichádza jar, odporúčame, aby ste venovali svojmu auto chvíľu času. Za kompletnú opateru sa vám určite odvďačí dlhšou službou v plnej kondícii.