Peugeot 3008 Allure 1.6 – Titul má právom
Koncom minulého roka sme otestovali najvýkonnejšiu a zároveň najdrahšiu verziu Peugeota 3008 GT. Teraz prišla na rad slabšia a cenovo výhodnejšia verzia s dieselovým motorom. Aký zanechala dojem?
Vydané Text: František Bizoň
Podobne ako predchodca, aj teraz účinkuje 3008ka bez pohonu všetkých kolies, ale nechýba jej adaptívna elektronika Grip Control. Otočný ovládač pred radiacou pákou šesťstupňovej manuálnej prevodovky ponúka päť možností. Režim Snow pre jazdu na snehu sme už nevyužili, ale „hrali“ sme sa s režimom pre jazdu v blate a v piesku. Elektronika veľmi ochotne regulovala prenos krútiaceho momentu podľa podkladu pod prednými kolesami. Do istej miery dokonca nahrádza funkciu samosvorného diferenciálu a jazda na prašnej poľnej ceste bola zábavná. Auto pekne držalo stopu, reagovalo na volant a nemalo tendenciu bezhlavo sa kĺzať v prachu von zo zákruty.
Zábavu nám sprostredkoval najslabší z trojice dieselových motorov určených pre 3008, štvorvalec BlueHDi s objemom 1,6 litra a výkonom 120 koní. V porovnaní s dvojlitovými agregátmi BlueHDi so silou 150, resp. 180 koní by sa mohla zdať absencia 30 či 60 koní výrazná, ale v teste sme to nevnímali ako hendikep. Náš motor totiž disponuje najvyšším krútiacim momentom 300 Nm, čo pre pohon auta s hmotnosťou 1 496 kg určite stačí. Inak celohliníkový motor 1,6 je o metrák ľahší ako dvojliter, ktorý má krútiaci moment 370 Nm, resp. 400 Nm. Ani cenový rozdiel nie je zanedbateľný. Testovaná verzia 1.6 BlueHDi Allure je v základnom vyhotovení o 2 300 eur výhodnejšia ako 2.0 BlueHDi (150 k). Najvyššia verzia GT, jediná s motorom 2.0 BlueHDi (180 k), je drahšia dokonca o 9 400 eur.
Neriešme ďalej výkon motora, potešme sa z vecí, ktoré sú dôležité pre bežného vodiča a jeho rodinu. Posed na sedadlách čalúnených kombináciou kože a pevnej látky v decentných odtieňoch sivej bol komfortný. Ovládanie základných funkcií v štýle klaviatúry je elegantné a praktické. Panoramatická otváracia strecha dáva priestrannému interiéru ďalší rozmer a úžasný pocit voľnosti. A baliť sa do kufra so základným objemom 520 litrov je príjemnou povinnosťou. Elektricky sa dovysoka otvoria piate dvere, zadné operadlá sa sklápajú oddelene a ešte je za lakťovou opierkou otvor na dlhé predmety. Na záver ešte raz, „slabý“ motor na 100 km pýtal priemerne 5,2 litra nafty. Čo viac má žiadať človek od dobrého auta s imidžovým dizajnom?
TECHNICKÉ ÚDAJE
PEUGEOT 3008 1.6 BlueHDi ALLUREMotor preplň. naftový R4, 1 560 cm3
Výkon 88 kW (120 k) pri 3 500 ot./min.
Krútiaci moment 300 Nm pri 1 750 ot./min.
Pohon a podvozok: Šesťstupňová mechanická prevodovka, pohon predných kolies, vpredu nezávislé zavesenie McPherson so stabilizátorom, vzadu vlečné ramená. Brzdy kotúčové, vpredu s vnútorným chladením. Pneumatiky 225/55 R 18.
Batožinový priestor 520 / 1 482 dm3
Rozmery: 4 447 × 1 841 × 1 624 mm, rázvor 2 675 mm, pohotovostná/celková hmotnosť 1 496 / 1 970 kg, objem nádrže 53 l.
Najvyššia rýchlosť 189 km/h
Zrýchlenie 0 – 100 km/h 11,2 s
Spotreba 4,9/3,9/4,3 l/100 km
Emisie CO2 111 g/km
Cena/testované vozidlo 25 490 € / 29 690 €
Konkurenti: VW Tiguan, Kia Sportage, BMW X1
Pokračujte na ďalší príspevok »
Servis
Môžete si umyť motorový priestor svojpomocne? Na čo si dať pozor?
Keď otvoríte kapotu a vidíte tie nánosy špiny v motorovom priestore, prvá myšlienka je jednoducho to poriadne umyť. Je to však bezpečné?
Prinášame niekoľko tipov, ako umyť motorový priestor bezpečne.Servis elektromobilov
Majitelia elektromobilov sa sťažujú: Výrazný prepad zostatkovej hodnoty a zničené pneumatiky
K zlepšeniu situácie nepridáva ani to, že sa politici plánujú v nasledujúcich rokoch zamerať na emisie z bŕzd a pneumatík.
Pneumatiky elektrických áut sa opotrebovávajú rýchlejšie.V parlamente je návrh ako znížiť ceny benzínu a nafty. Ide o odpoveď na aktuálnu situáciu na trhu
Pohonné hmoty (PHM) na Slovensku tankujeme najdrahšie v porovnaní s okolitými krajinami. Týka sa to najmä benzínu, ktorého cena je aktuálne nad 1,7 €/l.
SaS navrhuje zníženie cien za benzín o takmer 20 centov za jeden liter. Čo na to predstavitelia vlády?Dostupný aj v nafte
Nový Citroën Berlingo stojí menej ako 20-tisíc: ceny, výbavy a podrobnosti o slovenskej ponuke
Nový Citroën Berlingo sa už dá objednávať aj na Slovensku, začína na cene menej ako 20-tisíc eur.
AKTUALITA
Nová Dacia Spring: ponuka a ceny na Slovensku
Nový dizajn a funkcie v pomere cena/výkon, ktorý na našom trhu nemá konkurenciu.
Cena modelu začína na 16 900 €KONCEPT
Nové auto od Škody vás zrejme šokuje. Gran Turismo nadväzuje na model 1100 OHC Spider z roku 1957!
Čisto elektrické jednomiestne vozidlo si budete môcť vyskúšať aj vy. Je navrhnuté pre pretekársky simulátor Gran Turismo 7 na konzolách PlayStation.
Nový model
Nové MG3: Malé auto s automatickou prevodovkou a zvlášť nízkou spotrebou
Už o niekoľko týždňov sa začne predávať MG3, ktoré ponúkne nízku spotrebu, automat a 7-ročnú záruku.
Nebezpečne vyzbrojený konkurent pre malé autá mieri k nám, koľko bude stáť?TEST FIAT 600e (RED): Elektrický Talian s dobrou myšlienkou. Je lepší ako 500e?
FIAT 600 predstavuje návrat ikony minulého storočia. Legendárny model zažil vzkriesenie po 55 rokoch, ktoré mu pod kapotu prinieslo elektromotor.
Vo výbave (RED) disponuje viacerými zaujímavými dizajnovými riešeniami. Zásadnú zmenou oproti pôvodnému modelu cítiť hlavne vo výraznom náraste rozmerov.Spravodajstvo
Slovenskí hasiči už jazdia na 41 nových esúvečkách Kia Sportage. Koľko stál každý kus?
Vozidlá Kia Sportage s pohonom 4×4 vo výbave Gold dostali špeciálne polepy a ďalšie príslušenstvo.
Cyklistika v Rakúsku
Najkrajšia a najlepšia. Cykloturistika v Rakúsku zahŕňa nížiny, hory, pamiatky aj rozprávkovú prírodu
Rozmanitosť rakúskych cyklotrás je dychberúca. Či sa už chcete na bicykli iba kochať alebo prekonávať samých seba, táto krajina vám to umožní do sýtosti.
Tak vysadnite na bicykle a šliapnite do pedálov!