Renault Mégane Grandtour GT – Radosť zatáčať

Modelový rad Renault Mégane má za sebou vyše dvadsať rokov a štyri generácie. Aj tá aktuálna ponúka športovú verziu GT. Otestovali sme ju s benzínovým motorom Energy TCe 205 EDC.
Vydané  Text: 
Vodič sa musí najskôr skamarátiť s obrovským dotykovým displejom (uhlopriečka 8,7“) v strede palubnej dosky. V ňom sa skrýva ovládanie infotainmentu R-Link 2 a systému Multi-Sense. Ten ponúkne štyri režimy na personalizáciu interiéru, napríklad podsvietenie mnohých častí interiéru, či nastavenie charakteristiky auta.


Bez váhania sme prepli na SPORT a v testovanom GéTéčku sa zmenila tuhosť posilňovača riadenia, zvuk motora (o to sa stará špeciálny softvér) a hraničná rýchlosť pre systém 4Control sa zvýšila zo 60 na 80 km/h. Pre jazdca to znamená, že do tej rýchlosti sa zadné kolesá natáčajú opačne ako predné a nad ňou je natočenie zadných kolies v rovnakom smere ako predných. Kto by čakal nejaké zalomenie, je na omyle, ide o maximálny uhol 2,7°. Ale tiež by sa mýlil každý, kto si myslí, že to azda ani nemá zmysel. Bol by prekvapený, akú obratnosť touto nepatrnou zmenou získa. S Méganom Grandtour GT sa človek v meste zvŕtal okolo obrubníkov ako had a k nijakému kontaktu nedošlo. Bol by to veľký hriech, lebo auto stálo na dizajnovo dráždivých zliatinových diskoch s priemerom 18 palcov. Pripomeňme, že nejazdíme v malej mestskej blche. Nový Grandtour má rázvor osí kolies o 43 mm väčší ako Mégane hatchback, celkovo 2712 mm. Karoséria má dĺžku slušných 4 626 milimetrov, čo je o 267 mm viac ako päťdverová verzia. Rovnako radostné je jazdenie aj v zákrutách na cestách mimo obce. Treba však povedať, že to platí z pohľadu jazdnej istoty a dobrého držania stopy. Toto je športiak na každý deň, preto sa šmýkať nebudete. Elektronická stabilizácia ESC sa nedá vypínať a prísne stráži každý náznak šmyku. Okrem toho môžeme pochváliť výborné odhlučnenie podvozka.


GT má pod kapotou benzínový motor s objemom 1,6 litra a výkonom 205 koní, čo je naznačené v jeho označení Energy TCe 205. Prepĺňaný štvorvalec vychádza z motora, ktorý poháňal ostré Clio RS, ale technici z Renault Sport ho upravili. Zmenil sa napríklad výfukový systém, čím stúpol výkon o 5 koní a krútiaci moment o 40 Nm, maximum je 280 Nm. Je spojený so sedemstupňovou automatickou prevodovkou EDC. Aj vďaka dvojspojkovej technike radí hladko a pohotovo, navyše je dobre naprogramovaná na manuálny režim. Kto sa chce vyblázniť a hrať sa s páčkami pod volantom nebude sklamaný. Zaujímavá je funkcia Multichangedown, ktorá v rámci režimu Sport umožní držať ľavú páčku stlačenú a prevodovka automaticky radí nižšie stupne, aby pomáhala motorom spomaľovať rýchlosť. Inak sa o spomalenie starajú brzdy, ktoré majú v GT verzii vpredu o 51 mm väčšie kotúče ako bežný Mégane, vzadu o 30 mm.


Základná cena benzínového Mégane Grandtour GT je 23 190 eur, čo na priestranné auto s objemom na batožinu 521 litrov a schopnosťou športovo jazdiť a dokonca zrýchliť z 0 na 100 km/h ta 7,4 sekundy korektná ponuka.








Pokračujte na ďalší príspevok »