TEST: Ford Focus CC 2.0 Duratec

Pohľad do kalendára prezrádza, že je najvyšší čas vychutnať si jazdu s otvorenou strechou. Napríklad za volantom Fordu Focus CC.
Vydané  Text: 
Ford dlho odolával záujmu slovenských zákazníkov a Focus CC zaradil do svojej ponuky až koncom minulého roka po facelifte celého modelového radu. Vzhľadová odlišnosť od ostatných verzií je najviac badateľná v zadnej časti, z ktorej sa dá v priebehu chvíľky vykúzliť zatvorené kupé alebo otvorený kabriolet. Šibalská premena vozidla trvá vcelku dlhých 27 sekúnd a ovláda sa plne elektricky tlačidlom na stredovej konzole. Pred otvorením pevnej strechy treba dať pozor na jednu maličkosť: zatiahnuť v priestore pre batožinu roletku, ktorá plní bezpečnostnú funkciu. Jej úlohou je rozdeliť kufor na dve časti tak, aby do priestoru ukladania strechy nezasahovali žiadne predmety.
Focus CC odvezie štyroch pasažierov (vzadu sa treba uskromniť), s otvorenou strechou však treba rátať s vetrom vo vlasoch. Ten sa stupňuje priamo úmerne s rýchlosťou vozidla. Pre milovníkov pohodlia preto odporúčame jazdu vo dvojicu s vytiahnutými oknami a deflektorom, ktorý si môžete dokúpiť za 309 € (9 309 Sk). Otvorené autá tohto typu sú všeobecne známe nižšou torznou tuhosťou karosérie. Jej krútenie sme postrehli aj pri tomto modeli, navyše pri prejazde nerovností sme občas začuli vrzgotavé zvuky zo zadnej časti vozidla, ktoré mala na svedomí poskladaná strecha. Inak musíme kupé-kabriolet podobne ako iné verzie Fordu Focus pochváliť za výborné zladenie jazdných vlastností a komfortu pruženia. Slabým článkom vozidla bol benzínový dvojliter, ktorý uberal z pocitu subjektívnej dynamiky. Vo vyšších otáčkach, kde by mal najviac zatiahnuť, sa mu do práce príliš nechcelo a viac kričal ako išiel. Chutilo mu aj odpíjať z nádrže, na sto kilometrov si vypýtal skoro 9 litrov. Zladenie s päťstupňovou manuálnou prevodovkou nebolo najhoršie. Napriek tomu by sme radšej volili naftovú alternatívu. Text: Peter Michalec Foto: PANER (1) a autor **HODNOTENIE: \* \* \* \*** **Plusy** Priestorová ponuka vpredu, objem kufra vo verzii kupé, zladenie jazdných vlastností a komfortu pruženia, presné riadenie, stabilita v priamom smere a agilita vozidla v zákrutách, presný chod radiacej páky. **Mínusy** Nižšia torzná tuhosť karosérie, vrzgot poskladanej strechy pri prejazde nerovností, deflektor za príplatok, motor bez subjektívnej dynamiky. Technické údaje**Motor****atmosférický benzínový 2.0 R4**Zdvihový objem1 999 cm3Výkon107 kW/146 k pri 6000 ot/minKrútiaci moment185 Nm pri 4500 ot/min**Karoséria**Dĺžka x šírka x výška4 509 x 1 834 x 1 448 mmRázvor2 640 mmBatožinový priestor248/534 lPohotovostná hmotnosť1 547 kgUžitočné zaťaženie403 kg**Jazdné výkony**Maximálna rýchlosť210 km/hZrýchlenie 0-100 km/h10,3 sSpotreba uvádzaná výrobcom 7,5 l/100 kmSpotreba počas testu8,9 l/100 kmEmisie CO2179 g/km**Cena**Základná cena verzieod 28 450 € (857 085 Sk)








Pokračujte na ďalší príspevok »



Servis

Štatistika porúch ADAC 2024: Ktoré jazdené autá sú najviac a najmenej spoľahlivé? Majú elektromobily menej porúch?

  • Ktorý jednoduchý komponent najčastejšie paralyzuje autá? Štatistika porúch od ADAC je analýza zahŕňajúca 156 modelových radov vozidiel.

     Nová štatistika poruchovosti ADAC ukazuje nielen to, ktoré autá sa v roku 2023 kazili najčastejšie, ale aj to, či sú skutočne elektromobily spoľahlivejšie. 
  • Rozhovor

    Milovník áut Craig Ramsay o autách, šoférovaní a hokeji: Ako si užil vlajkovú loď Škoda Superb?

  • Craig Ramsay, tréner našej hokejovej reprezentácie, mal ako jeden z prvých na Slovensku možnosť na týždeň otestovať úplne nový model Škoda Superb.

     V exkluzívnom rozhovore pre Škoda Storyboard prezradil, ako sa mu jazdilo, akým je šoférom, čo pre neho znamená svet áut a čo vlastne poháňa prvého muža našej hokejovej reprezentácie? Samozrejme, podelil sa aj o to, ako vidí šance na prípadný úspech jeho zverencov na blížiacich sa hokejových majstrovstvách sveta.