Magazín

Chlapík sa rozhodol, že do svojho Fordu namontuje motor z tanku. Vzniklo z toho takéto šialenstvo.

Ford Crown Victoria
Zdroj: Net Car Show

Ľudská predstavivosť nemá hraníc. Dokazuje to aj počin jedného Švéda, ktorý sa rozhodol do klasického amerického sedanu Ford „napchať“ motor z tanku, ktorý bojoval v Druhej svetovej vojne. Vzniklo z toho absolútne šialenstvo, ktoré pravdepodobne na ceste nikdy nestretnete.

Ford Crown Victoria je v našich končinách známy predovšetkým vďaka starším americkým filmom. Vo veľkej väčšine z nich je práve toto auto využívané „tajnými“ agentmi FBI. Každopádne za veľkou mlákou išlo o veľmi obľúbený a rozšírený sedan. Model, ktorý sa rozhodol tento nadšenec vylepšiť bol vyrábaný vo svojej siedmej generácii v rokoch 1998 až 2012. Začiatky tejto legendy pritom siahajú hlboko do polovice 20. storočia.

Prečítajte si aj:


Absolútny unikát dostal pomenovanie The Meteor Interceptor. Už z názvu vyplýva aj druh motoru, ktorý bol do obyčajného sedanu namontovaný. Ide konkrétne o benzínový agregát V12 Rolls-Royce Meteor, ktorý má objem 27 litov a maximálny výkon 550-650 koní pri 3000 otáčkach za minútu. Pre tých, ktorí sa trošku vyznajú, tento motor bol aj počas Druhej svetovej vojny používaný v tankoch ako Cromwell, Tortoise, Comet. V povojnových rokoch sa s miernymi úpravami dostal do tankov ako Centurion alebo Conqueror.

Nejde však o len tak obyčajný motor. Konštruktér tohto pekelného stroja sa rozhodol, že jeho výkon ešte o niečo vylepší. Pomocou dvoch mohutných turbodúchadiel sa mu podarilo celkový výkon zdvihnúť na 2 500 koní pri 4000 otáčkach za minútu. Nezaobišlo sa to bez konštrukčných zmien na aute. Samotný motor síce nie je nejaká ťažká váha, váži len 295 kilogramov, no oproti originálnemu motoru, ktorý bol do auta dodávaný je to rozdiel.

Muselo teda dôjsť k zmene prednej nápravy, ktorá by túto váhu uniesla. Preto bola použitá náprava z amerického trucku Chevrolet C10. Okrem toho musela byť pozmenená aj kabína. Ford Crown Victoria má síce dosť dlhú prednú časť, no samotný motor je ešte o niečo väčší. Jeho časť preto zasahuje priamo do kabíny. Vzhľadom na svoju konštrukciu sa pochopiteľne nevojde pod kapotu, no s takými vecami si konštruktér nelámal hlavu.

Celý príbeh The Meteor Interceptor by mal byť zavŕšený dosiahnutím rýchlosti 320 km/h. Ak si myslíte, že ide o poriadne uletený projekt, máme pre vás ešte jednu chuťovku na záver. Pôvodným plánom bolo využitie motoru Rolls-Royce Griffon. Taktiež dvanásť-valec do V s objemom až 37 litrov bol v minulosti používaný predovšetkým v bojových lietadlách Kráľovského letectva.