Slovákom sa veľké autá páčia z mnohých dôvodov. Kým časť preferuje pohodlnejšie nastupovanie či lepšiu priechodnosť terénom, ďalšia skupina sa vo veľkom SUV cíti o niečo bezpečnejšie. Neuvedomujú si pritom, že kombinácia veľkého a výkonného auta so začiatočníkom za volantom môže predstavovať obrovské riziko pre okolie. Niekedy stačí malá nepozornosť či posielanie správ za volantom a nehoda je na svete. O tom, že z auta sa môže v okamihu stať nebezpečná zbraň, sa presvedčili aj v neďalekom zahraničí.
Po tragickej nehode z konca minulého roka, keď vodič SUV usmrtil až päť osôb, sa v Nemecku spustila vlna odporu voči tejto kategórii vozidiel. Viacerí by ich najradšej zakázali, prípadne obmedzili vstup do miest. A ani zďaleka nejde o jediný prípad „vraždiacich“ SUV, pričom otvorene sa o tomto probléme rozpráva aj v Spojených štátoch, kde sú autá tejto kategórie dlhodobo populárne.
Americký inštitút pre bezpečnosť na cestách (IIHS) v tejto súvislosti publikoval záver štúdie, ktorá skúmala podobné strety s fatálnymi následkami. A ako sa ukázalo, pri rýchlostiach nad 30 km/h majú SUV na konte oveľa viac obetí než tradičné osobné vozidlá.
Podľa získaných dát malo až 30 percent stretov SUV s chodcom pri rýchlostiach od 20 do 64 km/h fatálne následky. V prípade osobných áut táto miera klesá na 23 percent. Pri rýchlostiach nad 64 km/h však už každý stret s SUV končil smrťou peších, kým pri osobných autách šanca na prežitie zostala, a to dokonca na úrovni 46 percent. To znamená, že pri hatchbackoch, sedanoch alebo kombi máte ako chodec takmer dvojnásobnú šancu na prežitie, zatiaľ čo SUV znamenajú pri vyššom než mestskom tempe prakticky istú smrť.
