Čo dokáže nový infotainment Škody? Je inteligentnejší než si myslíte!

Svet digitálnych technológií ide dopredu neuveriteľne rýchlym tempom a automobilky sa snažia tento trend nasledovať. Výnimkou nie je ani Škoda, ktorá nedávno predstavila úplne novú generáciu infotainmentu s modernejším operačným systémom a pokrokovými funkciami. **Český výrobca v mnohých oblastiach preskočil konkurenciu, no zároveň mal snahu udržať intuitívne ovládanie systému** na takej úrovni, aby ho pochopil naozaj každý už… Prečítať celé
Vydané  Text: 

Svet digitálnych technológií ide dopredu neuveriteľne rýchlym tempom a automobilky sa snažia tento trend nasledovať. Výnimkou nie je ani Škoda, ktorá nedávno predstavila úplne novú generáciu infotainmentu s modernejším operačným systémom a pokrokovými funkciami. **Český výrobca v mnohých oblastiach preskočil konkurenciu, no zároveň mal snahu udržať intuitívne ovládanie systému** na takej úrovni, aby ho pochopil naozaj každý už po niekoľkých minútach od prvého nasadnutia do auta. ### Čo ponúka? Vstupnú bránu predstavuje multimeiálny systém Swing, ktorý ponúka 8,25″ dotykový displej, DAB tuner či pripojenie inteligentných telefónov pomocou bezdrôtovej technológie SmartLink **prostredníctvom Android Auto alebo Apple CarPlay.** Vďaka zabudovanej karte eSIM môže byť nová Octavia vždy online a preberať aktuálne správy či počasie. Systém Bolero ponúka až desaťpalcovú obrazovku dotykového systému a možnosť dodatočného dokúpenia a aktivácie navigačného systému.
Bolero navyše ponúka ovládanie gestami alebo hlasom pomocou digitálnej asistentky Laury, ktorá rozumie šiestim jazykom a tiež celým vetám. Mapy navigácie sú online aktualizované, navyše má vodič tiež prístup k internetovým rádiám a službám pre streamovanie rádií a televízie. **Vrcholný systém Columbus taktiež ponúka 10″ dotykový displej, no navigačný systém je v tomto prípade zabudovaný štandardne** a dokáže zobrazovať mapu navigácie v inom režime priblíženia než Virtuálny Kokpit. Túto funkciu je možné nastaviť pomocou dotykovej lišty pod displejom, ktorou sa ovláda tiež hlasitosť. Prehľad: * Swing (od základnej výbavy) – 8,25“ dotyková obrazovka, zrkadlenie obrazovky telefónu, možnosti eSIM. * Bolero (vo výbave Ambition za príplatok, štandardne v Style) – 10“ dotyková obrazovka, možnosť dokúpenia mapových podkladov, ovládanie hlasom a gestami, online služby, bezdrôtové zrkadlenie obrazovky telefónu. * Columbus (pre Style za príplatok) – 10“ dotyková obrazovka, mapový podklad Európy, online služby na 1 rok. ### Tok informácií Všetky systémy v novej Octavii medzi sebou spolupracujú. Napríklad pokyny navigácie môžete vidieť nielen na centrálnom displeji, ale aj vo virtuálnom kokpite či na head-up displeji. **Žiadna podstatná informácia tak neunikne vašej pozornosti,** ich zobrazovanie si však môžete prispôsobovať podľa vášho vkusu a nálady. Ovládaním na volante navyše môžete zmeniť druh informácie, ktorý chcete mať zobrazovaný v pravej alebo ľavej časti virtuálneho kokpitu. Okrem toho si máte na výber z viacerých tématických štýlov – Basic, Classic, Navigácia a Asistenčné systémy. V prípade modelov RS bude k dispozícii aj exkluzívny režim so športovou grafikou. ### Skratky Centrálny displej ponúka najväčšie množstvo informácií alebo nastavení, bežne však vodič využíva len zopár funkcií, a preto je dobré vytiahnuť na povrch tie najdôležitejšie. **Dlaždice hlavnej obrazovky si viete jednoducho prispôsobiť,** funguje tu podobná logika ako pri smartfóne – stačí dlhšie podržať a upraviť podľa potreby. Ďalšie rýchle funkcie môžete umiestniť do sťahovacej lišty (zobrazíte potiahnutím zhora-dole), kde sa nachádza výber rýchlych nastavení štart-stop systému, jasu obrazovky, stabilizačného systému či audia. Takto môžete mať to najdôležitejšie vždy poruke.
Skvelou a intuitívnou vychytávkou je dotyková lišta (slider) pod centrálnym displejom. Nahmatať ju môžete jednoducho aj bez toho, aby ste museli spúšťať zrak z cesty. **Navyše reaguje po celej šírke, takže je úplne jedno, v ktorej časti sa jej dotknete.** Posúvaním prsta meníte hlasitoť, no v po prekliknutí sa do podmenu klimatizácie môžete lištou ovládať napríklad aj teplotu kúrenia. Geniálne! V neposlednom rade tu máme úplne nový spôsob ovládania vozidla, a to prostredníctvom hlasového asistenta s názvom Laura. Nové rozšírené hlasové ovládanie využívajúce aj online dáta dokáže splniť najrôznejšie pokyny. Vie zahájiť navigáciu do určitého cieľa, vyhľadá obľúbenú hudbu, alebo jej môžete nadiktovať SMS. To všetko Laura zvláda až v šiestich jazykoch. **Okrem angličtiny ju môžete ovládať po nemecky, španielsky, taliansky, francúzsky, či česky.** Ako funguje? Stačí ju jednoducho osloviť: „Okay, Lauro.“ Dokonca nie je potrebné stlačiť žiadne tlačidlo, ani vykonať žiadnu inú aktivitu. Laura rozumie celým vetám, takže vodič nemusí používať žiadne presne určené pokyny z databázy. ### Pod kontrolou Pokiaľ vozidlo disponuje službou Škoda Connect alebo SmartLink+, môžete si do svojho smartfónu stiahnuť šikovnú mobilnú aplikáciu so zaujímavými vychytávkami. **V podstate kdekoľvek môžete skontrolovať, či je auto zamknuté, koľko paliva zostáva v nádrži a kde sa nachádza.** Pri hľadaní auta na parkovisku príde vhod aj funkcia zapnutia svetiel či klaksónu. Okrem stavu vozidla dostanete informácie aj o jazdách, priemernej spotrebe či prejdenej vzdialenosti. Výborná vec pre tých, ktorí svoje auto požičiavajú aj niekomu inému, napríklad deťom.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.