Toto sú finalisti na Svetové auto roka 2020 v jednotlivých kategóriách

Porota pozostávajúca z 86 zástupcov svetových automobilových médií vybrala finalistov v piatich kategóriách.
Vydané  Text: 

Najväčšie šance na úspech majú tento rok ázijské značky, z ktorých najviac nominácii má Mazda. Porsche má už jedno víťazstvo dokonca isté, keď všetky tri autá nominované v kategórii športové auto sú z ich dielne. **Vo všeobecnej kategórii** sú s najväčším počtom hlasov od novinárov nominované Kia Telluride, Mazda3 a Mazda CX-30. Nominácia tak ušla modelom Hyundai Sonata, Kia Soul EV, Range Rover Evoque, Mercedes-Benz CLA a GLB či Volkswagenu T-Cross.
*Kia Telluride* **Mestským autom roka** sa môže stať Kia Soul EV, ktorej konkuruje elektromobil Mini Cooper SE a Volkswagen T-Cross.
*Volkswagen T-Cross* Nemci majú svoje želiezko v ohni **v kategórii luxusných áut**, kde obsadili všetky nominácie a to s modelmi Mercedes-Benz EQC, Porsche Taycan a Porsche 911.
*Mercedes-Benz EQC* **Hodnotiť sa bude aj vzhľad auta**, kde o titul najkrajšieho auta zabojujú Mazda3, Porsche Taycan a víťaz európskej ankety Auto roka 2020 Peugeot 208.
*Nová Mazda3* Napokon je tu **kategória športové auto roka**, kde je jasným víťazom Porsche s nominovanými modelmi Taycan, 911 a 718 Spyder/Cayman GT4.
*Porsche Taycan* Víťazi jednotlivých kategórii by mali byť vyhlásení 8. apríla 2020 na ceremoniáli, ktorým sa začne newyorský autosalón. Aké sú vaše tipy na víťazov v jednotlivých kategóriách?




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.