Dobre si to spočítajte: Posledná šanca na súčasný Subaru Forester

Čo sa oplatí viac? Kúpiť odchádzajúcu verziu Subaru Forester alebo tú najnovšiu? Po porovnaní prvkov výbavy a zohľadnení zvýhodnení bude mať každý chrobáka v hlave.
Vydané  Text: 

BEST CARS 2020: Hlasujte za najlepšie autá roka!

Anketa, v ktorej o najlepších autách roka rozhodujete VY!

Nový Subaru Forester aktuálne prichádza v piatej generácii s omladeným zovňajškom a vylepšenou technikou, ktorá sa týka nielen funkcií pripravených pre vodiča v interiéri, ale aj samotného pohonu. Motory Boxer sa zmenili na e-Boxer, teda benzínové agregáty s elektrickou podporou – Forester sa tak zaraďuje medzi hybridy. Lenže to neznamená, že na nákup súčasného Forestera je už neskoro – práve naopak, zdá sa, že práve teraz je ten správny čas. Predajcovia Subaru dnes ponúkajú atraktívne zvýhodnenia, ktoré robia kúpu mimoriadne zaujímavou a Forester Final Edition výjde výrazne lacnejšie ako prichádzajúca nová generácia, pričom po technickej stránke sa jedná o veľmi podobné vozidlá. ### Final Edition ako veľmi výhodná kúpa Zatiaľ čo odchádzajúci Forester si môžete zadovážiť v úrovniach výbav **Classic**, **Style** a **Premium** v cenovom rozpätí 29 990, 32 000 a 36 000 eur, po novom budú v predaji úrovne výbav Pure, Style a Premium. Za najlacnejší variant Forester Pure 2.0i e-Boxer Lineartronic v cenníku figuruje čiastka 32 990 eur, za Style už 35 990 eur a Forester Premium si predajcovia cenia na 40 990 eur. To znamená, že z hľadiska cenníkových cien bude nový Forester od toho súčasného drahší o 3 000, 3 990 a 4 990 eur. A to nie sú zanedbateľné čiastky; nový Forester je jednoznačne drahší, pretože sériovo dodávané prvky výbavy sú bohatšie a bude výlučne hybridný. **Sériová výbava Forester Final Edition je pritom tiež pestrá, priam pozoruhodná.** Už výbava **Classic** dostala hmlové svetlá, tempomat, zadné LED svetlá, 17-palcové zliatinové disky kolies, systémy **EyeSight**, X-Mode a SI-DRIVE, kožený volant, **vyhrievanie** predných sedadiel, **dvojzónovú automatickú** klimatizáciu, **cúvaciu kameru** či multimediálny systém Subaru Starlink so **sedempalcovým displejom** a Bluetooth. **Vyššia výbava Style** ponúka v porovnaní s prvkami výbavy Classic ešte aj **predné LED svetlá** s automatickou reguláciou dosahu a s natáčaním, dažďový senzor, **posuvné strešné okno** s elektrickým ovládaním, elektrické nastavenie sedadla vodiča či systém detekcie vozidiel vzadu (SRVD). Prednosťami najvyššej výbavy **Premium** sú okrem vyššie uvedeného aj tónované sklá, **18-palcové zliatinové disky** kolies, **vyhrievaný volant**, kožené čalúnenie interiéru, **bezkľúčový vstup a štart**, navigačný systém či elektricky ovládané piate dvere.
Fakticky to všetko znamená, že dnes si môžete Subaru Forester Final Edition zakúpiť o 4 990 eur lacnejšie ako novú generáciu, pričom k aktuálnej akcii prináležia aj ďalšie bonusy.
### Poctivý motor a symetrický pohon všetkých kolies Úplne nový Forester už bude dostupný iba ako hybridný e-Boxer, kde elektrický motor aktívne pomáha tomu benzínovému znižovať spotrebu paliva a emisie. Odchádzajúca generácia disponuje rovnakým motorom bez uvedenej elektrickej podpory. Jedná o ten „poctivý motor“ s atmosférickým nasávaním. Štvorvalcový benzínový motor s protiľahlými valcami ponúka maximálny výkon 110 kW (150 k) pri 6 200 ot./min a maximálny krútiaci moment 194 Nm. To znamená, že kúpou odchádzajúcej generácie neprídete o kilowatty ani newtonmetre a s kombinovanou spotrebou 8,8-8,9 l/100 km (WLTP) prevádzka Forestera výrazne nezaťaží vašu peňaženku. Subaru Forester ponúka už v základe symetrický pohon všetkých štyroch kolies, ako aj systémy X-Mode, SI-DRIVE (Subaru Intelligent Drive) či asistent riadenia jazdy z kopca . ### Záruky Subaru Silným argumentom ku kúpe sú aj záruky od Subaru. Tento balíček garancií obsahuje nasledovné: * záruka na 3 roky alebo 100 000 km * 12-ročná záruka na prehrdzavenie karosérie * 3-ročná záruka proti korózii povrchu * 3-ročná záruka Subaru na zabezpečenie mobility V súčasnosti je možné dokúpiť si 5-ročnú záruku (alebo do 150 000 km) za 650 eur.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.