Najobľúbenejšie auto sveta nie je SUV! Vedie klasika, ale druhé najpredávanejšie je pick-up!

Najnovšie údaje analytického portálu focus2move.com potvrdzujú, že Toyota Corolla je stále neohrozeným víťazom v rebríčku najpredávanejších áut sveta. Na druhom mieste sa umiestnil americký pick-up Ford F-Series a na treťom Toyota RAV4. Toyota dominuje aj v rebríčku najčastejšie vyberaných značiek automobilov.
Vydané  Text: 

### Takmer 600-tisíc kusov V júni sa vo svete predalo 108 500 exemplárov Corolly, čo je o 3,4 % viac ako vlani v rovnakom mesiaci. Od januára do júna vyšlo na cesty takmer 596 300 kompaktných vozidiel Toyota. V uplynulom roku sa dostala na trhy po celom svete Toyota Corolla 12. generácie, s technológiou TNGA. Nový model ponúkajú **v troch karosárskych verziách**, s dvomi verziami hybridných pohonov, ktoré na trhu nahrádzajú predchádzajúcu generáciu vozidiel Corolla a Auris. Výkonnejší pohon generuje výkon 180 koní a zrýchľuje auto na stovku za 7,9 sekúnd.

VIDEOTEST: Toyota Corolla sa medzigeneračne zlepšila. Týmto chybám sa však nevyhla:

Je to neuveriteľné, ale tento rok prišla na trh už v poradí 12. generácia modelu Corolla, a to hneď v troch karosárskych verziách. Po experimentoch s radom Auris sa Toyota vrátila k pôvodnému označeniu modelov nižšej strednej triedy. Corollu tak môžete opäť vidieť na našich cestách ako hatchback, kombi či nami testovaný sedan. Ten sa od ostatných modelov... Prečítať celé

### Dobré časy pre SUV a pick-upy Druhým najobľúbenejším autom na svete je **mohutný americký pick-up Ford F-Series**, ktorého súčasná **13. generácia** je vo výrobe od roku 2014. V prvej polovici roka vyšlo na cesty takmer 539 200 týchto vozidiel a iba v júni autosalóny predali takmer 98 000 exemplárov.
**Lídrom segmentu SUV je Toyota RAV4** s výsledkom 440 600 predaných kusov za prvých 6 mesiacov roka a s 84 700 vozidlami predanými v júni. Piata generácia stredne veľkých SUV bola navrhnutá od základov v modulárnej architektúre TNGA a je v ponuke s hybridným pohonom, ako aj elektrickým pohonom všetkých kolies AWD-i. V najvýkonnejšej verzii dosahuje výkon 222 koní.

PRVÁ JAZDA: Toyota RAV4 kraľuje benzínovým SUV! A pridáva aj porciu dobrodružstva.

Z hľadiska benzínovej ekonomiky kraľuje v triede SUV Toyota RAV4 už dlho. Piata generácia pridáva aj porciu dobrodružstva.

**Štvrté miesto obsadila Honda Civic**, hneď za ňou sa umiestnili ďalšie dve SUV-čka – Honda CR-V a Volkswagen Tiguan. Na 8. miesto postúpila z deviateho Toyota Camry, na 9. z jedenásteho RAM Pick-up a na 10. z ôsmeho klesol Volkswagen Polo.

Naftový Civic je dostupný aj v kombinácii s 9-st. automatom! Bude to fungovať?

**Po prvýkrát je Honda Civic dostupná v kombinácii s naftovým motorom a automatickou prevodovkou.** Teší nás fakt, že nepôjde o CVT prevodovku, na ktorú japonskí výrobcovia stále nedajú dopustiť. Mierne **znepokojujúci je však počet prevodových stupňov.** Obdobné prevodovky majú vo zvyku zmätkovať najmä pri nečakanej zmene jazdného štýlu a častokrát si nevedia vybrať z veľkej ponuky stupňov. Potenciálni záujemcovia... Prečítať celé

Inzercia

Inzercia

Advertisement
### Globálny trh s automobilmi oslabuje V priebehu minulého roka zaznamenal svetový automobilový trh prvý pokles za sedem rokov – o 0,7 %. Podobný trend možno sledovať aj v tomto roku. Výsledky za prvých šesť mesiacov ukazujú medziročný pokles až o 8,1 % na počet 42 028 000 automobilov. Iba v júni sa predalo približne 7 203 000 automobilov, čo je o 8,2 % menej ako vlani. Najväčší, dvojciferný pokles zaznamenali Peugeot (-19,4 %), Geely (-18,7 %), Changan (-16,1 %), Buick (-13,9 %), Mazda (-12,6 %), Renault (-11,6 %), Ford (-11,4 %) a Maruti (-10,9 %). Nárast aj napriek oslabujúcemu trhu dosiahli iba automobilky Honda (2 %), Toyota (1,6 %) a BMW (0,7 %).
### Najobľúbenejšie značky automobilov Za týchto podmienok spoločnosť **Toyota posilnila svoju pozíciu lídra** predajom viac ako 4 303 300 automobilov v prvom polroku, čím obsadila 10,3 % trhu. **Volkswagen je druhou najčastejšie kupovanou značkou na svete** (3 125 600 kusov) napriek poklesu predaja o 6,7 %. Nemecká značka má na trhu 7,5-percentný podiel. **Tretie miesto patrí Fordu** (2 425 100 kusov), ktorý má na trhu 5,8 % podiel. **Do prvej desiatky patrí aj Honda, Nissan, Hyundai, Chevrolet, Kia, Mercedes a Renault**. Napriek oslabujúcemu trhu zaznamenali nárast čínsky Great Wall (3,7 %), Honda Motor (1,8 %), Toyota Group (1,6 %), Isuzu Motors (0,5 %) a BYD (0,5 %). Najväčší pokles zaznamenali iní čínski výrobcovia – Dongfeng Motor (-44,3 %), BAIC (-35,1 %) a GAC Group (-29,9 %).




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.