Cullinan nie je prvým SUV automobilky Rolls-Royce! Neveríte?

Automobilka, ktorá aktuálne nemá v ponuke aspoň jeden model s karosériou typu SUV, akoby ani nebola. Ide o trend, alebo návrat ku koreňom?
Vydané  Text: 

Počas slovenského predstavenia modelu Rolls-Royce Cullinan som bol svedkom aj účastníkom viacerých debát s kolegami. Každý mal za sebou zopár rokov v automobilovom svete, odjazdil stovky áut a pri pohľade na množstvo odvedenej práce možno povedať, že aj stohy papiera. Všetko na tému toho, čo nás zaujíma, baví a niekedy aj desí na autách. Debata sa začínala otázkou „Čo na to hovoríš?“ a pohľadom na auto pred nami. Obrovské SUV, ktoré **stelesňuje to najlepšie, čo môžete v automobilovom svete dostať.** V karosérii typu SUV. Potom sme rozviedli debaty na tému či Rolls-Royce pri svojich predajoch naozaj potrebuje v portfóliu SUV. Zástancovia tradícií tvrdili, že načo, veď Rolls-Royce vždy dbal na tradíciu a v histórii žiaden taký model nebol. A to je presne tá pointa. Teda, presne dve.
Prvá je čisto ekonomická. **Ľudia majú záujem o autá, ktoré predstavujú vrchol mysliteľného luxusu a výkonu, o ktorom Rolls-Royce vždy tvrdil, že je dostatočný.** Ak však viete, o čo je na trhu záujem a čo vám prinesie ďalšie vrecia peňazí a výnosov, čo by vás zastavilo, aby ste dopyt neuspokojili? Že je to ďalší modelový rad? V segmente, kde ste doteraz nepôsobili? Ak máte dostatočné skúsenosti, schopnosti a odvahu, tak prečo nie? Navyše možnosti, ktoré ponúka koncern BMW vo všetkých vyššie spomínaných oblastiach, azda nemajú ani medze. Takže otázka azda ani nebola či Rolls-Royce ponúkne SUV, ale kedy to bude.
A druhá pointa? Tradícia a SUV. **Pri pohľade na začiatky automobilizmu, prípadne až s presahom do obdobia po druhej svetovej vojne, sa mi tak natíska otázka či vlastne všetky autá neboli kedysi SUV.** Stačí sa pozrieť na svetlú výšku akéhokoľvek osobného auta z toho obdobia. Niekedy sa nám vidí, že je vyššia, ako majú mnohé dnešné SUV. Diktovala to infraštruktúra, kde blatistá cesta nebola ničím výnimočným. Ako by ste si v tomto kontexte odpovedali vy? Je aktuálna vlna popularity SUV naozaj módnou vlnou, alebo skrytým a možno aj neplánovaným návratom ku koreňom automobilizmu?




Okolo áut a motoriek sa pohybujem odmalička, aj keď sme nikdy v rodine nemali Škodu 105/120. Za jeden z najväčších výkonov považujem generálku Žiguláka, ktorou sme s kamarátmi zložili praktickú maturitu na dopravnej priemyslovke. Na autách ma zaujímajú technické riešenia a inovácie, preto mi je ľúto, že v ostatnej dobe sa dozvedáme viac o konektivite a o mobilnom internete v autách než o novinkách v motoroch, nápravách a prevodovkách. Podľa mňa by auto malo mať charakter a aspoň trochu komunikovať s vodičom. Na autonómne jazdenie sa zatiaľ pozerám skepticky, aj keď časom môže byť riešením najmä v mestách. Baví ma cestovanie, komunikácia s ľuďmi a rozširovanie obzorov.




Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.