Košičan jazdil jedny pneumatiky 23 rokov. Continental zverejnil štatistiky z výroby a histórie, je to skvelé čítanie

Koľko stoja pneumatiky pre Bugatti Veyron, kto je najväčším výrobcom pneumatík na svete (Continental to nie je), najväčšia pneumatika sveta či najdlhšie jazdené pneumatiky na Slovensku.
Vydané  Text: 

Masová výroba, ktorú započal Henry Ford začiatkom 20. storočia, umožnila vznik všetkých súčasných veľkých spoločností, vrátane Continentalu. Tento gumárenský koncern zastrešuje veľké množstvo značiek pneumatík a práve zverejnil mimoriadne pôsobivé čísla, ktoré sa týkajú výroby, histórie i cien pneumatík. Vedeli ste napríklad, že Bugatti Veyron má pneumatiky, ktoré umožnia jazdu maximálnou rýchlosťou 400 km/h iba počas 15 minút? Inak to ani nejde, viac sa dočítate v článku. ### 1. Najväčšia vyrábaná pneumatika Pneumatika pre ťažobný **Caterpillar 797B je vysoká 4,3 metra, váži viac ako 5,5 tony**, má nosnosť 100 ton a na výrobu jednej takejto pneumatiky je použitých cca 900 kg ocele. Z množstva materiálu, ktorý si vyžaduje výroba jednej takejto pneumatiky by sa dalo vyrobiť približne 600 kusov bežných osobných pneumatík.
### 2. Najvyššia dosiahnutá rýchlosť na pozemnej komunikácii 344 kilometrov za hodinu je svetový rekord v rýchlosti jazdy vo vozidle s povolením premávky na pozemných komunikáciách. Podarilo sa ju dosiahnuť s upravenou verziou vozidla Porsche 911 Turbo S. Pre porovnanie, známy Boeing 737 spravidla vzlieta od zeme v rýchlosti okolo 250 km/h. Čo má táto informácia spoločné s pneumatikami? Tento rekord bol zaznamenaný na pneumatike značky **Continental SportContact6**. Obutie vozidla nie je vôbec náhodou. „Vďaka spolupráci so špičkovými tuningovými firmami vybudovala spoločnosť Continental tuningové oddelenie, ktoré rozumie špeciálnym výzvam pri obutí superšportových vozidiel a v spolupráci s výskumom a vývojom pneumatik v Hannover-Stöcken vyvíja individuálne riešenia pre túto oblasť,“ uvádza Michael Schneider, riaditeľ Continental Tuning.
### 3. Najdrahšie pneumatiky na svete Pneumatiky pre Bugatti Veyron sú navrhnuté na rýchlosť nad 400km / h. **Touto rýchlosťou je však možné na daných pneumatikách ísť len 15 minút**, čo je 100km. Miesto, kde by ste mohli ísť touto rýchlosťou tak dlho, budete ale hľadať len ťažko. Musíte však myslieť aj na to, že vám **pri spotrebe tohto vozidla dôjde palivo skôr ako vzdialenosť prejdete**. Cena za sadu týchto špeciálnych pneumatík je neskutočných 34 600 eur! Ak by ste hľadali niečo luxusnejšie, v Dubaji si môžete kúpiť najdrahšiu sadu pneumatík na svete. Zaplatíte za ňu neuveriteľných 532 000 eur! Ako je vôbec možné dosiahnuť takúto sumu? Pneumatiky nie sú výnimočné zmesou, ani vozidlom, ktoré si tieto gumy môže obuť. Sú špecifické tým, že majú časť bočnice pozlátenú 24-karátovým zlatom a v telese pneumatiky sa nachádza niekoľko diamantov.
### 4. Pred uvedením na trh obíde pneumatika 500-krát zemeguľu Ak ste niekedy túžili po ceste okolo sveta, predstavte si, že taká pneumatika ju pred tým, ako je uvedená na trh absolvuje približne 500-krát. Vývoj novej pneumatiky je zložitý a zdĺhavý proces. V spoločnosti Continetal trvá cca 4 roky. Novinka je vždy podrobená dôkladným testom, pri ktorých prejde vzdialenosť zodpovedajúcu vzdialenosti vyše 20 miliónov kilometrov. Podobným procesom prešla aj pneumatika WinterContact TS 860.
### 5. Najväčším výrobcom pneumatík je Lego Výrobca hračiek Lego je najväčším svetovým producentom pneumatík! Hoci Lego vyrába pneumatiky len pre svoje hračky, napriek tomu je s 320 miliónmi vyrobených pneumatík ročne zapísané v Guinnessovej knihe rekordov ako držiteľ svetového rekordu.
### 6. Ročná svetová produkcia Ročne sa na svete vyrobí viac ako miliarda pneumatík! Toto číslo vzhľadom na stále rastúci počet automobilov neprekvapuje. Ojazdené pneumatiky však predstavujú nepochybne veľkú odpadovú záťaž. Je preto nesmierne dôležité venovať tejto otázke patričnú pozornosť. „V Continentale si uvedomujeme svoju zodpovednosť v otázke odpadovej stopy ojazdených pneumatík. V dnešnej dobe sa už našťastie opotrebované pneumatiky prestávajú spaľovať a nekončia vo veľkej miere na skládkach. Aktívne sa zaoberáme otázkami recyklácie ojazdených pneumatík a tiež vývojom alternatívnych materiálov pre výrobu nových pneumatík. Vo výrobe tiež plánujeme neustále znižovať spotrebu energie a vody, množstvo emisií CO2 a odpadu a súčasne zvyšovať mieru recyklácie prevádzkového odpadu,“ uviedol Juraj Ižvolt, šéf marketingu Continental Barum s.r.o.
### 7. Najstaršie zaznamenané pneumatiky na Slovensku Na záver jedna zaujímavosť zo Slovenska. V rámci pravidelného prieskumu obutia vozového parku našli zástupcovia spoločnosti Continental aj skutočne dlhoveké pneumatiky. Príkladom sú pneumatiky Barum OR 37 použité na vozidle Škoda Favorit v Košiciach, ktoré mali 23 rokov.








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.