Fotoreport z Umenie a elegancia 2017 (užší výber)

Prezrite si fotografie vybraných veteránov odprezentovaných na podujatí Umenie a elegancia, ktoré tento rok hostil Art Hotel Kaštieľ pod záštitou Veterán klubu Bratislava.
Vydané  Text: 

Kto sleduje Autoviny, celkom určite si všimol, že čas od času venujeme pozornosť aj veteránom a automobilom, ktoré tvorili históriu automobilizmu. Často sa im venujem práve ja a preto nie je prekvapivé, že som nesmel chýbať na prehliadke starých automobilov Umenie a elegancia v Art Hoteli Kaštieľ v Tomášove (9.9.2017).



Tieto staré vozidlá majú svoje nezameniteľné čaro a nakaziť sa láskou k nim je pomerne jednoduché.

Niekdajší autodizajn bol iný ako dnes: bol odvážnejší, menej sa dbalo na funkčnosť, do popredia vystupovala estetika, neraz okázalosť a gýč – tým mám na mysli predovšetkým Chevrolety, ktoré to preháňali snáď v každom ohľade. Paradoxné je, že práve tieto vyčačkané Chevrolety pútali najviac pozornosti návštevníkov, hoci vedľa stáli skvosty automobilovej histórie, ako Rolls-Royce Wraith (1938), Alfa Romeo Spider 1300 (1969), Ford Model T (1917), BMW Isetta 300 (1953) alebo BMW 327 Cabriolet (1940).

NIžšie si môžete prezrieť výber toho zaujímavejšieho, čo som na Umenie a elegancia 2017 našiel. Musím však podotknúť, že každý jeden vystavený automobil je výnimočný a skvostný a hoci som väčšinu do výberu nezaradil, neznamená to, že by mali byť odborníkmi a fanúšikmi autohistórie prehliadané.



Morgan Plus 4 (60. roky)

Morgan Plus 4 (60. roky)


Tatra 603 (1955-1975)

Tatra 603 (1955-1975)


BMW Isetta 300 (1958)

BMW Isetta 300 (1958) s autorom článku


Lancia Fulvia Rallye (1968)

Lancia Fulvia Rallye (1968)


BMW 327 (1940)

BMW 327 (1940)


Adler Trumpf Junior Sport (1935)

Adler Trumpf Junior Sport (1935)


Aero 30 (1938)

Aero 30 (1938)


Tatra 57 Roadster (1932)

Tatra 57 Roadster (1932)


Škoda 860 (1929)

Škoda 860 (1929)


Ford Model T (1917)

Ford Model T (1917)


Škoda Felicia (1959)

Škoda Felicia (1959)


Mercedes-Benz 190SL Kabriolet (1961)

Mercedes-Benz 190SL Kabriolet (1961)


Alfa Romeo 1300 (1969)

Alfa Romeo 1300 (1969)


Pontiac Firebird 400 (1967-1969)

Pontiac Firebird 400 (1967-1969)





Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.