Palivá
NEPREHLIADNITE
Vyššia daň za palivo, vyšší registračný poplatok a daň z vlastníctva auta už aj pre súkromné osoby. Takéto ozdravenie financií motoristi príjmu ťažko
Daň za motorové vozidla na Slovensku platia iba firmy a živnostníci, vládny návrh teraz počíta s rozšírením aj na súkromných vlastníkov, teda bežných motoristov. Týka sa až 2 miliónov vozidiel.
Návrh počíta aj so zvýšením spotrebnej dane z benzínu a nafty o 5%. V zahraničí nie je zdanenie súkromných vlastníkov motorových vozidiel výnimočné.SERVIS
Tankujú Slováci prémiové palivá? Iba polovica vie o karbónových usadeninách, zistila štúdia. Riskujú tak problémy
Ak palivová zmes nedokáže dokonale prehorieť, na kľúčových častiach motora a palivovej sústavy sa tvoria uhlíkové alebo karbónové usadeniny vedúce k strate výkonu, zvýšenej spotrebe aj zvýšeným emisiám.
Spravidla usadením možno predchádzať používaním kvalitnejších palív.PALIVÁ EŠTE BUDÚ DRAHŠIE
Do úvahy prichádza 2,30 eur za liter benzínu. Odporúčaná maloobchodná cena síce za rok klesla, ale ďalší rast je skoro istý
Jeden by povedal, že na Slovensku môžeme byť radi za nízke ceny palív. Ceny na medzinárodnom trhu s ropou pokračujú v raste a dosiahli najvyššie úrovne od začiatku novembra minulého roka.
SERVIS
Stellantis vydal vyjadrenie o používaní syntetických palív v súčasných motoroch. Týka sa značiek Peugeot, Opel, Citroën, Jeep, Alfa Romeo a ďalších
Stellantis realizoval s partnermi rozsiahlu štúdiu, aby si overil, do akej miery sú e-palivá vhodné na použitie v súčasných motoroch koncernu.
Výsledky neprekvapujú tých, ktorí o e-palivách už niečo vedia. Komerčným nedostatkom súčasných e-palív je ich vysoká cena a praktická nedostupnosť.SHELL – Istota špičkovej kvality
K značke Shell patria už dlhé desaťročia čistota, ochotný personál a rôznorodé služby. Odkedy sa však v roku 1994 na Slovensku otvorila prvá čerpacia stanica Shell na Bojnickej ceste v Prievidzi, potreby šoférov sa zmenili.
Aj keď sa počas existencie značky množstvo vecí zmenilo, túžba neustále zdokonaľovať palivá a služby zostala rovnaká.5 otázok pre najväčších / Rozhovory so zástupcami OMV, Slovnaft, Shell a ORLEN
Predstaviteľom štyroch najväčších sietí čerpacích staníc na Slovensku sme položili rovnakých 5 otázok.
PORADŇA | PALIVÁ
Predplatné na benzín a naftu. Koľko môžete tankovať a ako reálne ušetriť na nákladoch za palivo?
Predplatné palív je obdoba našich palivových kariet alebo vernostných programov. Zmysel má spočívať v predplatení si objemu paliva za výhodnejšiu cenu, prípadne v zaplatení poplatku výmenou za možnosť lacnejšieho tankovania.
Ekonomickú zmysluplnosť tohto programu však nepriaznivo ovplyvňuje niekoľko faktorov, ktorým sa venujeme v príspevku.Náklady na palivo nižšie o desiatky eur: Ako znížiť spotrebu a účty za palivo hneď?
Niekedy stačí naozaj málo, aby sa váš mesačný rozpočet odľahčil o zvýšené náklady za palivá.
Realistické metódy, ako znížiť každomesačné účty za tankovanie.Oplatí sa v zime riediť naftu benzínom? Má známy trik uplatnenie aj v moderných autách?
V porovnaní s benzínom má nafta vyššiu teplotu tuhnutia, krčmové rady skúsených motoristov by ste však mali brať s nadhľadom.
Ovplyvňuje svietiaca kontrolka paliva jazdné vlastnosti a správanie motora?
Všimli ste si, že keď máte v aute menej paliva, jazdí horšie? Je to len zdanlivý dojem alebo sa zakladá na skutočnosti? Málo paliva v nádrži zhoršuje jazdné vlastnosti – pravda či mýtus?