Inzercia
Palivá
Možno si myslíte, že keď vám na palubnej doske nesvieti žiadna kontrolka, je všetko v poriadku. Za zvýšenou spotrebou však nemusí byť iba nesprávny štýl jazdenia. Častejšia potreba tankovať môže poukazovať na oveľa vážnejší problém – zanesenie motora vášho auta karbónom. Ak tento problém nebudete riešiť, riskujete upchatie a poškodenie vstrekovačov. To môže mať za následok stratu výkonu a v horšom prípade zničenie komponentov palivového systému a ich potrebnú výmenu.
Japonská automobilka je dostatočne odhodlaná na to, aby pokračovala vo vývoji veľkých vznetových motorov aj napriek všeobecnému trendu ich suspendácie.
Automobilky Toyota a Lexus vydali päť odporúčaní, ako s ich autami jazdiť čo najekonomickejšie. Rady však ocenia aj majitelia ostatných značiek.
To, čo mnohí motoristi považujú za šetrnosť, v skutočnosti stojí zbytočné peniaze zaplatené za predčasný servis.
Bločky nie sú len pre účtovníkov. Rozumnejšie je odkladať ich aspoň niekoľko dní po tankovaní. Odpovedáme aj na to, čo robiť, ak ste si pri tankovaní pomýlili naftu s benzínom.
Ako vo všetkých technologických odvetviach, aj v oblasti palív pre spaľovacie motory prebieha neustály vývoj. Špecialisti zo spoločnosti OMV v spolupráci s poprednými výrobcami áut, výskumnými centrami a univerzitami neustále pracujú na inováciách.
Moderné naftové motory sú čistejšie ako staršie benzínové, ale na našich cestách jazdia prevažne staršie naftové vozidlá. Klameme sa navzájom alebo je celá téma príliš komplikovaná a rozsiahla na to, aby sme dospeli k jednoznačným záverom?
Väčšia kapacita nádrže pri tankovaní ako udáva výrobca? Na toto si dajte pozor
ZAUJALO NÁS V ROKU 2020 – Nafta R33 dokáže znížiť emisie každého vznetového motora až o 20 percent. Dá sa Nemcom veriť?
Výrobcovia vyrábajú motory, ktoré slúžia dlho a počas veľkého kilometrového nájazdu. Lenže nie všetky aspekty reálneho používania možno simulovať počas vývoja, preto sa po najazdení 100- až 150-tisíc km či po 8 až 10 rokoch začnú prejavovať inak nepodstatné konštrukčné nedostatky.