Najdrahšie auto sveta je Ferrari za 38 miliónov

Picasso, Van Gogh, či Ferrari? Investície do umenia sú stále obľúbenejšie, bez ohľadu na to, či je na plátne, alebo na štyroch kolesách.
Vydané  Text: 

Keď sa v zozname automobilov ponúknutých do dražby, organizovanej spoločnosťou Bonhams na úvod prehliadky v Pebble Beach objavilo Ferrari 250 GTO, bolo jasné, že bude atakovať najvyššie sumy. Očakávania sa potvrdili, výsledná suma, ktorú ponúkol anonymný kupec telefonicky, dosiahla 38 115 000 $ (28 528 626 €), vrátane desaťpercentnej provízie pre dražiteľa, čím sa stalo oficiálne najdrahším automobilom na svete. Zároveň odsunulo na druhú priečku Mercedes-Benz W196R, monopost F1 z roku 1954, predaný minulý rok za 29 650 000 $. Ferrari 250 GTO vzniklo ako homologačný špeciál v sérii pozostávajúcej z 39 kusov. Vydražený exemplár s výrobným číslom 3851GT fabrika fakturovala 11. septembra 1962 ako 19. v poradí. Jeho prvým majiteľom bol francúzsky pretekár Jo Schlesser, ktorý sa s ním ešte v tomu roku zúčastnil Tour de France, spolujazdcom mu bol zlatý olympijský medailista, lyžiar Henri Oreiller. Kupé bolo pôvodne lakované svetlo šedou metalízou s červeno-bielo-modrým pozdĺžnym pruhom v strede, no po ťažkej havárii na okruhu Montlhery, pri ktorej Oreiller za volantom prišiel o život, sa podrobilo oprave, po ktorej získalo súčasnú podobu. Následne patrilo ďalším dvom majiteľom a v roku 1965 ho získal Fabrizio Violati, ktorého rodina ho vlastnila až doteraz ako súčasť zbierky Maranello Rosso Collection.
Len pre úplnosť, neoficiálne je najdrahším automobilom sveta Ferrari 250 GTO s výrobným číslom 5111GT z roku 1963. Podľa nepotvrdených správ ho minulý rok predal zberateľ Paul Pappalardo neznámemu kupcovi za 52 000 000 dolárov, cena však bola predmetom obchodného tajomstva. Ešte o rok skôr sa zelené GTO z roku 1962, na ktorom jazdil Stirling Moss predalo za 35 000 000 dolárov, no aj v tomto prípade išlo o súkromnú transakciu a cena nebola oficiálne potvrdená.








Pokračujte na ďalší príspevok »



Autopriemysel

Mali by sa dotácie na autá zrušiť, aby sa vyhovelo lízingovkám? Automobilky im už zaručujú odkup, pretože ceny áut klesli

  • Nízke ceny automobilov všetkým nevyhovujú. Výrobcovia ich majú vykupovať späť, aby nezdeformovali vlastný trh, čím sa dostávajú do nebezpečného kolotoča rizík.

     Lízingové spoločnosti požadujú od výrobcov elektromobilov uistenie, že budú spätne odkupovať vozidlá. Bránia sa tak pred rizikami na trhu s ojazdenými autami. 
  • Spravodajstvo

    Polícia ponúka prácu aj tento rok. Koľko zarobí poriadkový a dopravný policajt či IT expert?

  • Aktuálna ponuka práce v Policajnom zbore je pomerne pestrá, náborová kampaň pokračuje aj v tomto roku.

     Byť policajtom nie je práca pre každého, vyžaduje viac ako iba fyzickú zdatnosť.  Na svoje prídu aj IT špecialisti, hoci ponúkané mzdy možno považovať za nedostatočne konkurencieschopné.
  • Autosalón v Ženeve 2024 naživo

    Všetko o novej Dacii Spring: Najlacnejší elektromobil prešiel výraznými zmenami. Pre firmy má skvelú funkciu navyše

  • Očakávame, že nová Dacia Spring bude aj naďalej veľmi atraktívna pre nákupcov firemných vozových parkov. Zostáva najlacnejším elektromobilom na európskom trhu.

     Prvýkrát ponúka obojsmerné nabíjanie V2L. To môže byť zaujímavé pre firmy, ktoré potrebujú mať počas prepravy tovarov napájanú chladničku alebo iné elektrické spotrebiče. Autorom našich fotografií je Rudolf Banecký.