Kladivo na superšporty: Dodge Charger SRT Hellcat

Do sveta silných sedanov vtrhol priamo z pekla nový vládca. Pod kapotou skrýva osem valcov dávajúcich mu silu, ktorou dokáže roztočiť zemeguľu ľubovolným smerom.
Vydané  Text: 

Dodge Charger býval pomerne všedný štvordverový americký automobil. Teraz však do rodiny pribudol nový člen, prskajúci energiu na všetky strany. Zrodil sa u domáceho špecialistu SRT po transplantácii, darcom orgánov bol nedávno predstavený príbuzný, Challenger SRT Hellcat, najsilnejší musclecar sveta. Tak prišiel na svet podľa výrobcu „najživší, najrýchlejší a najsilnejší sedan na svete“, zvládajúci zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 3,7 s, štvrť míle (400 m) za 11 s a maximálnu rýchlosť 328 km/h. Vďačí za to najmä motoru V8 HEMI s objemom 6,2 litra, dopovanému mechanickým kompresorom, s maximálnym výkonom 527 kW (717 k) a krútiacim momentom 880 Nm. Poháňa zadné kolesá cez osemstupňovú automatickú prevodovku TorqueFlite, meniacu rýchlosti za 160 ms.
Osemvalec krotí posilnený brzdový systém Brembo, vpredu so šesťpiestikovými strmeňmi kombinovanými s dvojdielnymi kotúčmi priemeru 390 mm, čo je dosť na to, aby sa na ne zmestila i tá najväčšia pizza v meste. Aj s ich pomocou dokáže zrýchliť na 160 km/h a znova zastaviť za menej než 13 s! Veľkosť bŕzd si vynútila 20 palcové disky kolies obúvané do pneumatík Pirelli P Zero.
Aby sa superrýchly Charger nestratil v zákrutách, dostal v troch stupňoch nastaviteľné adaptívne tlmiče. Od slabších modelov sa líši i karosériou s prídavnými aerodynamickými prvkami, reštylizovanou, agresívnejšie tvarovanou prednou aj zadnou časťou a samozrejme tiež prepracovaným, športovo koncipovaným interiérom. Hellcat má výkon ako menšia elektráreň a rovnako sa aj ovláda. Dodáva sa s dvomi kľúčmi, čierny ponúka ochutnávku, neškrtený potenciál odomyká až červený. Vodič má pritom k dispozícii päť režimov nastavenia motora, prevodovky, podvozku a asistenčných systémov. Od takého, s ktorým môže ísť manželka nakupovať, až po taký, s ktorým môže na svetlách ukázať hocikomu vztýčený prostredník.![t6HXPBQH05s](http://img.youtube.com/vi/t6HXPBQH05s/0.jpg)![_W9jOf0Pgn8](http://img.youtube.com/vi/_W9jOf0Pgn8/0.jpg)








Pokračujte na ďalší príspevok »



Aktualizované

Nie je to žart: Boris Kollár bude prevádzkovať a sám šoférovať taxík, už čaká na licenciu. Témy rozhovoru so zákazníkom si určí sám

  • Znie to skoro ako vtip, lenže ním nie je. Bývalý predseda Národnej rady Slovenskej republiky rozširuje svoje podnikanie o taxislužbu.

     Či už zákazníka zaujíma politika, transplantácia vlasov alebo rodičovské povinnosti, aj tieto témy môžu byť počas jazdy v taxíku prebraté.  
  • SERVIS

    Komfort vďaka odhlučneniu auta: Pozrite sa, ako vyzerá proces dodatočného odhlučnenia Škody Kodiaq

  • Nepríjemné zvuky počas jazdy? Takto si odhlučníte auto aj po rokoch!

     Dodatočné odhlučnenie auta výrazne zníži hluk, zvýši komfort pri cestovaní a chráni interiér aj pred tepelnými stratami. Koľko to stojí a ako ovplyvní odhlučnenie spotrebu a jazdné vlastnosti?