V Taliansku už nestačí spomaliť, keď idete okolo radaru

Taliansko patrí k obľúbeným destináciám slovenských dovolenkárov. Tí, ktorí sa tam vyberú autom by si mali dať pozor na predpisy, aby neriskovali nedávno sprísnené pokuty.
Vydané  Text: 

Vidina rýchlejšieho dosiahnutia dovolenkového cieľa často krát dokáže stlačiť plynový pedál viac, než dovoľujú predpisy. Ak sa tak stane na Apeninskom polostrove, no samozrejme nielen tam, pobyt sa môže nepríjemne predražiť. Talianske diaľnice aktuálne kontroluje systém nazvaný Tutor. Jeho súčasťou je sieť kamier a váh, vďaka čomu dovoľuje priebežne merať hmotnosť, počet náprav a samozrejme aj rýchlosť všetkých prechádzajúcich automobilov. Systém ma v tejto chvíli pod dohľadom takmer polovicu diaľničných úsekov z celkovej dĺžky približne 2 500 km. Povolená je na nich maximálna rýchlosť 130 km/h, na niektorých označených trojprúdových úsekoch 150 km/h a za dažďa 110 km/h. Meranie rýchlosti prebieha zisťovaním priemernej hodnoty v danom úseku tak, že kamery zaznamenajú čas vjazdu auta doň, aj výjazdu z neho. Ak ním vodič prejde rýchlejšie než je povolené, problém je na svete. Ak sa na trase nachádza viacero meraných úsekov, pokuta sa platí za každý, v ktorom rýchlosť nezodpovedala predpisom. Sledované časti sú samozrejme poctivo označené informačnými tabuľami. A prehliadnuť sa ich neoplatí. Už rýchlosť prekročená o menej než 10 km/h môže peňaženku odľahčiť o 36 až 148 Eur, podľa závažnosti situácie. Väčšie prehrešky môžu byť odmenené sumou až 2 000 Eur a odobratím vodičského preukazu na rok. Pri previneniach v noci od 22.00 do 7.00 sa navyše pokuta zvyšuje o tretinu. V prípade nedostatku hotovosti aspoň na zaplatenie kaucie vo výške minimálnej pokuty je polícia oprávnená zadržať vozidlo až do okamihu vyrovnania celej dlžnej sumy. Výška pokút za prekročenie rýchlosti (www.euroinfo.gov.sk): o 0 – 10 km/h ~ 36 – 148 € o 10 – 20 km/h ~ 150 € o 20 – 40 km/h ~ 148 – 594 € o 40 – 60 km/h ~ 370 – 1 485 € o viac ako 60 km/h ~ 500 – 2 000 €








Pokračujte na ďalší príspevok »



Autopriemysel

Mali by sa dotácie na autá zrušiť, aby sa vyhovelo lízingovkám? Automobilky im už zaručujú odkup, pretože ceny áut klesli

  • Nízke ceny automobilov všetkým nevyhovujú. Výrobcovia ich majú vykupovať späť, aby nezdeformovali vlastný trh, čím sa dostávajú do nebezpečného kolotoča rizík.

     Lízingové spoločnosti požadujú od výrobcov elektromobilov uistenie, že budú spätne odkupovať vozidlá. Bránia sa tak pred rizikami na trhu s ojazdenými autami. 
  • Spravodajstvo

    Polícia ponúka prácu aj tento rok. Koľko zarobí poriadkový a dopravný policajt či IT expert?

  • Aktuálna ponuka práce v Policajnom zbore je pomerne pestrá, náborová kampaň pokračuje aj v tomto roku.

     Byť policajtom nie je práca pre každého, vyžaduje viac ako iba fyzickú zdatnosť.  Na svoje prídu aj IT špecialisti, hoci ponúkané mzdy možno považovať za nedostatočne konkurencieschopné.
  • Autosalón v Ženeve 2024 naživo

    Všetko o novej Dacii Spring: Najlacnejší elektromobil prešiel výraznými zmenami. Pre firmy má skvelú funkciu navyše

  • Očakávame, že nová Dacia Spring bude aj naďalej veľmi atraktívna pre nákupcov firemných vozových parkov. Zostáva najlacnejším elektromobilom na európskom trhu.

     Prvýkrát ponúka obojsmerné nabíjanie V2L. To môže byť zaujímavé pre firmy, ktoré potrebujú mať počas prepravy tovarov napájanú chladničku alebo iné elektrické spotrebiče. Autorom našich fotografií je Rudolf Banecký.