V Taliansku už nestačí spomaliť, keď idete okolo radaru

Taliansko patrí k obľúbeným destináciám slovenských dovolenkárov. Tí, ktorí sa tam vyberú autom by si mali dať pozor na predpisy, aby neriskovali nedávno sprísnené pokuty.
Vydané  Text: 
Vidina rýchlejšieho dosiahnutia dovolenkového cieľa často krát dokáže stlačiť plynový pedál viac, než dovoľujú predpisy. Ak sa tak stane na Apeninskom polostrove, no samozrejme nielen tam, pobyt sa môže nepríjemne predražiť. Talianske diaľnice aktuálne kontroluje systém nazvaný Tutor. Jeho súčasťou je sieť kamier a váh, vďaka čomu dovoľuje priebežne merať hmotnosť, počet náprav a samozrejme aj rýchlosť všetkých prechádzajúcich automobilov. Systém ma v tejto chvíli pod dohľadom takmer polovicu diaľničných úsekov z celkovej dĺžky približne 2 500 km. Povolená je na nich maximálna rýchlosť 130 km/h, na niektorých označených trojprúdových úsekoch 150 km/h a za dažďa 110 km/h. Meranie rýchlosti prebieha zisťovaním priemernej hodnoty v danom úseku tak, že kamery zaznamenajú čas vjazdu auta doň, aj výjazdu z neho. Ak ním vodič prejde rýchlejšie než je povolené, problém je na svete. Ak sa na trase nachádza viacero meraných úsekov, pokuta sa platí za každý, v ktorom rýchlosť nezodpovedala predpisom. Sledované časti sú samozrejme poctivo označené informačnými tabuľami. A prehliadnuť sa ich neoplatí. Už rýchlosť prekročená o menej než 10 km/h môže peňaženku odľahčiť o 36 až 148 Eur, podľa závažnosti situácie. Väčšie prehrešky môžu byť odmenené sumou až 2 000 Eur a odobratím vodičského preukazu na rok. Pri previneniach v noci od 22.00 do 7.00 sa navyše pokuta zvyšuje o tretinu. V prípade nedostatku hotovosti aspoň na zaplatenie kaucie vo výške minimálnej pokuty je polícia oprávnená zadržať vozidlo až do okamihu vyrovnania celej dlžnej sumy. Výška pokút za prekročenie rýchlosti (www.euroinfo.gov.sk): o 0 – 10 km/h ~ 36 – 148 € o 10 – 20 km/h ~ 150 € o 20 – 40 km/h ~ 148 – 594 € o 40 – 60 km/h ~ 370 – 1 485 € o viac ako 60 km/h ~ 500 – 2 000 €








Pokračujte na ďalší príspevok »



Servis

Štatistika porúch ADAC 2024: Ktoré jazdené autá sú najviac a najmenej spoľahlivé? Majú elektromobily menej porúch?

  • Ktorý jednoduchý komponent najčastejšie paralyzuje autá? Štatistika porúch od ADAC je analýza zahŕňajúca 156 modelových radov vozidiel.

     Nová štatistika poruchovosti ADAC ukazuje nielen to, ktoré autá sa v roku 2023 kazili najčastejšie, ale aj to, či sú skutočne elektromobily spoľahlivejšie. 
  • Rozhovor

    Milovník áut Craig Ramsay o autách, šoférovaní a hokeji: Ako si užil vlajkovú loď Škoda Superb?

  • Craig Ramsay, tréner našej hokejovej reprezentácie, mal ako jeden z prvých na Slovensku možnosť na týždeň otestovať úplne nový model Škoda Superb.

     V exkluzívnom rozhovore pre Škoda Storyboard prezradil, ako sa mu jazdilo, akým je šoférom, čo pre neho znamená svet áut a čo vlastne poháňa prvého muža našej hokejovej reprezentácie? Samozrejme, podelil sa aj o to, ako vidí šance na prípadný úspech jeho zverencov na blížiacich sa hokejových majstrovstvách sveta.