Nové BMW Z4: PRVÉ VIDEO!!!

Najviditeľnešou novinkou roadsteru je dvojdielna pevná skladacia strecha. Mechanizmus ju zvládne rozložiť alebo zložiť za približne 20 sekúnd. Vyššiu hmotnosť tohto riešenia sa BMW podarilo eliminovať odľahčenou konštrukciou náprav s použitím hliníka. Športovcov asi sklame elektromechanický posilňovač riadenia, nechýbajú však ostré brzdy a tradične výborná elektronika. Sériovo sa v novom Z4 ponúka systém kontroly jazdnej dynamiky, ktorý reguluje motor, riadenie, radenie automatizovanej prevodovky či nastavenie príplatkového adaptívneho športového M-podvozku. Podľa informácii od BMW má byť najtvrdší stupeň Sport+ ekvivalentný vyladeniu predchádzajúcej generácie.
Motorovú ponuku tvoria na úvod šesťvalce 2.5 (označený sDrive 23i) s výkonom 150 kW/204 k, 3.0 (sDrive 30i) s výkonom 190 kW/258 k a trojlitrové twin turbo s priamym vstrekovaním (sDrive 35i) s výkonom 225 kW/306 k. Všetky agregáty sú samozrejme doplnené súborom systémov EfficientDynamics. Hnacia sila sa štandardne prenáša na zadné kolesá cez šesťstupňovu manuálnu prevodovku. K prepĺňanému agregátu si môže zákazník alternatívne kúpiť dvojspojkovú robotizovanú sedemstupňovú prevodovku, ostatné motory sa musia uspokojiť so šesťstupňovou automatikou. Najsilnejšia verzia zvláda zrýchlenie z 0 na 100 km za čosi viac ako 5 sekúnd, najslabšia verzia je len o 2 sekundy pomalšia. Priemerná spotreba by pri žiadnom prevedení nemala prekročiť 10 litrov na 100 km.
Po prvý raz sa v roadsteri od BMW ponúka systém iDrive. Ide o ostatnú generáciu s optimalizovaným ovládaním, ktorá debutovala v novom BMW radu 7. Zobrazovanie prebieha na displeji s uhlopriečkou 8,8 palcov. Za príplatok sú k dispozícii aj špičkový navigačný systém, harddisk pre audio súbory a neobmedzený prístup na internet. Interiér tiež ponúka viacero zaujímavo riešených odkladacích priestorov. Hodnota batožinového priestoru sa pohybuje medzi 180 a 310 litrami podľa strechy. Kufor je tvarovaný tak, aby aj pri zloženej streche zvládol kompletnú golfovú výstroj, vďaka tunelu medzi sedadlami zvládne aj lyže. Auto je celkovo oproti predchodcovi o 148 mm dlhšie a 9 mm širšie.
Roadster s pevnou skladacou strechou vytvára otáznik nad nasledovníkom kupé Z4. V ponuke tiež zatiaľ chýba ostrá verzia M a očakávame tiež naftovú motorizáciu.