Stará M3 rýchlejšia ako nová? Áno! A o dosť.

Ak sa vedľa seba na štartovú čaru postavia dnes už klasické prvé BMW M3 a súčasne aktuálne M3, víťaz by mal byť jasný. Ak ste stavili na nové, o vklad ste práve prišli.
Vydané  Text: 

Zaujímavé porovnanie je dielom novinárov z redakcie Sport Auto, ktorí na okruhu Hockenheimring postavili do priameho súboja BMW M3 DTM generácie E30 z roku 1992 a jeho aktuálneho nasledovníka BMW M3 generácie F80, ktorý len pred pár dňami zišiel z výrobného pásu. Z označenia je zrejmé, že to staršie je okruhový špeciál, no nové je o celých 22 rokov mladšie. Vek však v tomto prípade, zdá sa, vôbec nehral rolu, pretože staré M3 DTM v pôvodných farbách FINA prešlo okruhom za jednu minútu a deväť sekúnd, zatiaľ čo technicky nesporne vyspelejšiemu súčasníkovi to trvalo minútu, trinásť sekúnd a jednu desatinu, čo je rozdiel viac než štyri sekundy. ![3pApuVB_UHg](http://img.youtube.com/vi/3pApuVB_UHg/0.jpg) Aby sme prezradili celú pravdu, v starej M3 sedel za volantom Johnny Cecotto a tú novú šoféroval redaktor magazínu Sport Auto Christian Gebhardt. S volantom to nesporne vie, no Cecotto je bývalý majster sveta v pretekoch cestovných automobilov, ktorý počas svojej kariéry vystriedal viaceré kategórie, okrem DTM tiež F1, BTCC, či vytrvalostné preteky v Le Mans. Úspechy dosiahol tiež v sedle motocykla, v roku 1975 sa stal majstrom sveta v triede do 350 cm3 a v roku 1978 triumfoval v kategórii 750 cm3.








Pokračujte na ďalší príspevok »



ROZHOVOR

Martin Jahn zo Škoda Auto: Budeme ponúkať spaľovacie autá, kým to bude legislatívne možné; ale racionálne plánovať sa dá iba na dva roky.

  • Otvorený rozhovor odpovedá na viaceré otázky o budúcnosti značky Škoda. Racionálne môžeme odhadovať budúcnosť na dva roky, prekvapuje Jahn v rozhovore pre denník Autoviny.sk.

     Rozprávali sme sa o nástupe elektromobility, zmene na luxusnú značku, ale aj o tom, či je zmena spotrebiteľského správania dôvodom na zmenu obchodného modelu automobilky. Veľmi jednoznačne sa Jahn vyjadril aj o budúcnosti úžitkových vozidiel pod značkou Škoda.
  • MOTO

    BMW R 1250 RS: Rýchlo a ďaleko

  • Mníchovský dvojvalcový motor typu boxer neodmysliteľne patrí k ikonickému cestovnému enduru, ktorému nik nepovie inak ako GS.

     Lenže keď už konštruktéri majú túto techniku, vedia ju použiť aj v iných modeloch. a pre inú cieľovú skupinu. Odomkli sme celý článok z auto motor a šport č. 3/2024
  • Nový model

    Malé žihadlo. Nová Cupra Born VZ má mohutnejší výkon, adaptívne tlmiče a bubnové brzdy. Na jeden záťah prejde až 570 km

  • VZ je skratkou slova Veloz, čo znamená po španielsky rýchly a tradične označuje najvýkonnejšie verzie modelov značky.

     CUPRA Born VZ má výkon zvýšený na 240 kW (326 k), zrýchľuje z 0 na 100 km/h za iba 5,7 sekundy a maximálnu rýchlosť má elektronicky obmedzenú na 200 km/h. V minulom roku CUPRA predala 45 300 kusov Bornu, čo predstavuje medziročný nárast o 44,4 %.