Nová Mazda 2 oficiálne odhalená

Medzi malými autami bude opäť o čosi tesnejšie. Mazda odhalila dlho očakávanú najnovšiu generáciu svojho najmenšieho typu 2.
Vydané  Text: 

Malá Mazda tvarmi svojej karosérie nadväzuje na tohtoročnú ženevskú štúdiu Hazumi, čím ďalej rozvíja aktuálny dizajnový štýl značky KODO, vyjadrujúci zosobnenie pohybu. Vizuálne sa tak zaradila k trojici CX-5, Mazda6 a Mazda3, patriacej k starším reprezentantom aktuálnej generácie automobilky. So staršími súrodencami novinku okrem toho spája rozsiahle použitie technických prvkov skrytých pod názvom SKYACTIV Technology, čo zahŕňa nielen motory, ale i prevodovky, konštrukciu podvozku a karosérie, a vôbec celú filozofiu návrhu. Hatchback má vďaka tomu pri dostatočnej tuhosti karosérie pomerne nízku hmotnosť, je teda bezpečný aj úsporný a navyše ponúkne vodičovi nefalšovanú radosť z jazdy. Pritom naňho bude dozerať rad asistenčných systémov i-ACTIVSENSE. Oba ponúkané motory majú štyri valce a objem 1,5 litra. Zážihový SKYACTIV-G, je už známy z aktuálnych typov a v novinke bude k dispozícii vo viacerých výkonových verziách, vznetový SKYACTIV-D (105 k/77 kW/250 Nm) je úplnou novinkou. Oba motory bude možné kombinovať s mechanickou aj automatickou prevodovkou. Súčasný štýl značky je zreteľne rozoznateľný aj v priestranne pôsobiacom interiéri s jednoduchými a čistými líniami. K technickým vymoženostiam sa zaradí systém palubnej konektivity MZD Connect. Oficiálna premiéra novinky v Európe sa očakáva začiatkom jesene, pravdepodobne na parížskom autosalóne. Už v týchto dňoch ale jej prvé kusy v japonskej špecifikácii schádzajú z výrobnej linky fabriky v Hofu neďaleko Hirošimy a na domácom trhu sa dostane do predaja ešte tento rok.








Pokračujte na ďalší príspevok »



ROZHOVOR

Martin Jahn zo Škoda Auto: Budeme ponúkať spaľovacie autá, kým to bude legislatívne možné; ale racionálne plánovať sa dá iba na dva roky.

  • Otvorený rozhovor odpovedá na viaceré otázky o budúcnosti značky Škoda. Racionálne môžeme odhadovať budúcnosť na dva roky, prekvapuje Jahn v rozhovore pre denník Autoviny.sk.

     Rozprávali sme sa o nástupe elektromobility, zmene na luxusnú značku, ale aj o tom, či je zmena spotrebiteľského správania dôvodom na zmenu obchodného modelu automobilky. Veľmi jednoznačne sa Jahn vyjadril aj o budúcnosti úžitkových vozidiel pod značkou Škoda.
  • MOTO

    BMW R 1250 RS: Rýchlo a ďaleko

  • Mníchovský dvojvalcový motor typu boxer neodmysliteľne patrí k ikonickému cestovnému enduru, ktorému nik nepovie inak ako GS.

     Lenže keď už konštruktéri majú túto techniku, vedia ju použiť aj v iných modeloch. a pre inú cieľovú skupinu. Odomkli sme celý článok z auto motor a šport č. 3/2024
  • Nový model

    Malé žihadlo. Nová Cupra Born VZ má mohutnejší výkon, adaptívne tlmiče a bubnové brzdy. Na jeden záťah prejde až 570 km

  • VZ je skratkou slova Veloz, čo znamená po španielsky rýchly a tradične označuje najvýkonnejšie verzie modelov značky.

     CUPRA Born VZ má výkon zvýšený na 240 kW (326 k), zrýchľuje z 0 na 100 km/h za iba 5,7 sekundy a maximálnu rýchlosť má elektronicky obmedzenú na 200 km/h. V minulom roku CUPRA predala 45 300 kusov Bornu, čo predstavuje medziročný nárast o 44,4 %.