Abt Golf VI

Abt Sportsline ponúka komplexné dizajnové a technické úpravy už aj pre novú šiestu generáciu evergreenu z Wolfsburgu. A dvesto koní z objemu motora 1,4 litra!
Vydané  Text: 
Tuningová divízia pretekárskej stajne z nemeckého Kemptenu zanechala svoje ladičské stopy na všetkých predošlých piatich generáciách. Z novej šestky je riaditeľ firmy viac ako nadšený: „Nový Golf je skvelým základom pre našich dizajnérov a technikov.“ Dôkazom toho, že jeho slová nie sú prázdne, je komplexná ponuka tuningu, ktorá nenechá kameň na kameni v oblasti vzhľadu, motorov, ani podvozka. Ale poďme konkrétne…. Aj tuneri dnes začínajú s obľubou skloňovať termín downsizing. V ich poňatí má však trochu iný zmysel: vezmú menší motor z ponuky auta a naladia ho na výkon, ktorý sa vyrovná tomu väčšiemu. Znalci ponuky agregátov TSI už asi tušia, čo tu zatiaľ iba hmlisto naznačujeme. Presne tak: Abt Sportsline vyladí malú jednaštvorku TSI z pôvodných 90 kW (122 k) na 118 kW (160 k), alebo až na neskutočných 147 kW (200 k), čím dosiahne takmer úroveň sériového motora 2.0 TSI, samozrejme, s nižšou spotrebou aj emisiami. Ani „veľký“ štvorvalec však nenechajú na pokoji: jeho 154 kW (210 k) dokáže narásť pod ich ladičskými prstami na stádo o počte až 240 koní (176 kW). Nezabudlo sa ani na priaznivcov nafty. Abt Sportsline dokáže úpravami zodvihnúť výkon agregátu 2.0 TDI z pôvodných 103 kW (140 k) na 125 kW (170 k). Abt Sportsline odporúča nenechať nič na náhodu a k zosilneným motorom pridať aj adekvátne modifikované podvozkové komponenty, napríklad športové pružiny Abt znižujúce svetlú výšku, alebo brzdový systém Abt vo dvoch stupňoch športovosti s kotúčmi priemeru 345 alebo až 380 mm. Slovo do bitky znamená aj ponuka 18- alebo 19-palcových diskov kolies typu AR alebo BR. Reč bola o dizajne, takže ešte spomenieme pár týchto modifikácií, aby vám bolo jasné, čo máte na obrázkoch hľadať, prípadne si to na nich domyslieť. Abt Sportsline vám dokáže na novom šestkovom Golfe zmodifikovať alebo celkom vymeniť prednú mrežu, nástavec pod nárazníkom, prahové nástavce, nástavec pod zadným nárazníkom, zadný spojler a ďalšie detaily. Nech to nielen inak jazdí, ale aj inak vyzerá….








Pokračujte na ďalší príspevok »



Servis

Štatistika porúch ADAC 2024: Ktoré jazdené autá sú najviac a najmenej spoľahlivé? Majú elektromobily menej porúch?

  • Ktorý jednoduchý komponent najčastejšie paralyzuje autá? Štatistika porúch od ADAC je analýza zahŕňajúca 156 modelových radov vozidiel.

     Nová štatistika poruchovosti ADAC ukazuje nielen to, ktoré autá sa v roku 2023 kazili najčastejšie, ale aj to, či sú skutočne elektromobily spoľahlivejšie. 
  • Rozhovor

    Milovník áut Craig Ramsay o autách, šoférovaní a hokeji: Ako si užil vlajkovú loď Škoda Superb?

  • Craig Ramsay, tréner našej hokejovej reprezentácie, mal ako jeden z prvých na Slovensku možnosť na týždeň otestovať úplne nový model Škoda Superb.

     V exkluzívnom rozhovore pre Škoda Storyboard prezradil, ako sa mu jazdilo, akým je šoférom, čo pre neho znamená svet áut a čo vlastne poháňa prvého muža našej hokejovej reprezentácie? Samozrejme, podelil sa aj o to, ako vidí šance na prípadný úspech jeho zverencov na blížiacich sa hokejových majstrovstvách sveta.