MTM Audi RS6R

Nemeckí ladiči z firmy MTM prinášajú najbrutálnejší Avant všetkých čias s výkonom až do 702 koní (516 kW).
Vydané  Text: 

Audi RS6 Avant naháňa hrôzu už svojou produkčnou verziou, a bodaj by nie, keď dvoma turbodúchadlami prepĺňaný päťlitrový desaťvalec s priamym vstrekovaním benzínu dosahuje výkon 580 koní (427 kW). Tuningoví špecialisti z Weststettenu pri Ingolstadte sa však veľmi rýchlo po jeho uvedení postarali o hneď niekoľko možných stupňov dopingu. Elektronickým zásahom dokázali konštruktéri z MTM zvýšiť výkon až na 656 koní (482 kW). Limitér maximálnej rýchlosti si po tejto posilňovacej kúre môžete nechať nastaviť v troch stupňoch: 279, 290 alebo 310 km/h. Keď ešte pridáme údaj o krútiacom momente, zvýšenom z pôvodných 650 Nm až na 785 Nm, asi sa nebudete čudovať, že je toto megakombi schopné po úprave zdolať stovku pod štyri sekundy (3,9 s). V štádiu prípravy je vyšší stupeň výkonového kitu, ktorý má priniesť 702 koní (516 kW), a samozrejme aj posun v ďalších ukazovateľoch. Tu už elektronika nestačila, bolo nutné modifikovať aj nasávanie (športovým vzduchovým filtrom) a výfukový systém, ktorý dostal riadenú klapku od katalyzátora. Na túto brutalitu si budete musieť pripraviť 9950 eúr (299 754 Sk). Ak vám stačia vyššie uvedené parametre prvého stupňa, bude vám k obstarávacej cene za „štandardné“ RS6 Avant stačiť príplatok za úpravu vo výške „iba“ 3999 eúr (120 474 Sk). Zodpovedný tuner sa okrem lepšieho zrýchlenia musí postarať aj o rovnako dobré spomalenie. Ľudia od MTM v tomto smere vytiahli brzdový systém vpredu vybavený šesťpiestikovými strmeňmi, kotúčmi so špeciálnym žliabkovitým ventilovaním a priemerom až 405 mm. Pokiaľ ide o vzhľad, MTM nijako extra nenarúša filozofiu skrytej dynamiky, ktorej sa tiež s obľubou hovorí „understatement“. Na RS6R nepridáva žiadne hrmotné žehliace dosky ani odkvapové rúry, iba decentnú karbónovú spojlerovú lištu pod predný nárazník a karbónový difúzor dozadu. Na niečom si však predsa len dali záležať aj po vzhľadovej stránke: na RS6 vám pridajú exkluzívne superľahké 20-palcové alebo 21-palcové kované disky z hliníkovej zliatiny MTM bimoto s obutím až do rozmeru 285/30 ZR21.








Pokračujte na ďalší príspevok »



Aktualizované

Nie je to žart: Boris Kollár bude prevádzkovať a sám šoférovať taxík, už čaká na licenciu. Témy rozhovoru so zákazníkom si určí sám

  • Znie to skoro ako vtip, lenže ním nie je. Bývalý predseda Národnej rady Slovenskej republiky rozširuje svoje podnikanie o taxislužbu.

     Či už zákazníka zaujíma politika, transplantácia vlasov alebo rodičovské povinnosti, aj tieto témy môžu byť počas jazdy v taxíku prebraté.  
  • SERVIS

    Komfort vďaka odhlučneniu auta: Pozrite sa, ako vyzerá proces dodatočného odhlučnenia Škody Kodiaq

  • Nepríjemné zvuky počas jazdy? Takto si odhlučníte auto aj po rokoch!

     Dodatočné odhlučnenie auta výrazne zníži hluk, zvýši komfort pri cestovaní a chráni interiér aj pred tepelnými stratami. Koľko to stojí a ako ovplyvní odhlučnenie spotrebu a jazdné vlastnosti?