Najdrahšie autá roku 2025: Najlacnejšie z nich stojí 11 miliónov
7. Ferrari F2001 (2001) – 18,2 milióna dolárov
Ferrari F2001 je neoddeliteľne spojené s menom Michael Schumacher a zlatou érou Scuderie. Tento konkrétny monopost, podvozok číslo 211, pomohol Schumacherovi k titulu majstra sveta v sezóne 2001. Pre zberateľov ide o viac než len formulu – je to symbol absolútnej dominancie Ferrari v čase, keď značka definovala modernú Formulu 1. Cena 18,2 milióna dolárov odráža nielen technickú hodnotu auta, ale aj jeho emocionálny a historický význam.
6. Gordon Murray Special Vehicles S1 LM (2026) – 20,6 milióna dolárov
Prvý exemplár S1 LM od Gordona Murraya sa stal historickým ešte predtým, než sa dostal k zákazníkovi. Auto bolo vydražené počas Veľkej ceny Formuly 1 v Las Vegas a stanovilo nový rekord ako najdrahšie nové vozidlo predané na verejnej aukcii mimo charitatívnych akcií. Gordon Murray tým potvrdil, že jeho meno má v automobilovom svete stále mimoriadnu váhu. Zberatelia nevnímali S1 LM len ako superauto, ale ako pokračovanie odkazu muža, ktorý stál za McLarenom F1.
5. Ferrari 250 GT SWB California Spider Competizione (1961) – 25,3 milióna dolárov
California Spider v pretekárskej špecifikácii Competizione patrí medzi najžiadanejšie klasické Ferrari vôbec. Tento exemplár má bohatú históriu účasti na okruhových pretekoch aj pretekoch do vrchu, pričom sa zároveň pravidelne objavoval na prestížnych výstavách historických vozidiel. Práve schopnosť kombinovať športový rodokmeň s elegantnou karosériou robí z tohto Ferrari ideálny zberateľský objekt. Cena 25,3 milióna dolárov počas Monterey Car Week bola skôr potvrdením jeho statusu než prekvapením.
4. McLaren F1 (1994) – 25,3 milióna dolárov
McLaren F1 je pre mnohých stále najlepším cestným autom všetkých čias. Tento konkrétny kus z roku 1994 má navyše exkluzívnu minulosť, keďže pôvodne patril kráľovskej rodine Bruneja. V kombinácii s legendárnou technikou, centrálnou pozíciou vodiča a atmosférickým dvanásťvalcom BMW ide o balík, ktorý zberatelia vnímajú ako nenahraditeľný. Cena 25,3 milióna dolárov len potvrdzuje, že McLaren F1 zostáva etalónom aj po viac než troch desaťročiach.
Autá ma sprevádzajú už od detstva – začalo to otcovou garážou a pokračovalo cez testy, rozhovory a nekonečné hodiny strávené za volantom (aj klávesnicou). Dnes som šéfredaktorkou portálu Autoviny.sk a stále si myslím, že najlepší zvuk je ten, ktorý ide spod kapoty. Aj články by mali byť dobré ako niektoré autá – musia mať tempo, rytmus, pointu… a ak zanechajú stopu, o to lepšie. A hoci mám slabosť pre poriadny osemvalec, viem sa nadchnúť aj pre elektromobil. Ale musí byť naozaj dobrý!












