Najdrahšie autá roku 2025: Najlacnejšie z nich stojí 11 miliónov

Pozrite si najdrahšie autá z roku 2025, ktorých ceny sa vyšplhali až k závratným 60 miliónom dolárov.

3. Ferrari Daytona SP3 Tailor Made (2025) – 26 miliónov dolárov

Ferrari Daytona SP3 v špeciálnej konfigurácii Tailor Made sa zapísalo do histórie ako najdrahšie nové auto predané v aukcii. Predaj v Pebble Beach mal charitatívny charakter, no suma 26 miliónov dolárov jasne ukázala, že moderné Ferrari môžu mať okamžitý zberateľský potenciál. Model Daytona SP3 nadväzuje na slávne pretekárske prototypy zo 60. rokov a kombinuje ich dizajnový odkaz s modernou technikou bez elektrifikácie, čo dnes pôsobí takmer ako manifest.

2. Ferrari 250 LM (1964) – 36,4 milióna dolárov

Ferrari 250 LM je jedným z posledných veľkých víťazov Le Mans s motorom vpredu a zároveň posledným Ferrari, ktoré tam triumfovalo ako celkový víťaz. Víťazstvo v roku 1965 so súkromným tímom mu dodáva punc romantiky a výnimočnosti. Predaj za 36,4 milióna dolárov na výstave Rétromobile potvrdil, že kombinácia pretekárskeho úspechu, rarity a značky Ferrari má na trhu takmer neotrasiteľnú pozíciu.

1. Mercedes W196R Streamliner F1 (1954) – 59,3 milióna dolárov

Mercedes W196R Streamliner je automobilovým ekvivalentom múzejného artefaktu. Tento monopost z polovice 50. rokov pilotovali legendy ako Juan Manuel Fangio a Stirling Moss v období, ktoré dodnes formuje vnímanie Formuly 1. Aerodynamická karoséria Streamliner bola použitá len na niekoľkých tratiach a v minimálnom počte kusov, čo z tohto auta robí absolútnu raritu. Rekordná suma 59,3 milióna dolárov zaplatená v múzeu Mercedes-Benz v Stuttgarte je výsledkom kombinácie technickej geniality, športového odkazu a historického významu.

Toto je posledná strana článku
Strana 3 / 3

Čítajte ďalej





Autá ma sprevádzajú už od detstva – začalo to otcovou garážou a pokračovalo cez testy, rozhovory a nekonečné hodiny strávené za volantom (aj klávesnicou). Dnes som šéfredaktorkou portálu Autoviny.sk a stále si myslím, že najlepší zvuk je ten, ktorý ide spod kapoty. Aj články by mali byť dobré ako niektoré autá – musia mať tempo, rytmus, pointu… a ak zanechajú stopu, o to lepšie. A hoci mám slabosť pre poriadny osemvalec, viem sa nadchnúť aj pre elektromobil. Ale musí byť naozaj dobrý!