Blamáž a Elon Musk už začína nariekať. Nikto nechce túto technológiu Tesly
Elon Musk už roky povzbudzuje konkurentov, aby licencovali technológiu FSD, ale bez úspechu. Generálny riaditeľ spoločnosti Tesla už päť rokov otvorene diskutuje o možnosti sprístupnenia svojho systému iným značkám. Technológia automatizovaného riadenia zostáva kontroverzná, a to najmä kvôli prístupu spoločnosti k testovaniu. Namiesto vykonávania interných testov Tesla uviedla na trh beta verzie systému, čo vyvolalo obavy o bezpečnosť medzi výrobcami. V roku 2023 Elon Musk zopakoval svoju otvorenosť rokovaniami a tvrdil, že rokujú s významným výrobcom, pričom špekulácie naznačovali, že ide o Ford. Nakoniec však k dohode nedošlo, čo potvrdilo všeobecný skepticizmus trhu.

Elon Musk potvrdil, že s technológiou Tesla FSD Supervised môže vodič používať mobil
Softvér Tesly pre úplne autonómne riadenie umožní používateľom pozrieť sa na svoje telefóny v určitých jazdných situáciách. Nedávno povedal, že vodiči môžu používať svoje telefóny počas jazdy s aktivovaným FSD „v závislosti od kontextu okolitej premávky“ po tom, čo sa ich používateľ X opýtal, či môžu „písať SMS správy a šoférovať s FSD v14.2“.
Jediný problém je, že je stále nelegálne písať si správy počas šoférovania. Neexistujú žiadne štátne jurisdikcie, ktoré by mali výnimky pre používanie mobilných telefónov, ak je aktivovaný pokročilý systém pomoci vodičovi. A mnohé štátne zákony stále dobiehajú zameškané, aby riešili nárast autonómnych áut.
FSD sa tiež nepovažuje za plne autonómny systém podľa štandardov stanovených Spoločnosťou automobilových inžinierov. Tesla pripája k názvu FSD slovo „Supervised“ (pod dohľadom), aby zdôraznila, že technológia vyžaduje plnú pozornosť vodiča. Hovorcovia štátnej polície Illinois a arizonského ministerstva verejnej bezpečnosti uviedli, že jediná výnimka pre používanie mobilného telefónu by mohla byť v núdzových prípadoch alebo keď vodič potrebuje vytočiť číslo 911.
Zdroje: businessinsider.com
Autá a motorky ma polarizujú prakticky od ranného detstva. Sú pre mňa koníčkom a zároveň aj vášňou. A tomu som prispôsobil celý svoj život. V publicistickom svete pôsobím prakticky 10 rokov, a za ten čas som mal možnosť vyskúšať stovky nových alebo jazdených áut a motoriek. Vo svojich článkoch sa snažím priniesť aktuálne informácie, triezvy pohľad na svet, motoristom poradiť a zároveň prinášam aj kvalitnú výpovednú hodnotu.












