Volvo tlačí ceny dole! TOP elektromobil ponúknu za cenu hybridu

Ponúknu viac výkonu bez navýšenia ceny. Volvo odhalilo platformu SPA3, ktorá znižuje náklady o 25 % a zvyšuje výkon motora o 35 %. Konkurencia PHEV sa môže triasť.

Volvo si je vedomé myšlienky, že prechod k elektrickým vozidlám často narazí na dve hlavné prekážky – cenu a čas nabíjania. A práve tieto dve bariéry sa pripravované elektrické SUV EX60 chystá zrušiť. Podľa slov obchodného riaditeľa spoločnosti, Erika Severinsona, bude nový elektromobil stáť rovnako ako ekvivalentný plug-in hybrid (PHEV), čo je správa, ktorá môže výrazne zmeniť podiel na trhu s elektrickými vozidlami.

V súčasnosti je najpredávanejším vozidlom Volvo Cars v Európe model XC60 T6 PHEV. Vieme, že v týchto cenových kategóriách je dopyt zákazníkov vysoký. Preto sme sa rozhodli, že nový EX60 bude naceňovaný na rovnakej úrovni ako naše najpredávanejšie modely,“ uviedol Severinson. Inými slovami, zákazníci dostanú elektromobil s výkonom a technológiami novej generácie, bez navýšenia ceny. To je presne to, čo mnohí považujú za rozhodujúci faktor pri prechode z PHEV na plne elektrické vozidlo.

Ponúknu viac výkonu bez navýšenia ceny. Volvo odhalilo platformu SPA3, ktorá znižuje náklady o 25 % a zvyšuje výkon motora o 35 %. Konkurencia PHEV sa môže triasť.

Volvo XC60 T6 PHEV.

Platforma SPA3

Hlavný inžinier a technologický riaditeľ Volvo, Anders Bell, objasnil, že základom EX60 (celosvetová premiéra je naplánovaná na 21. januára 2026) je nová mega liata platforma SPA3, ktorá nahradila viac než 100 zváraných dielov. Táto inovácia umožňuje nielen efektívnejšiu výrobu, ale aj postupné vylepšovanie modelu počas jeho životného cyklu. Jedným z najvýraznejších vylepšení je integrovaný batériový blok, ktorý znižuje výrobné náklady o 25 percent a zároveň zvyšuje hustotu energie o 20 percent.

Navyše, doba nabíjania bola skrátená o 15 percent. To znamená, že majitelia EX60 budú môcť nabíjať rýchlejšie a efektívnejšie než kedykoľvek predtým, čo odstraňuje jednu z hlavných obáv potenciálnych kupcov elektrických áut. Pohonná jednotka je tiež o 18 percent lacnejšia na výrobu, generuje o 35 percent viac výkonu a je o 11 percent ľahšia než predchádzajúca generácia. V praxi to znamená, že zákazníci dostanú výrazne efektívnejší a silnejší elektromobil bez dodatočných nákladov.

Volvo sa sústredilo aj na riešenie softvérových problémov, ktoré sužovali predchádzajúce modely, najmä EX90. Teraz bude hlavná softvérová jednotka zjednotená pre všetky nové modely, vrátane EX90, ES90 a pripravovaného EX60. To znamená, že nové vozidlá, vrátane druhej generácie plug-in hybridov, budú bežať na rovnakom procesore, čo zjednoduší ich údržbu, jednotlivé aktualizácie aj rozvoj nových funkcií. V aute tak bude jednoduchší, bezpečnejší a spoľahlivejší systém, ktorý zákazníkom uľahčí život a minimalizuje komplikácie spojené s softvérovou integráciou.

Ponúknu viac výkonu bez navýšenia ceny. Volvo odhalilo platformu SPA3, ktorá znižuje náklady o 25 % a zvyšuje výkon motora o 35 %. Konkurencia PHEV sa môže triasť.

Prečo je to dôležité?

Cena bývala vždy jedným z hlavných dôvodov, prečo zákazníci odkladali nákup plne elektrického vozidla. Plug-in hybridy sa často predávali za lacnejšie peniaze než plne elektrické verzie s podobným výkonom a výbavou, čo obmedzovalo masové prijatie elektromobilov. EX60 však prináša rovnakú cenu, rovnakú dostupnosť a vyššiu technologickú hodnotu, čo je krok, ktorý môže zmeniť preferencie kupujúcich. Okrem toho, efektívnejšie nabíjanie a vyššia hustota batérií znamená, že elektrické SUV dokáže konkurovať plug-in hybridom aj z praktického hľadiska – teda nielen v zmysle emisií a ekologickej zodpovednosti, ale aj komfortu a času potrebného na prevádzku.

Severinson a Bell jasne ukázali, že Volvo je pripravené na masový prechod zákazníkov na elektrické vozidlá. Spojenie výhod plug-in hybridov s technológiou novej generácie EX60 predstavuje konkrétny plán, ako prelomiť bariéry, ktoré zatiaľ bránia širšiemu prijatiu elektromobilov. Zároveň je to signál pre celú automobilovú komunitu. Plne elektrické vozidlá môžu byť rovnako dostupné ako hybridy. A to bez toho, aby zákazníci museli siahnuť hlbšie do peňaženky.





Autá ma sprevádzajú už od detstva – začalo to otcovou garážou a pokračovalo cez testy, rozhovory a nekonečné hodiny strávené za volantom (aj klávesnicou). Dnes som šéfredaktorkou portálu Autoviny.sk a stále si myslím, že najlepší zvuk je ten, ktorý ide spod kapoty. Aj články by mali byť dobré ako niektoré autá – musia mať tempo, rytmus, pointu… a ak zanechajú stopu, o to lepšie. A hoci mám slabosť pre poriadny osemvalec, viem sa nadchnúť aj pre elektromobil. Ale musí byť naozaj dobrý!