Novinka
Nová Kia K4 dostala slovenské ceny. Bude nástupca modelu Ceed tak úspešný ako jeho predchodca?
Juhokórejská automobilka Kia síce stavila na starom kontinente na stratégiu elektrifikácie, zároveň popri ponúka stále aj iné alternatívy. Jednou z nich je aj model K4. Aktuálne sa spustil predpredaj tohto modelu vo verzii hatchback na našom trhu. Mimo európskych trhov je model K4 dostupný aj ako fastback a čoskoro pribudne aj verzia SW. Samotný model K4 sme vám už v minulých článkoch predstavili.
Teraz nastal čas sa pozrieť na výbavu a ceny pre slovenský trh. Kým tak spravíme, pár detailov na úvod. Model K4 je oficiálne nástupcom populárneho modelu Ceed. Spolu s K4 prichádza na trh aj sesterská verzia EV4. Rozdiel je v tom, že K4 je v predaji so spaľovacími motormi, kým EV4 je výlučne elektrická verzia. Druhým detailom, je fakt, že model K4 sa vyrába v Mexiku, kým EV4 v závode Kia pri Žiline.
A prečo by mali mať Golf, Astra alebo Corolla problém? Kia K4 patrí medzi najlepšie a najväčšie modely vo svojej triede. To vďaka rozmerom 4 440 x 1 850 x 1 435 mm (dĺžka x šírka x výška). Rázvor náprav činí 2 720 milimetrov, pričom pasažieri na zadných sedadlách majú miesto pre nohy úctyhodných 964 milimetrov a objem batožinového priestoru má hodnotu 438 litrov.
Takmer polovičná cena z EV4
Elektromobil EV4 v základnej výbave začína na sume 39 690 eur, kým najvyšší stupeň výbavy až na 51 490 €. Sesterský model K4 však prichádza s dosť skromnejšou cenou. Základná výbava K4 začína na sume 20 790 €. Treba mať však na pamäti, že za tieto peniaze dostane zákazník základný trojvalcový motor s objemom 1,0 litra a výkonom 115 koní. Je to jediný motor modelu K4, ktorý je prepojený so 6-st. manuálnou prevodovkou a zároveň je základnou pohonnou jednotkou aj ostatných stupňov výbav, okrem Sport a GT-Line.
Manuálna klimatizácia v základe
Základná výbava nesie pomenovanie Silver. Pre prezeraní cenníka je už na prvý pohľad jasne, že základná výbava nie je vôbec „chudobná“. Za necelých 21 tisíc eur dostane zákazník napríklad ABS (protiblokovací systém) + ESC (elektronický stabilizačný systém) + HAC (asistent pre rozjazd do kopca) + MCB (multikolízna brzda), 7 airbagov (vodič a spolujazdec, predné bočné a hlavové, centrálny medzi prednými sedadlami), imobilizér, predné a zadné parkovacie senzory so zadnou kamerou 16″ disky kolies z ľahkých zliatin, manuálnu klimatizáciu, digitálny palubný počítač s centrálnym 4,2″ LCD displejom , USB-C nabíjací port na palubnej doske, 2x USB-C nabíjací port na stredovej konzole vzadu alebo navigačný systém so stredovým 12,3″ dotykovým LCD displejom, 6 reproduktorov.
Ak niekto prahne po automate, má k dispozícii 7-st. dvojspojkovú automatickú prevodovku s mild-hybridným 1,0 l „srdcom“ pod kapotou za 23 190 € v základnej výbave. Priaznivci výkonnejších pohonných jednotiek majú v základe k dispozícii motor 1,6 T-GDi s výkonom 150 koní (110 kW) za 23 990 €. Ďalším stupňom výbavy je Gold. Tento stupeň rozširuje základný Silver napríklad o monitorovanie slepých uhlov, dažďový senzor, vyhrievané predné sedadlá a volant, predné okná s bezpečnostnou poistkou proti privretiu, výduchy ventilácie pre zadné sedadlá na stredovej konzole vzadu, automatickú dvojzónovú klimatizáciu alebo 5,3″ digitálny prístrojový panel pred vodičom.
Cena za Gold so základným trojvalcom je stanovená na 22 690 €. Mild-hybridná technika začína na sume 25 090 € a 4-valcová „jednašestka“ si vypýta 25 890 eur. Tretím stupňom výbavy je Sport. Tento stupeň výbavy je dodávaný výhradne s automatickou prevodovkou. čiže základom je mild-hybrid 1,0 l, strednú cestu tvorí 1,6 T-GDi a „vrcholom“ je tiež 1,6 T-GDi, ale s výkonom 180 koní (132 kW) za 28 890 eur. Mild-hybrid Sport začína na sume 27 090 € a ponúka navyše predné Full LED svetlomety projektorového typu, LED hmlové svetlomety, 17″ palcové hliníkové disky, kryty vonkajších spätných zrkadiel lakované čiernou, vizuálny balík GT-Line, indukčnú nabíjačku pre mobily, hliníkové pedále alebo detskú elektrickú poistku s asistentom zvyšujúcim bezpečnosť pri vystupovaní.
Najvyšším stupňom výbavy je GT-Line. K tomuto stupňu výbavy prislúcha len 1,6 T-GDi vo verzii 150 alebo 180 koní. Slabšia verzia začína na sume 30 590 € a silnejšia na 31 590 eur. Za túto sumu dostane zákazník všetko vyššie menované + predné, bočné a zadné parkovacie senzory, 360° parkovaciu kameru, Head-up displej alebo prémiový audiosystém HARMAN KARDON s externým zosilňovačom a 8 reproduktormi. GT-Line je obutá na 18″ diskoch kolies z ľahkých zliatin s pneumatikami 225/40 R18. Komu by bolo málo na výber zo 4 stupňov výbav, je k dispozícii „zlatá stredná cesta“ Platinum.
V podstate je to medzistupeň medzi výbavou Gold a Sport. Najvýraznejšími prvkami navyše sú ozdobná chrómová lišta spodnej časti bočných okien, čalúnenie sedadiel čiernou alebo šedou umelou kožou, ambientné osvetlenie interiéru a prémiový audiosystém HARMAN KARDON s externým zosilňovačom a 8 reproduktormi. Výbava Platinum je v ponuke so všetkým 4 verziami pohonu. Jej cena začína na 25 190 €, pokračuje sumami 27 590 € (MHEV), 28 390 € (1,6 T-GDi 150 k) a končí na 29 390 € za 1,6 T-GDi 180 koní. Novú Kiu K4 si môˇže zákaznik objednať v základnej bielej farbe, 6 metalízovaných farbách alebo v 2 perleťových farbách.
Zdroje: Kia
Od útleho detstva ma fascinovali automobily tak osobné ako nákladné. Všetko to začalo, keď som sa ako 5-ročný motal popri starom otcovi v garáži, kde opravoval svoju krásnu oranžovú Škodu 105 L. Odvtedy môj záujem len a len rástol. Od kupovania motoristických časopisov, trávenie nespočetných hodín za klávesnicou hraní série Need For Speed, EuroTruckSimulátor 2 cez zberateľstvo modelov osobných a nákladných automobil až po prvé šoférske skúsenosti. Tie som získal za volantom legendy našich ciest Škoda Felícia. Neskôr to bola Škoda Fábia I a nakoniec Opel Astra H. Aj keď som mal nedávno príležitosť jazdiť s automatickými prevodovkami, manuálna prevodovka je u mňa jednoducho na prvom mieste.
Ako správny nadšenec s benzínom v krvi mám „slabosť“ pre motory V6 a V8. No nadchnúť sa viem aj pre full hybrid. Záľuba v automobiloch podmienila v roku 2004 výber strednej školy – maturoval som na SPŠ Dopravná z odboru Prevádzka a ekonomika dopravy. V apríli 2024 sa mi naskytla skvelá príležitosť, ktorú som nemohol odmietnuť – stal som sa externou súčasťou tímu Autoviny.sk




















