aktualita, poradňa

Poznáte 3 tipy, ako kúpiť tú najlepšiu autobatériu a neminúť pritom veľa peňazí?

Autobatéria sa občas vybije v každom aute. Niekedy sa dá zachrániť, inokedy už nie. Zima je spravidla čas, kedy predaje vrcholia. Akumulátory, ktoré boli v lete zanedbané, teraz potrebujú vymeniť. Ako sa vyhnúť šuntom pri kúpe a ako odhaliť, ktorá by mohla vydržať najdlhšie?
Autor + Archív
Autobatéria v aute pri správnej údržbe vydrží roky.

Riaďte sa napätím

Správny rozsah napätia pri novej autobatérii je 12,55 až 12,8 V. Čím vyššie, tým lepšie. Podotýkam, že 12,8 V majú iba čerstvo vyrobené autobatérie. Ak je napätie nižšie ako 12,5 V môžete predpokladať, že batéria je predajný ležiak alebo je slabšej kvality.

Neriaďte sa značkou

Niektoré zvučné značky už dávno stratili svoju reputáciu, iné si udržiavajú svoju triedu a ďalšie, úplne nové, chvália používatelia aj predajcovia. Je pre peňaženku lepšie kúpiť si najlacnejšiu a starať sa o ňu, ako si vybrať najdrahšiu a neustále ju zanedbávať. V najhoršom prípade obe vydržia rovnako dlho.

Autobatéria sa občas vybije v každom aute. Niekedy sa dá zachrániť, inokedy už nie. Zima je spravidla čas, kedy predaje vrcholia. Akumulátory, ktoré boli v lete zanedbané, teraz potrebujú vymeniť. Ako sa vyhnúť šuntom pri kúpe a ako odhaliť, ktorá by mohla vydržať najdlhšie?

Pozor na správny typ

Autobatérie AGM a EFB sú primárne určené pre autá so systémami štart-stop. Tradičné autobatérie bez týchto dvoch značiek sú určené pre staršie autá bez systému štart-stop. Ak máte v aute tento systém, nešpekulujte, že dáte obyčajnú batériu. Moderné autá to vedie spravidla rozoznať, a zbytočne vyhodíte peniaze do koša. Navyše, pri moderných autách sa autobatérie po výmene musia aj nakódovať cez autodiagnostiku. Ak tak neurobíte, spravidla sa veľmi rýchlo vybije.

Neštartuje vám auto? Toto je najčastejších 5 dôvodov a riešení

Toto je posledná strana článku
Strana 2 / 2

Čítajte ďalej

Zdroje:  Autor





Autá a motorky ma polarizujú prakticky od ranného detstva. Sú pre mňa koníčkom a zároveň aj vášňou. A tomu som prispôsobil celý svoj život. V publicistickom svete pôsobím prakticky 10 rokov, a za ten čas som mal možnosť vyskúšať stovky nových alebo jazdených áut a motoriek. Vo svojich článkoch sa snažím priniesť aktuálne informácie, triezvy pohľad na svet, motoristom poradiť a zároveň prinášam aj kvalitnú výpovednú hodnotu.