Nečakané odhalenie: Vodiči áut na benzín a elektrinu majú toto spoločné
Trh s elektromobilitou zažíva dynamický rast prakticky v celej Európe. Spolu s ním rastie samozrejme aj segment nabíjacích služieb. Najnovšia analýza spoločnosti Uscale priniesla prekvapivé výsledky o tom, ako sa vodiči áut na elektrinu správajú pri výbere nabíjacích služieb a kto z toho najviac profituje.
Výskum v Nemecku ukázal, že nabíjacie body prevádzkované firmami z ropného priemyslu získali výrazný podiel na trhu. Najmä tí motoristi, ktorí sú nováčikmi v oblasti elektromobility, často uprednostňujú práve tieto značky. Dá sa predpokladať, že veľmi podobné to je aj na Slovensku. Od klasických čerpacích staníc sú samozrejme stále zavislí aj majitelia áut na benzín a naftu.
Nárast ropných spoločností s čerpacími stanicami ide na úkor tradičných prevádzkovateľov nabíjacích bodov, ktorí sa sústreďujú výhradne na nabíjanie. Príkladom je známa sieť nabíjačiek Tesla Supercharger.
Podľa štúdie však nezostali bokom ani veľkí dodávatelia energií ako napríklad E.ON, ktorí dokázali v Nemecku prilákať nových zákazníkov predovšetkým vďaka svojej značke a silnému povedomiu medzi domácnosťami.
Sila značky má veľký vplyv
„Že spoločnosti ako E.ON a Aral dokázali tak rýchlo získať trhový podiel, sme nečakali. Je to dôkaz, aký významnú úlouh zohráva známe logo aj v oblasti elektrického nabíjania,“ uviedol Axel Sprenger, zakladateľ a riaditeľ spoločnosti Uscale.
Podľa Sprengera už nestačí len budovať infraštruktúru na miestach, kde je zrovna voľný priestor. Rozhodujúca bude kvalita a dôvera, ktorú si zákazníci s danou značkou spájajú.
Vodiči áut menia správanie
Ďalším trendom, ktorý štúdia odhalila, je spôsob, akým si vodiči áut vyberajú nabíjacie stanice a služby pre svoje elektromobily. Rastie význam porovnávacích portálov, ktoré poskytujú prehľad cien. Naopak, sociálne siete postupne strácajú vplyv ako zdroj informácií pri rozhodovaní.
Sprenger upozorňuje, že konkurencia sa pri nabíjacej infraštruktúre ešte viac vyostrí: „Súboj o zákazníka naberá na obrátkach. Nestačí už len postaviť nabíjaciu stanicu. Rozhoduje to, čím sa poskytovateľ dokáže odlíšiť.“
Ropné koncerny a veľkí dodávatelia energií síce majú výhodu v tom, že ich vodiči áut už poznajú, no stále majú šancu tiež nové koncepty nabíjacích služieb pre elektromobily. Navyše, aj tradiční poskytovatelia nabíjacích staníc budú stále čeliť tlaku, aby prinášali zaujímavú hodnotu pre motoristov, ak si chcú udržať ich priazeň.
Zdroj: vision-mobility