Aktualita

Nedostatok financií vo Volkswagene: Nové autá s istotou budú meškať

Podľa dostupných informácií sa projekt oneskorí približne o deväť mesiacov, pretože Volkswagen momentálne nemá dostatok financií na továreň vo Wolfsburgu.

Volkswagen ukončil výrobu modelu e-Golf, aby uvoľnil priestor pre ID.3, no teraz plánuje návrat k elektrickému Golfu. Ten však nepríde tak skoro, ako automobilka pred nedávnom pôvodne oznámila. Podľa dostupných informácií sa projekt oneskorí približne o deväť mesiacov, pretože VW momentálne nemá dostatok financií na továreň vo Wolfsburgu. Bez tejto investície nie je možné spustiť výrobu deviatej generácie Golfu v čisto elektrickej verzii.

Oneskorenie sa nedotkne len Golfu, ale aj pripravovaného elektrického modelu T-Roc. Tento kompaktný crossover, ktorý mal byť ponúkaný už iba ako elektromobil, sa bude vyrábať tiež vo Wolfsburgu. Jeho výroba mala začať krátko po Golfe, no teraz sa s istotou posunie. Tento posun ovplyvní aj plány so súčasnou generáciou Golfu Mk8, ktorého produkciu chcelo VW od roku 2027 presunúť do Mexika.

Agentúra Bloomberg s odvolaním sa na zasvätené osoby v spoločnosti tvrdí, že VW momentálne nemá peniaze na modernizáciu svojej hlavnej továrne v Nemecku.

Podľa dostupných informácií sa projekt oneskorí približne o deväť mesiacov, pretože Volkswagen momentálne nemá dostatok financií na továreň vo Wolfsburgu.

Na elektrický Volkswagen Golf si ešte počkáme

Budúci Golf Mk9 bude stáť na novej platforme SSP, ktorú koncern vyvíja špeciálne pre elektromobily. Zaujímavé je, že platforma umožní aj použitie spaľovacích motorov, ale len ako generátorov na predĺženie dojazdu. Volkswagen pri vývoji spolupracuje s americkou spoločnosťou Rivian, aby z Golfu vytvoril „softvérovo definované vozidlo“. Dôraz sa teda kladie na digitálne funkcie, prepojené služby a možnosti aktualizácií na diaľku.

Volkswagen Golf GTI

Automobilka zároveň naznačila, že aj po predstavení elektrického Golfu zostane súčasná generácia Mk8 v predaji ešte dlhé roky. Dokonca by sa mohla udržať na trhu až do zákazu predaja nových spaľovacích áut v Európskej únii v roku 2035. Zatiaľ však nie je isté, či legislatíva prejde v pôvodnej podobe, pretože viacerí výrobcovia silno tlačia na jej prehodnotenie. Ak spaľovacie motory zostanú, pravdepodobne pôjde už len o hybridné riešenia.

Z pohľadu trhu je však jasné, že Volkswagen musí konať rýchlo. Elektromobily v Európe získavajú stále väčší podiel na predajoch, ktorý do júla dosiahol 17,4 percenta oproti 13,8 percentám minulý rok. Navyše príchod lacnejších modelov, akými sú ID.2 a ID.1, zvýši konkurenciu. Kedysi dominantný Golf stráca pozíciu, keď produkcia klesla z viac ako milióna áut v roku 2015 na približne 300-tisíc v minulom roku, a tento rok môže spadnúť ešte nižšie.