Už žiadne šetrenie na tlačidlách, Volkswagen sa poučil a ID. CROSS stavil na klasiku

Volkswagen predstavil koncept ID.cross, ktorý vracia fyzické tlačidlá do interiéru a ponúka dojazd cez 400 km. Elektrická alternatíva T-Crossu príde v roku 2027.

Volkswagen v posledných rokoch čelil tvrdej kritike za svoje interiéry. Minimalizmus na štýl „všetko cez dotykovú obrazovku“ sa zákazníkom nepozdával, pretože jednoduché úkony, ako prepnutie vyhrievania sedadla či pridanie teploty, si vyžadovali príliš veľa klikov. V Mníchove preto nemecká značka konečne priznala, že cesta extrémnej digitalizácie nebola ideálna. Nový koncept ID. CROSS ukazuje, že tlačidlá sa vracajú – a nielen symbolicky. Pod centrálny displej pribudli fyzické ovládače, na dverách nájdeme samostatné spínače pre každé okno a celý kokpit pôsobí užívateľsky priateľskejšie.

ID. CROSS ako elektrický brat T-Crossu

Koncept sa rozmerovo takmer zhoduje s obľúbeným SUV T-Cross. Meria 4,16 metra na dĺžku, 1,83 metra na šírku a 1,58 metra na výšku, s rázvorom 2,60 metra. Aj keď ide o koncept, Volkswagen zdôrazňuje, že sériová verzia plánovaná na rok 2027 bude veľmi blízka tejto podobe. Zaujímavou zmenou je pohon – zatiaľ čo väčšie modely ID.4 a ID.5 stavajú na zadnom náhone, ID. CROSS bude mať pohon prednej nápravy. Elektromotor s výkonom 155 kW (211 koní) zaručí svižnú dynamiku, maximálna rýchlosť je obmedzená na 155 km/h.

Volkswagen predstavil koncept ID.cross, ktorý vracia fyzické tlačidlá do interiéru a ponúka dojazd cez 400 km. Elektrická alternatíva T-Crossu príde v roku 2027.

Na autosalóne IAA v Mníchove zaujal ID. CROSS aj svojimi 21-palcovými diskami od Goodyearu a proporciami, ktoré kombinujú mestskú obratnosť s priestranným interiérom. Kufor má objem 450 litrov, a k tomu Volkswagen pridal aj malý „frunk“ vpredu s objemom 25 litrov – ideálny na uloženie nabíjacích káblov či menšej batožiny. Zadná náprava unesie až 75 kg, čo otvára priestor na montáž nosiča pre e-bike. Navyše, ID.cross dokáže utiahnuť príves s hmotnosťou do 1 200 kg, čo v segmente kompaktných elektromobilov nie je samozrejmosť.

Dojazd a batérie

Volkswagen zatiaľ oficiálne neprezradil presnú kapacitu batérií, no podľa predbežných údajov by mal ID. CROSS zvládnuť až 420 kilometrov dojazdu podľa WLTP. To ho stavia do konkurenčnej pozície voči Hyundai Kona Electric či Peugeotu e-2008. A aj keď číslo vyzerá optimisticky, automobilka tvrdí, že ide o reálnu hodnotu pre bežnú jazdu, nie len o marketingovú štatistiku.

Volkswagen predstavil koncept ID.cross, ktorý vracia fyzické tlačidlá do interiéru a ponúka dojazd cez 400 km. Elektrická alternatíva T-Crossu príde v roku 2027.

Spolu s konceptom ID. CROSS predstavil Volkswagen aj sériové ID.polo – elektrickú alternatívu k tradičnému bestselleru Polo. Značka tým ukazuje, že elektrifikácia už nebude len o veľkých SUV či prémiových modeloch, ale aj o dostupnejších, kompaktných autách. Práve tieto autá môžu rozhodnúť, či sa VW podarí zvýšiť podiel elektromobilov na predaji.





Autá ma sprevádzajú už od detstva – začalo to otcovou garážou a pokračovalo cez testy, rozhovory a nekonečné hodiny strávené za volantom (aj klávesnicou). Dnes som šéfredaktorkou portálu Autoviny.sk a stále si myslím, že najlepší zvuk je ten, ktorý ide spod kapoty. Aj články by mali byť dobré ako niektoré autá – musia mať tempo, rytmus, pointu… a ak zanechajú stopu, o to lepšie. A hoci mám slabosť pre poriadny osemvalec, viem sa nadchnúť aj pre elektromobil. Ale musí byť naozaj dobrý!