Nový Mercedes GLC EQ má pekný dojazd, ale čo hovoríte na tú zadnú časť?

Mercedes odhalil GLC EQ – elektrické SUV s futuristickým dizajnom, obrovskou priestrannosťou a technológiami, ktoré predbiehajú dobu. Dizajn bude ešte témou mnohých konverzácií.

Pár dní po tom, čo BMW odhalilo iX3 postavené na novej platforme Neue Klasse, prichádza odpoveď od Mercedesu. V Mníchove predstavili nové elektrické SUV GLC EQ, ktoré nahrádza model EQC a otvára úplne novú kapitolu v elektrifikácii značky. Mercedes zdôrazňuje, že nejde o náhradu za klasický GLC – ten zostáva v predaji, ale na inej platforme. GLC EQ je postavené na špičkovej 800-voltovej architektúre MB.EA a prináša technológie, ktoré doteraz v tomto segmente chýbali.

Odvážna zadná časť

Na prvý pohľad púta pozornosť predná maska, ktorú je možné osvetliť – prvok, ktorý má osloviť najmä ázijských zákazníkov. Zadná časť sa odlišuje čiernym pásom medzi svetlami, ktorý opticky rozširuje auto a dodáva mu futuristický nádych. GLC EQ je dlhé takmer rovnako ako bežné GLC, no vďaka osemcentimetrovému nárastu rázvoru ponúka citeľne viac priestoru pre cestujúcich. K dispozícii je 570-litrový kufor, ktorý sa dá zväčšiť až na 1 740 litrov, a dokonca aj 128-litrový predný „frunk“ – praktickú schránku na nabíjacie káble či menšiu batožinu.

Najdiskutovanejším prvkom interiéru je jednoznačne gigantická obrazovka s uhlopriečkou 99 cm, ktorá sa tiahne cez celú palubnú dosku. Mercedes tak stavia priamu konkurenciu BMW s jeho panoramatickým displejom. Obrazovka slúži nielen vodičovi, ale aj spolujazdcovi a ponúka funkcie zábavy, navigácie či nastavenia auta. Je poháňaná novým operačným systémom MB.OS, ktorý má byť rýchlejší a intuitívnejší než doterajšie riešenia. Podľa automobilky tento prvok cieli hlavne na čínsky trh, kde zákazníci vyhľadávajú vizuálne „wow efekty“.

Výkon ako superšport

GLC EQ 400 4Matic, prvá verzia, ktorá príde na trh, ponúkne systémový výkon 360 kW (489 koní) a krútiaci moment, ktorý zaručí zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 4,3 sekundy. Maximálna rýchlosť je 210 km/h. Batéria s kapacitou 94 kWh umožňuje rýchlonabíjanie až výkonom 330 kW – za pár minút tak viete získať stovky kilometrov dojazdu. Mercedes priznáva, že staršie 400-voltové nabíjačky budú potrebovať adaptér, no na moderných staniciach bude nabíjanie bez kompromisov. Spotreba podľa WLTP sa pohybuje od 14,9 do 18,8 kWh/100 km, čo je vzhľadom na veľkosť SUV výborný výsledok.

Okrem výkonu a technológie ponúkne GLC EQ aj komfortné prvky, ktoré zákazníci od Mercedesu očakávajú. Vzduchové odpruženie, riadenie všetkých štyroch kolies či sofistikované asistenčné systémy (10 kamier, 5 radarov a 12 ultrazvukových senzorov) posúvajú úroveň bezpečnosti na maximum. Zaujímavosťou je funkcia „transparentná kapota“, ktorá vďaka kamerám umožňuje vodičovi vidieť pri jazde v teréne, čo sa nachádza priamo pod autom. Samozrejmosťou je aj ťažná kapacita 2,4 tony, čo z auta robí nielen mestský, ale aj rodinný a pracovný nástroj.

Vyrobené (aj) v Európe

Výroba nového GLC EQ bude prebiehať v nemeckých Brémach, v Maďarsku aj v Číne. To jasne ukazuje, že Mercedes chce tento model ponúknuť globálne – a práve čínsky trh bude pre jeho úspech kľúčový. Európski zákazníci však dostanú vozidlo s rovnakou výbavou a technológiami, takže budú profitovať z rovnakého luxusu a inovácií.





Autá ma sprevádzajú už od detstva – začalo to otcovou garážou a pokračovalo cez testy, rozhovory a nekonečné hodiny strávené za volantom (aj klávesnicou). Dnes som šéfredaktorkou portálu Autoviny.sk a stále si myslím, že najlepší zvuk je ten, ktorý ide spod kapoty. Aj články by mali byť dobré ako niektoré autá – musia mať tempo, rytmus, pointu… a ak zanechajú stopu, o to lepšie. A hoci mám slabosť pre poriadny osemvalec, viem sa nadchnúť aj pre elektromobil. Ale musí byť naozaj dobrý!