Štyri roky stačili: Denis Le Vot odchádza z vedenia Dacie, na jeho miesto zasadne žena

Dacia mení vedenie. Po štyroch rokoch odchádza Denis Le Vot a na jeho miesto nastupuje Catherine Adt, manažérka s dlhoročnými skúsenosťami z Mercedesu a Smartu.

Po štyroch rokoch na čele Dacie končí Denis Le Vot. Nie je to úplne rekordne krátke obdobie, ale čakali smem, že sa pri rumunskej značke zdrží o čosi dlhšie. Predsa len, Dacia práve stojí na prahu expanzie a elektrifikácie, čo je obdobie, keď sa šéfovia zvyčajne držia svojho kresla oboma rukami. Le Vota však teraz vystrieda Catherine Adt, žena s bohatými skúsenosťami z Mercedesu. A to znie ako veľmi zaujímavý ťah od Renaultu, ktorý si tak zjavne povedal, že Dacia už nepotrebuje iba „lacné auto pre masy“, ale aj kus nemeckej disciplíny.

Le Vot nastúpil do Dacie 1. januára 2021, a hoci jeho meno zrejme bežným motoristom veľa nepovie, v automobilovom svete sa pohybuje od roku 1990. V minulosti viedol severoamerickú divíziu Nissanu a dokonca sa o ňom hovorilo ako o možnom nástupcovi samotného šéfa Renaultu Lucia de Mea. Nakoniec sa tento scenár nenaplnil a jeho miesto obsadil François Provost. Ten Le Votovi poďakoval za odvedenú prácu – diplomaticky, ako sa na automobilového šéfa patrí – a otvoril dvere novej líderke.

Dacia mení vedenie. Po štyroch rokoch odchádza Denis Le Vot a na jeho miesto nastupuje Catherine Adt, manažérka s dlhoročnými skúsenosťami z Mercedesu a Smartu.

Tou je Catherine Adt. Jej životopis vyzerá tak, že keby ho mal človek prečítať na pracovnom pohovore, pravdepodobne by si už po prvých dvoch riadkoch povedal: „Áno, berieme ju.“ V Mercedese pôsobila ako viceprezidentka a mala pod palcom korporátny audit. Predtým viedla značku Smart, zastávala post generálnej riaditeľky pre Mercedes-Benz v Luxembursku a bola aj viceprezidentkou pre rozvoj ľudských zdrojov v Daimleri. To všetko znamená, že vie, ako funguje nielen produkt, ale aj ľudia za ním – a to môže byť pre Daciu veľmi cenné.

Čo bude nasledovať, sa ukáže až v praxi. Dacia má momentálne rozbehnutú stratégiu, ktorá stavia na jednoduchosti, rozumnej cene a zároveň na postupnom prechode k elektrickým modelom. A my sme úprimne zvedaví, či do toho Catherine Adt prinesie aj trocha luxusného prístupu od Mercedesu, alebo zostane verná filozofii „viac muziky za menej peňazí“. Ak by to skombinovala, mohlo by to byť veľmi zaujímavé spojenie – taký malý crossover medzi nemeckou precíznosťou a rumunským sedliackym rozumom.





Autá ma sprevádzajú už od detstva – začalo to otcovou garážou a pokračovalo cez testy, rozhovory a nekonečné hodiny strávené za volantom (aj klávesnicou). Dnes som šéfredaktorkou portálu Autoviny.sk a stále si myslím, že najlepší zvuk je ten, ktorý ide spod kapoty. Aj články by mali byť dobré ako niektoré autá – musia mať tempo, rytmus, pointu… a ak zanechajú stopu, o to lepšie. A hoci mám slabosť pre poriadny osemvalec, viem sa nadchnúť aj pre elektromobil. Ale musí byť naozaj dobrý!