Má tvár Renaultu 5 a portugalské meno, ale je to niečo úplne iné
Toto mini SUV je najnovším dizajnovým výstrelkom japonského úpravcu DAMD. Vyzerá ako Renault 5, no stále ide o poctivý off-road.
Vydané Text: Eva Bednáriková
Na pohľad vám môže pripomínať Renault 5, no pod kapotou je to stále ten staré známe SUV. Tentoraz v úprave, ktorá si zaslúži zvláštnu pozornosť – japonský tuningový špecialista DAMD totiž stvoril verziu s názvom Jimny Sierra Saudade. A to nie je len tak hocijaké meno.

Jimny Sierra Saudade.
Renault 5? Iba ako inšpirácia
Štvorcové svetlá, čierna maska chladiča a jednoduchý nárazník s ochranným krytom – úvodný pohľad by mohol zvádzať k omylu, že ide o crossover, ktorý znovuobjavuje legendárny francúzsky hatchback. No nenechajte sa pomýliť. Toto je stále drsné terénne vozidlo s rámovou konštrukciou, ktoré sa len hrá na niečo iné. Japonský úpravca DAMD má s podobnými „kostýmami“ skúsenosti. V minulosti preobliekol Jimny za Mercedes triedy G, Land Rover Defender či Lancia Delta Integrale. Tentoraz siahol po retro nádychu a pridal k tomu aj trochu melanchólie – a to doslova.
Názov Saudade pochádza z portugalčiny a opisuje ťažko preložiteľný pocit nostalgie, túžby či smútku za niečím, čo je nenávratne preč. Japonci si zrejme zamilovali túto myšlienku, no otázkou zostáva, či naozaj vedia, čo to znamená. Každopádne, kombinácia technicky jednoduchého off-roadu s názvom nabitým emóciami vyznieva prinajmenšom zaujímavo. Jimny Sierra Saudade je dostupný výhradne na japonskom trhu. Cena začína na 2 235 eurách (bez laku) a ak chcete aj kolesá OZ Racing, pripravte si 3 300 eur. Treba však dodať, že ide len o dizajnový kit – motor zostáva nezmenený.

Jimny Sierra Saudade.
Pod kapotou teda nájdeme rovnaký štvorvalec s objemom 1,5 litra a výkonom 102 koní. Pre domáci japonský trh je k dispozícii aj verzia Jimny s preplňovaným motorom 0,66 litra, ktorý spĺňa normy pre takzvané kei cars. Tá má výkon 64 koní, užší rozchod kolies a ešte kompaktnejšie rozmery. Aj keď sa tento Jimny nedostane do Európy, ako dizajnový výstrelok určite zaujme. Či už máte radi francúzske retro s podobou Renaultu 5, portugalskú poéziu alebo len jednoducho milujete malé a schopné off-roady.
Odporúčame:
Čo je to za SUV? Vyzerá ako Peugeot, ale Francúzi sa naňho ani nepozreli
Časté chyby pri tankovaní: Táto drobnosť môže byť poriadne nebezpečná
TEST Hyundai Staria Hybrid: Keby Snehulienka chcela úsporný minivan, vyberie si Stariu

Eva Bednáriková
Autá ma sprevádzajú už od detstva – začalo to otcovou garážou a pokračovalo cez testy, rozhovory a nekonečné hodiny strávené za volantom (aj klávesnicou). Dnes som šéfredaktorkou portálu Autoviny.sk a stále si myslím, že najlepší zvuk je ten, ktorý ide spod kapoty. Aj články by mali byť dobré ako niektoré autá – musia mať tempo, rytmus, pointu… a ak zanechajú stopu, o to lepšie. A hoci mám slabosť pre poriadny osemvalec, viem sa nadchnúť aj pre elektromobil. Ale musí byť naozaj dobrý!