Slováci majú najradšej Hyundai i20, ale v auguste príde na trh ešte väčší hráč
Hyundai v 1. polroku 2025 dodal 3 708 vozidiel a stal sa 5. najpredávanejšou značkou na Slovensku. Najúspešnejším modelom bol i20.
Vydané Text: Eva Bednáriková
Spoločnosť Hyundai v prvej polovici roka 2025 dodala slovenským zákazníkom spolu 3 708 nových osobných vozidiel, čím dosiahla trhový podiel 7,54 %. Vďaka týmto výsledkom sa značka umiestnila na piatej priečke medzi najpredávanejšími automobilkami na Slovensku. Vyplýva to z údajov Zväzu automobilového priemyslu Slovenskej republiky.
Najväčšiemu záujmu sa tešil hatchback i20, ktorý si v období od januára do júna 2025 prevzalo celkovo 1 007 zákazníkov. Z celkového počtu predaných kusov tvorili 55 % modely so štvorvalcovým atmosférickým motorom 1.0i, zatiaľ čo zvyšných 45 % pripadlo na trojvalcový motor 1.0 T-GDi s turbom. V tesnom závese za ním skončil model i30 s 1 004 registráciami. Až 62 % zákazníkov si zvolilo karosársku verziu kombi, čo potvrdzuje dlhodobý dopyt po praktických rodinných vozidlách.
Tretím najpredávanejším vozidlom značky Hyundai bol obľúbený model Tucson. Celkovo sa zaregistrovalo 882 kusov, pričom dominovali benzínové motorizácie. Významný podiel – až 42 % – však tvorili hybridné verzie HEV a PHEV, čo odzrkadľuje rastúci záujem zákazníkov o úspornejšie a ekologickejšie pohony.
TEST Hyundai Tucson 20th Anniversary: Limitka, ktorá nie je len pre fajnšmekrov
V prvej polovici roka pribudlo na slovenské cesty aj 119 plne elektrických vozidiel značky Hyundai. Najlepšie sa darilo novinke Inster, ktorá si ako subkompaktný mestský elektromobil pripísala 48 registrácií a stala sa najpredávanejším batériovým modelom značky. Tento výsledok naznačuje, že Inster si postupne hľadá svoje miesto na trhu ako dostupná alternatíva k klasickým mestským vozidlám so spaľovacím motorom.
Už v najbližších týždňoch obohatí ponuku značky Hyundai ďalšia dôležitá novinka. Na prelome augusta a septembra by sa v predajných miestach mala objaviť vlajková loď medzi elektrickými SUV – trojradový model Ioniq 9. Ten by mohol osloviť predovšetkým rodiny a zákazníkov hľadajúcich veľkorysý vnútorný priestor, vysoký komfort a moderné technológie v bezemisnej forme.
Z detailných údajov o predajoch jednotlivých modelov vyplýva, že Hyundai naďalej pokrýva široké spektrum potrieb zákazníkov – od malých mestských vozidiel cez rodinné kombi až po hybridné a plne elektrické SUV. Napriek dynamickému vývoju trhu zostáva značka stabilným hráčom v prvej päťke slovenského rebríčka.