Nová Mazda MX-5 bude údajne ľahšia, menšia a so zvýšeným objemom motora

S plánovaním novej generácie Mazdy MX-5 prichádzajú aj nové informácie. Obľúbený dvojmiestny kabriolet si zachová manuál, atmosférický motor, zníži hmotnosť a bude menší.

Vydané  Text: 

Mazda už roky drží esenciu MX-5 nažive – kompaktný a ľahký roadster (po novom aj targa top s názvom RF). Aj napriek tomu, že predajne pochádza z nižšieho spektra značky, tak je to jedno z najlepšie predávajúcich sa športových áut vôbec. Od roku 1989 sa predalo neuveriteľných 1.2 miliónov kusov, a stále pribúdajú. Tento úspech zariadil práve tento jednoduchý koncept lacného a zábavného auta.

S plánovaním novej generácie Mazdy MX-5 prichádzajú aj nové informácie. Obľúbený dvojmiestny kabriolet si zachová manuál, atmosférický motor, zníži hmotnosť a bude menší.

CTO značky Ryuichi Umeshita dal hlbší pohľad na celú vec. „Priorita MX-5 je jej hmotnosť, a druhá najpodstatnejšia vec? Jej hmotnosť.“ s humorom tvrdí. Kľúčom je, aby MX-5 ostala ľahká aj napriek rôznym drastickejším zmenám na samotnom aute. Pri vývoji poslednej generácie bolo americkým trhom vyžiadané, aby bolo auto zväčšené a malo väčší výkon. Napriek tomu MX-5 ostala pri koreňoch s kompaktným dizajnom, spoľahlivými Skyactiv-G agregátmi a rovnakou hravosťou ako predtým. Ako to robia? Mazda riadne vyberá dielce a materiály, ktoré sú kompaktnejšie, menej nákladné a ľahšie. Tento prístup pomáha vývoji malej Mazdy aj naďalej, a môžeme očakávať rázvor menší ako 4 metre a hmotnosť kúsok pod tonu, čo je menej ako pri doterajšej generácii.

Inzercia

Advertisement

Inzercia

S plánovaním novej generácie Mazdy MX-5 prichádzajú aj nové informácie. Obľúbený dvojmiestny kabriolet si zachová manuál, atmosférický motor, zníži hmotnosť a bude menší.

Odhodlanie značky avšak naďalej pokračuje. Nový agregát stavia na úplne novej generácii motorov „Skyactiv-Z“ a bude disponovať objemom 2,5 litra, bez preplňovania. Prvý Skyactiv-Z agregát sa má objaviť už v novej generácii Mazdy CX-5 v roku 2027. Táto kombinácia je v tejto dobe mimoriadne nevídaná. Mazda agregát testuje v tzv. Lambda:1 podmienkach, kde sa pri určitých otáčkach hľadá ideálny pomer paliva a vzduchu. Takto dokážu vytvoriť ekonomicky a ekologicky šetrný motor, bez úpadku zábavy za volantom. Manuálna prevodovka bude samozrejmosť.

S plánovaním novej generácie Mazdy MX-5 prichádzajú aj nové informácie. Obľúbený dvojmiestny kabriolet si zachová manuál, atmosférický motor, zníži hmotnosť a bude menší.

 

Renault mení stratégiu: Elektromobily prerába späť na benzín!

Inzercia

Advertisement


Inzercia

Advertisement