Test

TEST Yamaha MT-09: Ninja medzi motorkami s neuveriteľnou dynamikou

Len sa na ňu pozrite! Priamo do očí. Alebo do LED svetiel. Tam nevidíte žiadne slnečné výlety. Ak sú oči okná do duše, tak tieto priam kričia, že vznikli, aby sa diala neplecha!

Vydané  Text: 

Yamaha sa za to nehanbí a rovno o sebe hovorí, že stojí na temnej strane Japonska. Lenže čo predstavuje tá temná strana? Je to Yakuza, alebo nindžovia? Aj keď označenie Ninja si požičala iná motocyklová partia, stále môžeme povedať, že sa pozeráte na nanajvýš efektívne vycvičeného bojovníka, ktorý pod rúškom tmy dokáže neuveriteľné veci. A s denným svetlom nepozorovane zmizne, akoby sa pod zem prepadol.

Dosť bolo narážok na temnotu. Pozrime sa, s čím prišla Yamaha MT-09. So strojom, ktorý vznikol, aby vás zabával. Jeho tri valce poskytujú nebývalú kombináciu výkonu a krútiaceho momentu. Možno to na papieri až tak nevyzerá, no schopnosť tohto motocykla zmiznúť z križovatky ťažko niečo nahradí. Raz tam je, a potom už vôbec nie. To nie je katapult. Jednoducho zmiznete a hotovo. Pomáha k tomu vynikajúce rýchloradenie, ktoré radí rýchlostné stupne mimoriadne efektívne. Nie však vždy, aby motor zbytočne netrhal. Správny moment vám prezradí kontrolka na prístrojovke.

Obrátené predné tlmiče robia všetko pre to, aby bolo koleso v neustálom kontakte s vozovkou, pričom im pomáha aj plne nastaviteľná elektronika. Tá sa správa podľa troch prednastavených režimov, k tomu si môžete vytvoriť dva vlastné. Pri dostatku odvahy a skúseností tak MT-09 bude robiť presne to, čo vám prečíta v mysli. Aj keď sa musíte pripraviť, že už v základe vidí odpruženie trochu tuhšie. To však presne vypovedá o divokej duši stroja.

Rovnako tak aj celková geometria, ktorá vás nahne viac dopredu. Riadidlá, aj stúpačky si môžete nastaviť podľa svojich potrieb. Výlisok nádrže poskytne stehnám lepšiu oporu, rovnako tak aj po novom dvojdielne sedadlo. Takže sa nielen lepšie opriete, ale aj istejšie hýbete. Pri tej dynamike, ktorú vám MT-09 poskytuje, ide o veľmi podstatné zistenie. Keď to roztočíte naplno, oceníte aj dvojicu nových mriežok okolo veka nádrže, ktoré slúžia na sprostredkovanie pútavejšieho zvuku z nasávania. Zvuk motora si potom užijete z krátkeho výfukového potrubia.

Prístrojovka narástla na 5 palcov a teraz zobrazuje aj prichádzajúce hovory, navigáciu a mnoho ďalších vymožeností vrátane prehrávania hudby, k čomu pomáha aplikácia MyRide. K dispozícii máte aj prepracované ovládanie smeroviek s automatickým vypínaním, nový joystick na ovládanie infotainmentu a pohodlie jazdy zvyšuje tempomat.

Yamaha MT-09 je nezbedníčka, ktorá vám odhalí doteraz nepoznané tajomstvá temnoty. Pokiaľ viete, ako na to, môže z toho byť veľmi lákavé spojenie plné nezabudnuteľných spoločných momentov.

Prečo váš motor nikdy nedosiahne maximálne otáčky? TOTO je dôvod


Inzercia

Inzercia




Okolo áut a motoriek sa pohybujem odmalička, aj keď sme nikdy v rodine nemali Škodu 105/120. Za jeden z najväčších výkonov považujem generálku Žiguláka, ktorou sme s kamarátmi zložili praktickú maturitu na dopravnej priemyslovke. Na autách ma zaujímajú technické riešenia a inovácie, preto mi je ľúto, že v ostatnej dobe sa dozvedáme viac o konektivite a o mobilnom internete v autách než o novinkách v motoroch, nápravách a prevodovkách. Podľa mňa by auto malo mať charakter a aspoň trochu komunikovať s vodičom. Na autonómne jazdenie sa zatiaľ pozerám skepticky, aj keď časom môže byť riešením najmä v mestách. Baví ma cestovanie, komunikácia s ľuďmi a rozširovanie obzorov.