Novinka

Hyundai Ioniq 9 prichádza s cieľom spôsobiť revolúciu na trhu 7-miestnych SUV

Hyundai Ioniq 9 poháňa 110,3 kWh batéria. Podľa štandardov WLTP poskytuje Long Range verzia s pohonom zadných kolies (RWD) dojazd až 620 km.

Prichádza až v troch verziách s rôznym výkonom.
Vydané  Text: 

Hyundai Ioniq 9 je najnovší prírastok do rodiny oceňovaných elektromobilov značky Ioniq. Ide o prvé elektrické SUV s tromi radmi sedadiel od Hyundai, ktoré je postavené na platforme E-GMP. Ponúka priestranný interiér, futuristický dizajn a pokročilé technológie, pričom má na takto veľké auto aj veľmi nízky koeficient odporu vzduchu, čo má pozitívny vplyv na dojazd a celkovú spotrebu.

Výkon a batéria

Model poháňa 110,3 kWh batéria. Podľa štandardov WLTP poskytuje Long Range verzia s pohonom zadných kolies (RWD) dojazd až 620 km pri priemernej spotrebe 19,4 kWh/100 km. Dvojmotorové varianty s pohonom všetkých kolies (AWD) a výkonmi od 310 do 430 koní ponúkajú dynamickú jazdu, pričom verzia Performance zrýchli z 0 na 100 km/h už za neuveriteľných 5,2 sekundy. To je o jednu desatinu sekundy menej, ako Kia EV9 v najvýkonnejšej verzii.

Hyudani Ioniq 9

Inzercia

Inzercia

Nabitie z 10 na 80 % na ultrarýchlej nabíjačke trvá len 24 minút, a to najmä vďaka 800 V architektúre, ktorá patrí medzi prednosti vozidla. Tento inovatívny koncept rozširuje možnosti systému Hyundai Motor Vehicle-to-Load (V2L). Kabína pojme šesť alebo sedem osôb v závislosti od vybranej verzie.

Verzia Pohon Výkon Krútiaci moment Zrýchlenie (0 – 100 km/h) Maximálna rýchlosť Batéria Dojazd (WLTP) Ťažná kapacita
Long Range RWD Zadná náprava 160 kW 350 Nm 9,4 s Neuvádza sa 110,3 kWh 620 km (odhad) 2 500 kg
Long Range AWD Obe nápravy 70 kW (vpredu) + 160 kW (vzadu) 255 Nm (vpredu) + 350 Nm (vzadu) 6,7 s 200 km/h 110,3 kWh Neuvádza sa 2 500 kg
Performance AWD Obe nápravy 160 kW (vpredu) + 160 kW (vzadu) 350 Nm (vpredu) + 350 Nm (vzadu) 5,2 s 200 km/h 110,3 kWh Neuvádza sa 2 500 kg

Rovná podlaha zabezpečuje maximálny komfort, zatiaľ čo relaxačné sedadlá prvého a druhého radu sú sklopiteľné do roviny a otočné o 180 stupňov, čím umožňujú pohodlné rozhovory s pasažiermi v treťom rade. Konzola Universal Island 2.0 poskytuje variabilné úložisko až do 18,2 litra, no okrem toho batožinový priestor ponúka objem 620 litrov, po sklopení tretieho radu až 1 323 litrov.

V prípade modelu IONIQ 9 ide o prvý model Hyundai s hliníkovými blatníkmi a bočnými panelmi, čo znižuje hmotnosť karosérie a spotrebu. Nový systém aktívnej vzduchovej klapky s dvojitým pohybom (AAF) zlepšuje vzduchové tesnenie a vonkajší vzhľad so zarovnanými panelmi karosérie. Na vysokej úrovni by mala byť aj bezpečnosť pasažierov, keďže Ioniq 9 prichádza so zosilnenou konštrukciou karosérie.

Inzercia

Inzercia

Moderný dizajn a technológie

Aerodynamický tvar karosérie (s koeficientom odporu vzduchu len 0,259) dopĺňajú futuristické detaily ako parametrické pixely v svetlách. Ekologický interiér je vyrobený z recyklovaných a bio materiálov vrátane farby z odpadu z pneumatík. Digitálne technológie zastupujú dva 12″ displeje, prémiový audio-systém Bose so 14 reproduktormi, systém rozpoznávania hlasu s umelou inteligenciou, aktualizácie softvéru OTA, ale aj mnoho ďalšieho.

Hyundai Ioniq 9 bude na kórejskom a americkom trhu dostupný v prvej polovici roku 2025, s neskorším uvedením na európsky trh. Model mieri na konkurentov ako Kia EV9, Tesla Model X či Volvo EX90. Cena zatiaľ nie je známa, no niektoré weby ju odhadujú na úrovni od 50 000 – 80 000 €.

Inzercia