Novinka
Mazda Iconic SP: Sen každého petrolheada sa stáva realitou. Kedy príde nový hybridný športiak?
Automobilka Mazda oficiálne potvrdila výrobu Iconic SP s dodatkom o rotačnom motore, ktorý bude súčasťou pohonu.
Vydané Text: Redakcia (PK)
Japonská automobilka Mazda v rozhovore pre britský týždenník Autocar oficiálne potvrdila uvedenie konceptu Iconic SP s Wankelovým motorom do výroby. Automobilka odhalila koncept Iconic SP na minuloročnom autosalóne v Tokiu. SP predstavuje víziu budúceho športového auta s výkonom 370 koní, v duchu podobnému modelu MX-5. Koncept je vybavený inovatívnym hybridným pohonným ústrojenstvom, ktoré využíva rotačný motor na výrobu energie pre elektromotory.
Tie poháňajú kolesá. Dvojmiestny koncept meria 4 180 mm na dĺžku, 1 850 mm na šírku a 1 150 mm na výšku. Rázvor náprav dosahuje hodnoty 2 590 mm. Pri prvom predstavení modelu boli predstavitelia automobilky skúpi na slovo, či a kedy sa koncept vyvinie priamo do sériového auta.
Inzercia
Výroba bola plánovaná od začiatku
Aktuálne riaditeľ dizajnu Mazdy Masahi Nakayama potvrdil, že zámerom firmy je uviesť Iconic SP na cesty. „Tento koncept nie je prázdné predvádzacie auto. Bol navrhnutý so skutočným zámerom premeniť ho na produkčný model v nie tak vzdialenej budúcnosti,“ povedal, pričom neuviedol presný časový rámec. Kuloárne informácie hovoria o roku 2026. Naohito Saga z plánovacej divízie Mazdy dodal, že koncept bol navrhnutý s dôrazom na prípadnú homologizáciu: „V procese vývoja bolo všetko od polohy dverí, pneumatík, dĺžky vozidla po polohu sedenia cestujúcich dôkladne preskúmané.“
S váhou 1 450 kg má byť tento model výrazne rýchlejší ako ktorákoľvek doterajšia Mazda. Kombinácia proporcií, veľkosti, hmotnosti, pohonného ústrojenstva a karosérie robí z tohto konceptu „ukážku, aké technológie môžu konštruktéri v budúcnosti použiť do kompaktného športového auta“, povedal pre Autocar finančný riaditeľ Mazdy Jeff Guyton. Rotačny benzínový motor je pevne uložený v strede vozidla, čo podporuje nízke ťažisko a zároveň umožňuje dlhú, prepracovanú prednú kapotu.
Guyton dodal: „Samotný koncept nie je zamýšľaný ako náhrada MX-5 alebo niečo iné.“ Vzhľadom na to, že predstavitelia automobilky sa v rozhovore nevyjadrili k interiéru, je ťažko povedať či bude v sériovej výrobe rovnaký alebo mierne pozmenený oproti konceptu. Za volantom sa nachádzajú radiace páčky, dotyková obrazovka, na ktorej sa nachádzajú ovládacie prvky aktívnych aerodynamických prvkov, nastavenia odpruženia a ovládania štartu. Medzi ďalšie viditeľné prvky patrí 360-stupňová kamera a ultrazvukový senzor v prednej maske chladiča, pravdepodobne pre adaptívny tempomat. Kabína je čalúnená zmesou mikrosemišu a rastlinného biolátkového materiálu.
Sedmička najlepších európskych áut roka: Tieto autá chcú ovládnuť Európu v roku 2025. Ktoré vyhrá?
Zdroje: Autocar